Lietuvos žaidimų kūrėjai – sėkmingiausi regione

Publikuota: 2014 m. gruodžio 18 d. ketvirtadienis

Tarptautiniame mobiliųjų programėlių verslo akceleratoriuje „AppCampus“ Lietuvos žaidimų kūrėjų rezultatai – geriausi Baltijos šalyse. Nuo „AppCampus“ starto finansavimą tolimesnei veiklai gavo net dešimt projektų iš Lietuvos, palyginti Estijoje tokių buvo du, o Latvijoje – nė vieno. Rinkos dalyviai pastebi, kad pastaruoju metu žaidimų kūrimo sektorius šalyje itin sustiprėjo ir žada jam optimistišką ateitį.

„Suomijos Aalto universiteto, „Nokia“ ir „Microsoft“ bendrai įkurtas verslo akceleratorius „AppCampus“ veikia nuo 2012 metų ir labai džiugu, kad net 10 Lietuvos žaidimų kūrėjų idėjų įtikino komisiją, gavo finansavimą ir pagalbą tolimesniam žaidimų vystymui. Jiems teko konkuruoti su 4,3 tūkst. idėjų iš daugiau nei 100 šalių – būtent tiek paraiškų „AppCampus“ sulaukė nuo 2012 metų“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„AppCampus“ komisiją sudomino įvairūs lietuvių projektai „Windows“ platformai: pradedant avių vaikymu „Pocket Sheep“, virtualiu šefu „Happy Chef 2“ , strategija „Hadron Wars“, „Pepi Bath 2“ ir baigiant išplėstinės realybės kovomis su monstrais „Monster Buster“ ar nuotykiais po apokalipsės „Never Future“. Pasak K. Kaikario, finansavimą gavę projektai sulaukė itin didelio vartotojų susidomėjimo: „Tai labai geras pasiekimas, žinant, kad programėlių ir žaidimų skaičius „Windows“ ir „Windows Phone“ parduotuvėse per šiuos metus didėjo 119% ir pasiekė 560 tūkstančių. Išsiskirti, kai kiekvieną dieną parduotuvės pasipildo 500 naujų programėlių ir žaidimų – tikrai nelengva.“

Žaidimų kūrėjai pradėjo aktyviau bendrauti

„Šiemet Lietuvoje žaidimų kūrėjai pradėjo kur kas daugiau bendrauti tarpusavyje. Rinkoje atsirado gana daug naujų veidų, pasipildė kompanijų skaičius – komunikacija tikrai gerėja. Tą matome ir iš „AppCampus“ rezultatų – nemaža dalis, gavusių finansavimą, ryžosi akceleratoriuje dalyvauti, kai išgirdo kolegų įspūdžius ir patarimus, kaip geriau pasiruošti“, – sako Žilvinas Ledas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, aktyvesnis bendravimas ne tik populiarina žaidimų kūrimą šalies viduje, bet ir tarptautines bendroves paskatina atkreipti dėmesį į Lietuvą. Šiemet jų buvo kaip niekad daug: į šalį pagrindinį biurą nusprendė perkelti pasaulinė mobiliųjų žaidimų lyderė „Game Insight“, o viena iš trijų įtakingiausių Japonijos žaidimų industrijos tyrimų ir analizės agentūrų „Media Create“ Lietuvą įvardino karščiausiu tašku žaidimų kūrėjams Centrinėje ir Rytų Europoje.

Ateitį vertina optimistiškai

Vienos seniausių Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidimo studijos „Nordcurrent“ vadovas Sergejus Trofimovas sektoriaus ateitį taip pat vertina optimistiškai: „Neseniai atidarėme antrąjį biurą, ieškome daug naujų žmonių, bandome sparčiai plėstis ir turime ateityje numatę daug naujų projektų“.

Bendrovė su „Happy Chef 2“ žaidimu, kuriame reikia ruošti maistą alkaniems ir nekantriems lankytojams, taip pat dalyvavo „AppCampus“ akceleratoriuje. „Tai buvo pirmasis mūsų žaidimas sukurtas „Windows Phone“ platformai. Nors jį žaidėjams pristatėme tik spalio mėnesį, jau sulaukėme apie 200 tūkst. parsisiuntimų, papuolėme į „Microsoft“ rekomenduojamų žaidimų sąrašą bei sulaukėme žinomų tarptautinių portalų dėmesio“, – sako S. Trofimovas.

Nuo noro išbandyti jėgas iki nestandartinių idėjų paieškos

Ž. Ledas kartu su broliu Šarūnu ir dar keturiais „Tag of Joy“ komandos nariais su „AppCampus“ pagalba rudenį išleido galutinę išplėstinės realybės žaidimo „Monster Buster: World Invasion“ versiją, skirtą „Windows Phone“ platformai. Tai, kaip sako kūrėjai, vienintelis pasaulyje mobilusis žaidimas, kuris priverčia išeiti į lauką ir ieškoti virtualių monstrų su kuriais galėtum susikauti.

„Žaidimo idėja gimė prieš vieną iš daugelių hackatonų – norėjome sukurti kažką su naujomis technologijomis, išplėstine realybe. Tuo metu visi kūrė programėles, tik parodančias išplėstinės realybės naudą, o mes siekėme tai išnaudoti veikiančiame žaidime ir priversti žaidėjus išeiti į lauką. Tam pasitelkėme ir debesų kompiuteriją – žaidėjui nematoma žaidimo pusė veikia „Azure“ platformoje. „AppCampus“ pagelbėjo ne tik finansavimu, bet ir mokymais ir itin didele pagalba rinkodaros srityje“, – sako Ž. Ledas, „Tag of Joy“ einantis techninio vadovo pareigas.

Tuo tarpu Danielius Davidian kartu su broliu bei grafikos dizaineriu savąjį „The Machine“ pradėjo kurti, nes norėjo išleisti kuo paprastesnį žaidimą pasibandymui. „Paaiškėjo, kad ne taip jau ir paprasta viskas, užtrukome kelis metus. Buvome atsidūrę tokioje padėtyje, kad nežinojome ar užbaigsime, tačiau „AppCampus“ padėjo susigrąžinti motyvaciją ir šiemet išleidome galutinę versiją „Windows Phone“ platformai“, – sako jis. „The Machine“ sulaukė didelio dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ir idėjos – žaidime reikia valdyti rašalo tašką ir sėkmingai įveikti kliūtis, slypinčias įvairių įrenginių brėžiniuose.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuviai žaidimų kūrėjai turi visus įgūdžius sėkmei pasiekti

Pasaulinės žaidimų rinkos augimas stebimas jau ne vienerius metus. Šiuo metu yra apie 2 milijardus žaidėjų ir prognozuojama, kad iki šių metų pabaigos žaidimų rinka atneš daugiau nei 90 milijardų JAV dolerių pajamų. skaityti »

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »