Kompiuteriniu virusu užkrėsti JAV kariniai bepiločiai orlaiviai

Publikuota: 2011 m. spalio 10 d. pirmadienis

JAV kariuomenėje naudojamų „Predator“ ir „Reaper“ bepiločių orlaivių (UAV) elektronika buvo atakuota nežinomos kilmės kompiuteriniu virusu. Remiantis portalo „Wired“ pranešimu, užkratas pirmą kartą aptiktas prieš porą savaičių ir iš sistemų pašalintas jau kelis kartus. Tačiau užkratas nuolat atsinaujina, o kariškiai šiuo metu neturi priemonių nuo jo apsisaugoti.\

Teigiama, jog virusas netrukdo pilotuoti minėtųjų orlaivių, tačiau registruoja kiekvieną nuotolinio operatoriaus mygtuko paspaudimą. „Mes jį vis ištriname, tačiau virusas nuolat sugrįžta. Programa greičiausiai kenkėjiškos kilmės, tačiau apie ją visiškai nieko nežinome“, – teigia anoniminis šaltinis. Niekas nežino, iš kur virusas atsirado ir kaip plačiai jis išplito. Tačiau kompiuterių saugumo specialistai įsitikinę, jog programos kūrėjai turėjo prieigą prie užslaptintų kompiuterinių sistemų.

Kenkėjišką programą aptiko JAV Gynybos departamente naudojama kompiuterinių virusų aptikimo sistema HBSS (angl. Host Based Security System). Šis incidentas kelia nemažų įtarimų ir nuogąstavimų, kadangi į bepiločius orlaivius bandyta įsilaužti ir anksčiau, o kai kuriems užpuolikams yra pavykę netgi perimti UAV siunčiamas vaizdo transliacijas. Beje, tam buvo naudojama nei 30 dolerių nekainuojanti programinė įranga.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Didžiuosiuose ekranuose – filmas apie kompiuterinį virusą

Šiandien laukiama filmo, sukurto garsaus kompiuterinio viruso „I love you“ garbei, premjeros. 2000 metų gegužę virusas „The Love Bug“ (žinomas kaip „I love you“ arba „LoveLetter“) keliavo į viso pasaulio interneto naudotojų pašto dėžutes. skaityti »

Šauniausi vaizdo žaidimai žiemos atostogoms

Šiuolaikiniai žaidimai gali prisidėti prie kasdieniam gyvenimui reikalingų įgūdžių formavimo: atsakomybės jausmo, loginio mąstymo, sprendimų priėmimo, reakcijos, kūrybiškumo ir greitos orientacijos. skaityti »

M. Zuckerbergas sukūrė dirbtinio intelekto sistemą

„Facebook“ vadovas pristatė dirbtinio intelekto sistemą, padedančią tvarkytis namuose. skaityti »

Japonai sužymės senjorus QR kodu

Japonijos kompanija „Iruma“ sukūrė nemokamą QR kodu pagrįstų žymių sistemą, kuri padės rasti atminties sutrikimais sergančius pasiklydusius žmones. skaityti »

Lietuvių studentų sukurta programėlė kamšys raštingumo spragas?

Šiaulių universiteto studentai trečiakursiai sukūrė mobiliesiems telefonams pritaikytą išmaniąją programėlę „Pažink ABC“. skaityti »

Kiek įmonėms kainuoja netinkamas IT ūkio valdymas?

IT infrastruktūros valdymo procesų optimizavimas suteikia daugybę privalumų – gali sumažinti veiklos sąnaudas ir padidinti bendrą įmonės kibernetinės apsaugos lygį. skaityti »

Tyrimas, kaip tautiečiai renkasi naują telefoną

Pagal kokius kriterijus tautiečiai renkasi naują telefoną? Kokioms techninės savybės svarbiausios? Kiek svarbi įrenginio spalva? skaityti »

Lietuviai žaidimų kūrėjai turi visus įgūdžius sėkmei pasiekti

Pasaulinės žaidimų rinkos augimas stebimas jau ne vienerius metus. Šiuo metu yra apie 2 milijardus žaidėjų ir prognozuojama, kad iki šių metų pabaigos žaidimų rinka atneš daugiau nei 90 milijardų JAV dolerių pajamų. skaityti »

„Dell EMC“ Baltijos šalyse vadovaus Pavol Varga

„Dell EMC“ bendrovės vadovu Šiaurės ir Rytų Europos šalyse buvo paskirtas Pavol Varga. skaityti »

Šiuolaikinė darbo vieta: Y kartai reikia pažangiausių technologijų

Sparčiai tobulėjant technologijoms, keičiasi ir darbuotojų poreikiai – moderniausia įranga aprūpinta darbo vieta šiandien tampa neatsiejamu patrauklaus darbdavio atributu. skaityti »

Įvertinti Vyriausybės planai informacinių technologijų srityje

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) palankiai įvertino naujosios Vyriausybės, vadovaujamos Sauliaus Skvernelio, planus orientuotis į aukštųjų technologijų sritį, spartinti mokslo ir technologijų plėtros politiką, kurti naujas inovatyvias technologijas bei skatinti mokslo ir verslo bendradarbiavimą. skaityti »