Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Penki patarimai, kad išmanusis telefonas netrukdytų miegui

Išmanusis telefonas mus lydi visur ir visada, tačiau dar ne visuomet prisimename, kad prieš miegą ir jį reikėtų tinkamai paruošti. skaityti »

„Razer“ sukūrė kompiuterį su trimis monitoriais

„Razer“ parodoje „CES 2017“ pristatė nešiojamąjį žaidimų kompiuterį su trimis montitoriais. skaityti »

„CES 2017“ parodoje – įspūdingos „Dell“ kompiuterių naujienos

Kasmetėje Las Vegase vykstančioje elektronikos parodoje „Consumer Electronics Show“ (CES) JAV technologijų kompanija „Dell“ pristatė savo inovacijas, kurios artimiausiu metu keis mūsų supratimą apie darbą asmeniniu kompiuteriu. skaityti »

Kada išpopuliarės 4K vaizdo standartas?

Prognozuojama, kad iki 2020 metų įsigalės naujasis 4K standartas, kuris padės perduoti dar tikslesnį, ryškesnį ir kontrastingesnį vaizdą. skaityti »

„Microsoft“ vis mažiau dėmesio skiria „Internet Explorer“ taisymui

Praėjusiais metais „Microsoft“ lopė daugiau operacinės sistemos „Windows“ saugumo spragų nei 2015 m., šįsyk dėmesį sutelkdama ne į nuošalę nustumtą naršyklę „Internet Explorer“, o į vartotojo režimo komponentus. skaityti »

„CES 2017“: „Samsung“ pristatė naujus televizorius QLED TV

„Samsung“ šiuo metu Las Vegase vykstančioje technologijų parodoje „CES 2017”, pristatė naujausią televizorių QLED seriją – „Q9“, „Q8“, ir „Q7“. skaityti »

„Microsoft“ išmokys kalbėti šaldytuvus

Kompanija „Microsoft“ sukurta pagalbinė balso programa „Cortana“ netrukus bus įdiegta į daugybę buities prietaisų, prijungtų prie interneto. skaityti »

Lietuviai Kalėdų dovanoms rinkosi išmaniuosius įrenginius

Šventinių dovanų gruodį ieškoję lietuviai vis dažniau rinkosi ne tradicinius, o technologinius siurprizus artimiesiems. skaityti »

„Samsung“ pristatė flagmano savybėmis pasižyminčius „Galaxy A“ telefonus

„Samsung“ pristatė naujausią vidutinės klasės išmaniųjų telefonų seriją „Galaxy A“. skaityti »

Amerikiečiai nebepasitiki tradiciniais bankais

Jaunoji, vadinamoji „milenium“, karta nebepasitiki tradicine bankų sistema, o vis dažniau naudojasi įvairiomis naujomis finansinėmis paslaugomis. skaityti »