Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

HTC „Vive Pre“ naikins ribas tarp virtualaus ir realaus pasaulio

Bendrovė HTC pristatė patobulintą „Vive“ virtualiosios realybės sistemą žengdama didelį žingsnį link virtualios realybės pristatymo masinėms rinkoms link. skaityti »

Dirbtinis intelektas perspės apie sumažėsiantį cukraus kiekį kraujyje ir padės robotui kalbėtis

Ateis diena, kai daugumą sprendimų – nuo to, ką dėsime į lėkštę pusryčiams iki to, kuria kryptimi vystyti verslą – priimsime pasikonsultavę su į žmogų panašiu kompiuteriu. Tokią ateitį didžiausioje pasaulyje technologijų parodoje CES pristatė IBM vadovė Ginni Rometty. skaityti »

Lietuvoje bus prekiaujama išmaniuoju telefonu „LG K4 4G“

Naująjį LG K serijos išmanųjį telefoną „K4 4G“ bus galima įsigyti ir Lietuvoje. Telefonas pasižymės aukštos klasės funkcionalumu ir prieinama kaina. skaityti »

Keisis „Facebook“ naujienų srautas

Nuo šiol „Facebook“ naujienų sraute dominuos pranešimai, kuriuos naudotojai dažniau norės matyti, komentuoti, pasidalinti, ar paspausti „patinka“. skaityti »

„Microsoft“ pristatė naują hibridinio debesies platformą „Azure Stack“

„Microsoft“ pristatė „Azure Stack“ bandomąją versiją – tai nauja hibridinio debesies platforma, leidžianti bendrovėms naudotis „Azure“ paslaugomis tiesiai iš nuosavų, privačių duomenų centrų. skaityti »

Socialinių tinklų karta: ką jie turi, ko neturėjo kiti?

Šiandien vos į mokyklą pradėję vaikščioti vaikai čia jau turi susikūrę savo paskyras ir aktyviai jomis naudojasi. Tačiau kokias iš tiesų galimybes tai suteikia jaunimui? skaityti »

Iššūkiai asmens duomenų apsaugai 2016-aisiais

Kaip rodo Eurobarometro apžvalga, asmens duomenų apsauga yra labai svarbi ES gyventojams: 7 iš 10 teigia, kad jų sutikimas būtinas visais atvejais prieš renkant duomenis ir yra susirūpinę, jog asmens duomenys naudojami kitais nei rinkimo metu nurodytais tikslais. skaityti »

2016 metų prognozės technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriui

Tarptautinė audito ir konsultacijų įmonė „Deloitte“ paskelbė technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriaus prognozes 2016 metams. skaityti »

Kokios pagrindinės „Google“ tendencijos vyraus 2016 metais?

Jeigu savo verslo neįsivaizduojate be interneto pagalbos, Jums keletą patarimų duos interneto rinkodaros lektorė Evelina Tamulaitienė. skaityti »

LG paskelbta tarp atsakingiausių bendrovių pasaulyje

„LG Electronics“ (LG) paskelbta tarp atsakingiausių tarptautinių bendrovių pasaulyje. Sąrašą kasmet sudarantis žurnalas „Corporate Knights“ LG vardą į bendrovių šimtuką įtraukia trečius metus iš eilės. skaityti »