Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

IT ekspertė: startuolių jau gana, verčiau išmokykime vaikus gyventi su technologijomis

Savo kasdienybę sunkiai įsivaizduojame be informacinių technologijų (IT), tačiau ne visada teisingai suvokiame jų vietą gyvenime – technologijos nebėra vien darbo priemonė. skaityti »

„Microsoft“ siekia atsikratyti popieriaus

Nepaisant to, kad gyvename technologijų amžiuje, kiekviename biure ant stalo vis dar tebestovi šūsnys popierių. skaityti »

„Dell“ pristatė naują biudžetinės klasės žaidimų kompiuterį

Pasaulyje sparčiai populiarėjant kompiuterinių žaidimų kultūrai, nešiojamųjų žaidimų kompiuterių rinka – aukštumose. skaityti »

„Samsung Electronics“ paskelbia „Galaxy Note7“ incidentų priežastį

Po kelis mėnesius trukusių išsamių tyrimų, šiandien DJ Koh, „Samsung Electronics“ kompanijos prezidentas mobiliųjų komunikacijų verslui, spaudos konferencijoje pateikė „Galaxy Note7“ tyrimo išvadas bei planuojamas prevencines priemones. skaityti »

„Intel“ sukūrė daiktų interneto platformą mažmeninei prekybai

„Intel“ vadovas Brajanas Kžaničius pristatė naują platformą „Responsive Retail Platform“, skirtą sujungti mažmeninei prekybai naudojamoms įvairioms daiktų interneto technologijoms į vieną sprendimą. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ paskelbė apie naują televizijos plėtros etapą

„Cisco Systems Inc.“ atidarė laboratoriją „Infinite Video Platform Labs“, kurioje „Infinite Video“ sprendimo užsakovai iš įvairių šalių kartu spręs, kokią televiziją ateityje matys žiūrovai. skaityti »

Vandeniui atsparus išmanusis laikrodis „Samsung Gear S3“ jau Lietuvoje

Naujausią išmanųjį laikrodį „Samsung Gear S3“ nuo šiandien galima įsigyti ir Lietuvoje. skaityti »

„Apple“ – inovatyviausių bendrovių lyderė

„Apple“ vėl tapo 50-ies inovatyviausių pasaulio bendrovių lydere. skaityti »

„Yahoo!“ pakeis pavadinimą

Netrukus įsigalios „Verizon Communications“ sutartis, pagal kurią jai pereis didžioji „Yahoo!“ verslo dalis. skaityti »

„Samsung“ dėvimi įrenginiai nuo šiol suderinami ir su „iOS“

Nuo šiol visi naujausi „Samsung“ dėvimi išmanieji prietaisai yra suderinami su „iOS“ operacine sistema. skaityti »