Nauja technologija gali 20 kartų padidinti kietųjų diskų talpą

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 12 d. pirmadienis

Hamburgo universiteto mokslininkai išmoko pagaminti ir išardyti individualius magnetinius atomų sukinius, vadinamuosius skirmionus. Spėjama, kad ateityje tai gali padėti padidinti duomenų saugojimą kietuosiuose diskuose.

Informacija kietajame diske saugoma jo paviršiuje besisukančioje magnetinėje juostelėje. Ji įrašoma keičiant atskirų medžiagos plotų, vadinamųjų domenų, magnetinio lauko orientaciją. Domenų grupė, turinti vienos krypties magnetinį lauką, formuoja vieną bitą informacijos. Vis dėlto mažinant domenų dydį (tai būtina norint didinti laikmenų talpą), susiformuoja toks reiškinys kaip supermagnetizmas, kai vieno ploto magnetinis laukas perima kaimyninių plotų magnetinių laukų kryptį.

Skirmionai neturi šio trūkumo ir išlaiko stabilumą nepaisydami kaimyninių plotų. Be to, skirmiono diametras siekia 300 atomų, o teoriškai tai turėtų leisti 20 kartų padidinti magnetinės laikmenos talpumą. Nepaisant proveržio, pristatyti naują technologiją rinkai šiuo metu neplanuojama, nes skirmionų valdymas vyksta laboratorijose esant beveik nulio laipsnių temperatūrai.

Šiuo metu kietųjų diskų gamintojai ieško įvairių naujų būdų, kaip padidinti laikmenų talpą. Štai 2013 metų kovą kompanijos „Hitachi GST” ekspertai pranešė, kad naudojant nano spausdinimo technologiją jiems pavyko dvigubai padidinti disko tankumą.

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva vis geriau išnaudoja turimą informacinių ir ryšių technologijų potencialą

Lietuva pasaulyje vis labiau pastebima pagal didėjančio įprastų ir ypač mobiliųjų interneto vartotojų skaičių bei nuosekliai didėjančią tarptautinio interneto greitaveiką – tai rodo Pasaulio ekonomikos forumo šią savaitę paskelbtas reitingas. skaityti »

Kaip išsirinkti išmaniąją apyrankę?

Išmaniųjų apyrankių srities pradininke laikoma „Jawbone“ kompanija. Į šią rinką vis drąsiau įsitraukia ir tokie stambūs žaidėjai kaip „Sony“, „Samsung“ ir „HTC“, taigi rinktis tikrai yra iš ko. Tačiau prieš tai išsiaiškinkime, ar jums tikrai reikalingas toks daiktas. skaityti »

„Dell“ pelnas išaugo 37 proc.

Bendrovė „Denali Holding“, kuriai priklauso kompiuterinės technikos gamintoja „Dell“, paskelbė 2016 finansinių metų pirmojo ketvirčio rezultatus. skaityti »

„Facebook“ keis naujienų srautą

Facebook“ keis naujienų srautą – nuo šiol prioritetas bus skiriamas draugų ir šeimos, o ne žiniasklaidos organizacijų naujienoms. skaityti »

„Microsoft“ pristatė „Windows 10 Anniversary Update“

Svarbus operacinės sistemos „Windows 10“ atnaujinimas „Windows 10 Anniversary Update“ bus prieinamas naudotojams jau rugpjūčio 2 d. skaityti »

Festivalyje „Kanų liūtai” kūrybiškiausia pripažinta „Samsung“

Technologijų lyderė „Samsung Electronics“ šių metų „Kanų liūtų“ festivalyje laimėjo 29 apdovanojimus, tarp jų ir prestižinį „Creative Marketer of the Year“, skiriamą už metų kūrybingiausius rinkodaros sprendimus. skaityti »

RRT skelbia 2015 metų ryšių sektoriaus ataskaitą

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia 2015 metų ryšių sektoriaus ataskaitą. 2015 m., palyginti su 2014 m., bendrosios ryšių sektoriaus pajamos išaugo 4,3 proc. ir siekė 746,7 mln. Eur. Pašto paslaugos rinkos pajamos išaugo 10,6 proc. ir siekė 120,6 mln. Eur. skaityti »

RRT rinkos dalyviams pristatė naujoves elektromagnetinio suderinamumo ir radijo ryšio įrenginių reglamentavimo srityje

RRT šalies rinkos dalyviams ‒ elektrinių ir elektroninių įrenginių gamintojams, įgaliotiesiems atstovams, importuotojams ir platintojams ‒ pristatė naujai patvirtintų Elektromagnetinio suderinamumo ir Radijo ryšio įrenginių techninių reglamentų nuostatas. skaityti »

Naršyklė „Microsoft Edge“ naudoja mažiausiai energijos

Oficialiame „Microsoft tinklaraštyje neseniai paskelbtas eksperimentas, kurio metu bendrovės specialistai įvertino skirtingų interneto naršyklių energijos suvartojimo efektyvumą. skaityti »

„Facebook“ rinks naudotojų duomenis apie aplankytas parduotuves

Socialinis tinklas „Facebook“ sieks įrodyti, kad jo teikiamos reklamos paslaugos naudotojus skatina aplankyti parduotuves ir pirkti produktus. skaityti »