Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Dell“ pristatė naujas sistemas efektyvesniam IT infrastruktūros valdymui

„Dell“ atnaujino programinę įrangą, skirtą modulinių sistemų „Dell PowerEdge FX2“ valdymui. skaityti »

Aptarti bibliotekų informacinių sistemų konsolidavimo klausimai

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos generalinis direktorius prof. Renaldas Gudauskas susitiko su Lietuvos akademinių bibliotekų informacinės infrastruktūros mokslui ir studijoms palaikymo konsorciumo valdybos pirmininke Lina Bloveščiūniene, valdybos nare Meilute Kretavičiene, Lietuvos akademinių bibliotekų direktorių asociacijos tarybos pirmininke Gintare Tautkevičiene. skaityti »

Kaip išnaudoti laiką spūstyje ar laukiant gydytojo?

„Laikas – pinigai“. Užuot be tikslo naršę internete, išbandykite mobiliąsias programėles, kurios ne tik padės užpildyti laukimo valandas, tačiau ir bus naudingos saviugdai. skaityti »

„Dell“ pristatė „Vostro“ kompiuterius smulkioms ir vidutinėms įmonėms

„Dell“ atnaujino nešiojamųjų kompiuterių liniją „Vostro“, specialiai pritaikytą smulkių ir vidutinių organizacijų poreikiams. skaityti »

Patogios programėlės studentiškam gyvenimui

Šiais laikais studentai gali atsisiųsti naudingų programėlių, padedančių ne tik neužstrigti kamštyje, bet ir surasti artimiausią kebabinę. skaityti »

Europos el. ryšių reguliuotojai aptarė informacinių ir ryšių technologijų klausimus

Vilniuje Europos elektroninių ryšių reguliuotojų vadovai diskutavo svarbiais informacinių ir ryšių technologijų klausimais. skaityti »

Sukurtas rašiklis, piešiantis elektros grandines

Tokijuje įsikūrusi bendrovė „AgIC“ sukūrė rašymo priemonę, kuri geba konstruoti elektros grandines. skaityti »

Išmaniosios TV auditoriją augina didelės raiškos kanalai

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvoje per šiuos metus IPTV abonentų padaugėjo 20,8 proc. skaityti »

„Panasonic“ kuria duomenų perdavimo lietimu technologiją

„Panasonic“ kuria technologiją, kuri leis keistis duomenimis tarp žmonių ir objektų lietimo būdu. skaityti »

„Google“ pristatė virtualiosios realybės šalmą

Pristatymo „Made by Google“ metu korporacijos atstovai pristatė virtualiosios realybė šalmą „Daydream View“, kuris susietas su išmaniuoju telefonu. skaityti »