Technologijos bendravimui: 10 įdomiausių faktų

Publikuota: 2016 m. gegužės 17 d. antradienis

Gegužės 17-oji – Pasaulinė informacinės visuomenės diena. Jos tikslas – priminti apie visuomenės pokyčius, kuriuos skatina internetas ir naujos technologijos. Šia proga kviečiame sužinoti dešimt įdomiausių faktų apie išradėjus bei išradimus, nulėmusius tai, kaip mes bendraujame ir keičiamės informacija šiandien.

1. Visko pradžia – telegrafo išradimas. Telegrafo išradėju laikomas Samuelis Morzė, jis savo išradimą užpatentavo JAV 1837 metais. Tačiau pirmąją žinutę telegrafu išradėjas pasiuntė ne iš karto - išradimą tobulino dar septynis metus.  „Ką Dievas sukūrė!“ – tokius Morzės žodžius perteikė pirmoji telegrama.

2. Pasisveikinimas telefonu. 1876 metais telefono išradimą užpatentavęs Aleksandras Grehamas Belas telefonu siūlė sveikintis, tariant žodį „ahoy“. Vis dėlto, prigijo kito išradėjo, Tomo Edinsono, pasiūlytas „hallo“  (liet. labas).

3. Genijaus pagerbimas. A. Belui mirus, norint pagerbti jo atminimą, Jungtinėse Amerikos Valstijose 14 milijonų telefonų nustojo skambėti visą minutę.

4. Mobilumo užuomazgos. Mobiliųjų telefonų protėviais galima laikyti nešiojamas radijas, karių pradėtas naudoti Antrojo pasaulinio karo pradžioje. Vienas toks įrenginys svėrė apie 13 kg, o jo radijo bangų aprėpties zona tebuvo apie 8 km. 

5. Judantys paveikslėliai pavergę žmoniją. Pirmoji televizijos stotis pradėjo veikti 1928 metais Čikagoje. Iš pradžių ji buvo pusiau mechaninė, pusiau elektrinė. Viskas pasikeitė 1936 metais - Berlyno olimpinių žaidynių metu vaizdą jau buvo įmanoma transliuoti vien elektroniniu būdu. Masiškai televizija pradėta žiūrėti po Antrojo pasaulinio karo.

6. Internetas dėl karo? Internetas išrastas, siekiant apsaugoti kompiuterių tinklą atominio karo atveju. To siekdama JAV prezidento Eizenhauerio įkurta agentūra ARPA sukūrė pirmąjį uždarą kelių universitetų ir Gynybos ministerijos kompiuterių tinklą, pavadinimu ARPANET.

7. Pirmasis skaitmeninis laiškas. Kaip pirma telegrafo žinutė ar telefono atsiradimas, taip ir pirmasis elektroninis laiškas žymi lūžį komunikacijos evoliucijoje. 1971 metais kompiuterių inžinierius Rėjus Tomlinsonas išsiuntė pirmąją elektroninę žinutę. Tiesa, jos turinys nebuvo itin kūrybiškas, ar įsimintinas. Anot inžinieriaus, tai buvo „kažkas panašaus į raidžių eilę QWERTYUIOP”.

8. Nenutrūkstantis bendravimas. Niekas nepaprieštaraus, kad visuomenės informacijos sklaidą pakeitė išmanieji telefonai. Per dieną žmogus vidutiniškai praleidžia 2,7 valandos bendraudamas išmaniajame telefone. Tai yra viena trečioji laiko, kurią dažnas skiria miegui ir dvigubai daugiau nei daugelio praleidžiama valgant.

9. Nerealiai brangi realybė. Tai, kad virtuali realybė taps dar viena nauja visuomenės susisiekimo priemonė, buvo kalbama dar 9-ajame dešimtmetyje, sukūrus pirmus komercinius prietaisus. Vis dėlto, dėl be galo didelės įrangos kainos, žmonės į ją net žiūrėti nežiūrėjo.

10. Virtuali realybė prieinama visiems. Pastaraisiais metais technologijų gamintojai pristatė ne vieną sprendimą, kuris virtualią realybę darė vis labiau prieinama informacijos perdavimo forma. Pavyzdžiui, kompanija „Samsung“ sukūrė specialius „Gear VR“ akinius, kai virtualios realybės įrenginys gaunamas tiesiog į juos įstačius išmanųjį telefoną. Belieka laukti, virtuali realybė taps visuotiniu reiškiniu.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva vis geriau išnaudoja turimą informacinių ir ryšių technologijų potencialą

Lietuva pasaulyje vis labiau pastebima pagal didėjančio įprastų ir ypač mobiliųjų interneto vartotojų skaičių bei nuosekliai didėjančią tarptautinio interneto greitaveiką – tai rodo Pasaulio ekonomikos forumo šią savaitę paskelbtas reitingas. skaityti »

Kaip išsirinkti išmaniąją apyrankę?

Išmaniųjų apyrankių srities pradininke laikoma „Jawbone“ kompanija. Į šią rinką vis drąsiau įsitraukia ir tokie stambūs žaidėjai kaip „Sony“, „Samsung“ ir „HTC“, taigi rinktis tikrai yra iš ko. Tačiau prieš tai išsiaiškinkime, ar jums tikrai reikalingas toks daiktas. skaityti »

„Dell“ pelnas išaugo 37 proc.

Bendrovė „Denali Holding“, kuriai priklauso kompiuterinės technikos gamintoja „Dell“, paskelbė 2016 finansinių metų pirmojo ketvirčio rezultatus. skaityti »

„Facebook“ keis naujienų srautą

Facebook“ keis naujienų srautą – nuo šiol prioritetas bus skiriamas draugų ir šeimos, o ne žiniasklaidos organizacijų naujienoms. skaityti »

„Microsoft“ pristatė „Windows 10 Anniversary Update“

Svarbus operacinės sistemos „Windows 10“ atnaujinimas „Windows 10 Anniversary Update“ bus prieinamas naudotojams jau rugpjūčio 2 d. skaityti »

Festivalyje „Kanų liūtai” kūrybiškiausia pripažinta „Samsung“

Technologijų lyderė „Samsung Electronics“ šių metų „Kanų liūtų“ festivalyje laimėjo 29 apdovanojimus, tarp jų ir prestižinį „Creative Marketer of the Year“, skiriamą už metų kūrybingiausius rinkodaros sprendimus. skaityti »

RRT skelbia 2015 metų ryšių sektoriaus ataskaitą

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia 2015 metų ryšių sektoriaus ataskaitą. 2015 m., palyginti su 2014 m., bendrosios ryšių sektoriaus pajamos išaugo 4,3 proc. ir siekė 746,7 mln. Eur. Pašto paslaugos rinkos pajamos išaugo 10,6 proc. ir siekė 120,6 mln. Eur. skaityti »

RRT rinkos dalyviams pristatė naujoves elektromagnetinio suderinamumo ir radijo ryšio įrenginių reglamentavimo srityje

RRT šalies rinkos dalyviams ‒ elektrinių ir elektroninių įrenginių gamintojams, įgaliotiesiems atstovams, importuotojams ir platintojams ‒ pristatė naujai patvirtintų Elektromagnetinio suderinamumo ir Radijo ryšio įrenginių techninių reglamentų nuostatas. skaityti »

Naršyklė „Microsoft Edge“ naudoja mažiausiai energijos

Oficialiame „Microsoft tinklaraštyje neseniai paskelbtas eksperimentas, kurio metu bendrovės specialistai įvertino skirtingų interneto naršyklių energijos suvartojimo efektyvumą. skaityti »

„Facebook“ rinks naudotojų duomenis apie aplankytas parduotuves

Socialinis tinklas „Facebook“ sieks įrodyti, kad jo teikiamos reklamos paslaugos naudotojus skatina aplankyti parduotuves ir pirkti produktus. skaityti »