Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Artėja dabartinių išmaniųjų telefonų programėlių eros pabaiga

Žmonėms norisi, kad kažkas geriau už juos pačius žinotų, ko jiems reikia. skaityti »

Moterys – geresnės programuotojos!

Kaune vykusį renginį „GIRLS CAN CODE” kaitino diskusijos – tai kas vis dėlto geriau programuoja? skaityti »

Ekstremaliam pasinėrimui į žaidimą – 35 colių lenktas žaidimų monitorius

Vienas iš žymiausių pasaulyje monitorius gaminančių prekės ženklų AOC pristato savo naują 35-colių išlenktą ypač platų AGON žaidimų monitorių AG352QCX. skaityti »

„Microsoft“ ir „AI Group“ kartu dirbs prie dirbtinio intelekto projektų

Jungtinių Amerikos Valstijų technologijų bendrovė „Microsoft“ užmezgė partnerystę su dirbtinio intelekto srityje dirbančia „Open AI“. skaityti »

„Samsung“ susišlavė 35 prestižinius CES 2017 apdovanojimus

„Samsung Electronics“ šiemet buvo įvertinta 35 CES Inovacijų apdovanojimais. skaityti »

Atėjo šalčiai: kaip žiemą apsaugoti telefoną?

Žema oro temperatūra gali sulėtinti telefoną ar jį net sugadinti, todėl šiuo metų laiku įrenginiu reikia naudotis kiek kitaip nei įprastai. skaityti »

„Facebook“ pavers vaizdo įrašus meno kūriniais

Nauja programa naudos neuroninių tinklų technologiją, panašią kaip naudojama programoje „Prisma“, kuri meno kūriniais paverčia nuotraukas. skaityti »

Penktadalis lietuviškų el. knygų skaitytojų – emigrantai

Nuo šių metų rugpjūčio, kai lietuviška el. knygų platforma „Milžinas“ pasiūlė galimybę prenumeruoti turinį, vartotojų parsisiųstų knygų skaičius išaugo net 80 proc. ir peržengė 14 tūkst. ribą. skaityti »

Lietuvos nevyriausybinėms organizacijoms – nemokama debesų kompiuterija

Šią savaitę „Microsoft“ paskelbė, kad viso pasaulio, įskaitant ir Lietuvos, nevyriausybinės organizacijos (NVO) gali nemokamai naudotis debesų kompiuterijos platforma „Azure“. skaityti »

FinTech industrijos augimui – daugiau galimybių nustatyti klientus nuotoliniu būdu

Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos siūlymui įteisinti daugiau priemonių, kurios leistų klientų tapatybę nustatyti nuotoliniu būdu. skaityti »