Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Lietuva vis geriau išnaudoja turimą informacinių ir ryšių technologijų potencialą

Lietuva pasaulyje vis labiau pastebima pagal didėjančio įprastų ir ypač mobiliųjų interneto vartotojų skaičių bei nuosekliai didėjančią tarptautinio interneto greitaveiką – tai rodo Pasaulio ekonomikos forumo šią savaitę paskelbtas reitingas. skaityti »

Kaip išsirinkti išmaniąją apyrankę?

Išmaniųjų apyrankių srities pradininke laikoma „Jawbone“ kompanija. Į šią rinką vis drąsiau įsitraukia ir tokie stambūs žaidėjai kaip „Sony“, „Samsung“ ir „HTC“, taigi rinktis tikrai yra iš ko. Tačiau prieš tai išsiaiškinkime, ar jums tikrai reikalingas toks daiktas. skaityti »

„Dell“ pelnas išaugo 37 proc.

Bendrovė „Denali Holding“, kuriai priklauso kompiuterinės technikos gamintoja „Dell“, paskelbė 2016 finansinių metų pirmojo ketvirčio rezultatus. skaityti »

„Facebook“ keis naujienų srautą

Facebook“ keis naujienų srautą – nuo šiol prioritetas bus skiriamas draugų ir šeimos, o ne žiniasklaidos organizacijų naujienoms. skaityti »

„Microsoft“ pristatė „Windows 10 Anniversary Update“

Svarbus operacinės sistemos „Windows 10“ atnaujinimas „Windows 10 Anniversary Update“ bus prieinamas naudotojams jau rugpjūčio 2 d. skaityti »

Festivalyje „Kanų liūtai” kūrybiškiausia pripažinta „Samsung“

Technologijų lyderė „Samsung Electronics“ šių metų „Kanų liūtų“ festivalyje laimėjo 29 apdovanojimus, tarp jų ir prestižinį „Creative Marketer of the Year“, skiriamą už metų kūrybingiausius rinkodaros sprendimus. skaityti »

RRT skelbia 2015 metų ryšių sektoriaus ataskaitą

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia 2015 metų ryšių sektoriaus ataskaitą. 2015 m., palyginti su 2014 m., bendrosios ryšių sektoriaus pajamos išaugo 4,3 proc. ir siekė 746,7 mln. Eur. Pašto paslaugos rinkos pajamos išaugo 10,6 proc. ir siekė 120,6 mln. Eur. skaityti »

RRT rinkos dalyviams pristatė naujoves elektromagnetinio suderinamumo ir radijo ryšio įrenginių reglamentavimo srityje

RRT šalies rinkos dalyviams ‒ elektrinių ir elektroninių įrenginių gamintojams, įgaliotiesiems atstovams, importuotojams ir platintojams ‒ pristatė naujai patvirtintų Elektromagnetinio suderinamumo ir Radijo ryšio įrenginių techninių reglamentų nuostatas. skaityti »

Naršyklė „Microsoft Edge“ naudoja mažiausiai energijos

Oficialiame „Microsoft tinklaraštyje neseniai paskelbtas eksperimentas, kurio metu bendrovės specialistai įvertino skirtingų interneto naršyklių energijos suvartojimo efektyvumą. skaityti »

„Facebook“ rinks naudotojų duomenis apie aplankytas parduotuves

Socialinis tinklas „Facebook“ sieks įrodyti, kad jo teikiamos reklamos paslaugos naudotojus skatina aplankyti parduotuves ir pirkti produktus. skaityti »