Naujausios technologijos leis efektyviau organizuoti transporto srautus Lietuvoje

Publikuota: 2012 m. gegužės 9 d. trečiadienis

Didžiausia Lietuvos kelių, tiltų ir geležinkelių projektavimo įmonė „Kelprojektas“ atidavė įgyvendinti pirmuosius projektus, parengtus Lietuvoje dar naują eismo modeliavimo programą PTV VISSIM. Viena pažangiausių programų pasaulyje geba nuodugniai įvertinti transporto judėjimo problemas bei itin tiksliai prognozuoti ilgalaikį eismo srautų vystymąsi. Įmonės atstovų teigimu, naujosios kartos projektavimo naudą šalies gyventojai pajus tiesiogiai, kai parengti projektai bus įgyvendinti ir probleminės sankryžos taps įveikiamos kur kas greičiau ir saugiau.

Vienas pirmųjų šia programa „Kelprojekto“ parengtų projektų – Kretingos „Turbo“ žiedo projektas, kuris, planuojama, per penkerius metus pakeis dabar esančią dviejų juostų Vilniaus g. ir Žemaitės al. šviesoforu reguliuojamą sankryžą. Tai ne tik padės spręsti nuolatinę spūsčių problemą, bet ir žymiai padidins eismo saugumą, ypač organizuojant pėsčiųjų srautus bei automobilių eismą į kairę, dėl kurio dabar kyla skaudžiausius padarinius sukeliantys eismo įvykiai.

„Prieš metus įdiegta ir jau pirmuosius rezultatus duodanti pažangioji programa yra ne tik sėkminga investicija į efektyvesnę įmonės veiklą, bet ir svarbus indėlis į eismo kokybę nacionaliniu mastu. Tai pažangiausia Lietuvoje naudojama eismo modeliavimo programa. Ja inžinieriai gali dar tiksliau įvertinti eismo situaciją ir numatyti jos plėtrą net keliasdešimčiai metų“, – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas“ generalinis direktorius.

Nauja „Kelprojekto“ taikoma programa skirta visų rūšių eismo srautams – lengvųjų automobilių, sunkvežimių, viešojo transporto (autobusų, troleibusų, traukinių) ar dviračių – modeliuoti mikroskopiniu lygiu. Taikant PTV VISSIM, inžinieriai gali rasti „aukso vidurį“ tarp didelio sankryžų pralaidumo ir eismo saugumo užtikrinimo jose, nes ji geba itin tiksliai įvertinti iki šiol buvusius sunkiai pamatuojamus, tačiau svarbius eismo veiksnius, pavyzdžiui, pėsčiųjų ir dviratininkų įtaką automobilių judėjimui.

„Įvertinus tai, kaip sparčiai Lietuvoje daugėja dviratininkų, naujosios galimybės tampa dar aktualesnės. Programa leidžia labai tiksliai išanalizuoti, suprasti ir tinkamai įvertinti bet kurią eismo situaciją, net ir itin probleminę. Turėdami tokias eismo prognozavimo galimybes, projektuojame efektyvesnius, ilgaamžiškesnius, saugesnius ir gamtos taršą mažinančius transporto infrastruktūros objektus“, – teigė Kelprojektas“ eismo modeliavimo inžinierius Saulius Vingrys.  

„Kelprojektas“ PTV VISSIM eismo modeliavimo programą pritaikė jau dešimčiai transporto infrastruktūros objektų. Be Kretingos „Turbo“ žiedo, projektuoti jau baigtas, o po metų, tikėtina, bus įgyvendintas Karmėlavos aplinkkelio projektas, kuriame numatyta pastatyti vienos eismo juostos žiedinę sankryžą. Taip pat buvo modeliuota magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 94,00 iki 107,00 km esanti Biruliškių ir Muravos sankryža, keturšalė sankryža Kužių gyvenvietėje, esanti magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruože nuo 5,49 iki 16,93 km, kiti objektai.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuvoje netrukus bus įdiegta saugaus eismo priemonių valdymo sistema

Lietuvoje netrukus bus įdiegta saugaus eismo priemonių valdymo sistema. Lietuvos automobilių kelių direkcijos inicijuoto projekto metu mūsų šalyje bus pritaikyta ir įdiegta suomiška sistema TARVA. skaityti »

Kino pramonė ar televizoriai – kas pirmesni?

Besirenkant naują televizorių, geresnei vaizdo kokybei skiriamas bene didžiausias dėmesys, todėl natūralu, kad šiuo metu rinkoje vis dažniau atsigręžiama ir į 4K raišką. skaityti »

Keičiasi įmonių požiūris į gamybos modernizaciją

Naujausia Lietuvos pramonininkų konfederacijos atlikta 150 didžiausių Lietuvos įmonių vadovų apklausa rodo, kad įmonių požiūris į gamybos modernizaciją keičiasi - pramonės įmonės vis dažniau investuoja į moderniąją pramonę. skaityti »

B. Geitsas neleido vaikams naudotis išmaniaisiais telefonais iki 14 metų

Ne vienas technologijų įmonių vadovas riboja išmaniųjų prietaisų naudojimą savo vaikams. skaityti »

Lietuvos įmonės investuoja į inovacijas

Per pastaruosius trejus metus inovacijas Lietuvoje diegė daugiau nei pusė, t.y. 53 proc. įmonių. skaityti »

Kibernetinis saugumas ir dirbtinis intelektas – ateities inovacija?

Ateis tokia diena, kai programuotojai galės perleisti savo darbą pačioms save mokančioms mašinoms, kompiuteriai gebės mokytis, naudotis tomis žiniomis, kurias sukaupė iš daugybės visų mūsų naudojamų įrenginių. skaityti »

Vilniuje bus pristatytas „Tesla Gigafactory“ gamykloje dirbantis robotas

Naujausi robotai niekuo neprimena žmogaus, o ekspertai aiškina, jog ateitis, kurioje jie padaro visus mūsų darbus, yra veikiau tik graži fantazija. skaityti »

Ar verslas pasirengęs dar vienai pramonės revoliucijai?

Ketvirtoji pramonės revoliucija, dar vadinama daiktų internetu, – tai ne ateitis, tai jau šių dienų realybė. Taip teigia ietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis. skaityti »

Lietuva siekia tapti Baltijos regiono informacinių technologijų kompetencijų centru

Lietuva laimėjo galimybę steigti pirmąjį Baltijos regione informacinių ir komunikacijos technologijų kompetencijų centrą. skaityti »

„Dell“ pirmoji rinkoje pakuotėms panaudojo iš vandenynų surinktą plastiką

Amerikiečių IT įmonė „Dell“ surado būdą taršai sumažinti: netrukus rinkoje pasirodys vieni naujausių bei pažangiausių kompiuterių – „XPS 13 2-in-1“, kurių pakuotės pagamintos iš vandenynuose surinkto plastiko. skaityti »

Besirenkantiems planšetę: svarbiausių parametrų ketvertukas

Norintiems nusipirkti iš tiesų gerą planšetę, ekspertai rekomenduoja nepatingėti ir atkreipti dėmesį į svarbiausius parametrus bei savybes. Kokios jos? skaityti »