Lietuvoje netrukus bus įdiegta saugaus eismo priemonių valdymo sistema. Lietuvos automobilių kelių direkcijos inicijuoto projekto metu mūsų šalyje bus pritaikyta ir įdiegta suomiška sistema TARVA.
Lietuvoje netrukus bus įdiegta saugaus eismo priemonių valdymo sistema. Lietuvos automobilių kelių direkcijos inicijuoto projekto metu mūsų šalyje bus pritaikyta ir įdiegta suomiška sistema TARVA. Projekto vykdytojus konsultuoja VĮ Transporto ir kelių tyrimo institutas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas bei didžiausia Lietuvos kelių, tiltų ir geležinkelių projektavimo įmonė „Kelprojektas“.
„Šios sistemos reikšmė – neabejotina. Ji padės nustatyti, kur ir kokios inžinerinės saugaus eismo priemonės turėtų būti diegiamos, kurie kelių ruožai turėtų būti rekonstruoti. Ypač svarbu tai, jog bus parenkamos modeliavimu ir skaičiavimais pagrįstos saugaus eismo priemonės ir jų projektiniai sprendimai, kurie turės didelę įtaką avaringumo mažėjimui“, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.
Suomišką sistemos prototipą kurti Lietuvoje buvo nuspręsta neatsitiktinai. Suomija yra viena efektyviausiai saugaus eismo priemonių valdymo sistemų srityje veikiančių šalių. Projektavimo ir planavimo principai Suomijoje ir Lietuvoje yra panašūs, todėl nenuostabu, kad būtent Suomija ir buvo pasirinkta kaip pavyzdinis modelis. Projekto metu siekiama modifikuoti suomišką sistemą (TARVA), ją pritaikant Lietuvos sąlygoms.
„Kartu su generaliniu rangovu VGTU ir VĮ Transporto ir kelių tyrimo institutu konsultuojame subrangovus iš Suomijos. Renkame duomenis, tikriname, ar sprendimuose nepalikta klaidų. Analizuojame kuriamą sistemą ir teikiame pasiūlymus, kaip ją kuo sklandžiau ir geriau pritaikyti Lietuvos sąlygoms, kaip kuo praktiškiau išnaudoti“, – sakė „Kelprojekto“ susisiekimo komunikacijų plėtros ir aplinkosaugos padalinio vadovas Arvydas Domatas.
Pasak A.Domato, „Kelprojektas“ analizuoja ir teikia patarimus, kad sistemos siūlomos priemonės neprieštarautų Lietuvoje egzistuojančiai praktikai, o siūlomos saugaus eismo priemonės nebūtų nutolusios nuo realybės. Sistema pradėta kurti 2010-ųjų viduryje, o darbų užbaigimas planuojamas 2012-aisiais. Šiuo metu jau veikia sistemos beta versija – tikrinamas jos veikimas.