Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Informacinės technologijos turi pasitarnauti ir moterų lyderystei

Į Pasaulio ekonomikos forumą Davose išvykusi Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė dalyvavo Globalaus moterų parlamentarių forumo surengtoje aukšto lygio diskusijoje. skaityti »

Debesų infrastruktūros rinka išaugo 23 proc.

Trečiajame 2015 m. ketvirtyje pasaulinė debesų infrastruktūros rinka išaugo 23 proc. Apie tai skelbiama „Worldwide Quarterly Cloud IT Infrastructure Tracker“ ataskaitoje. skaityti »

Lietuva pripažinta inovatyvesne už Latviją ir Estiją

Agentūros „Bloomberg“ analitikai paskelbė inovatyviausių šalių sąrašą. Lietuva šiame sąraše užima 32 vietą ir lenkia Estiją bei Latviją. skaityti »

„Microsoft“ paaukos 1 mlrd. JAV dolerių vertės debesų kompiuterijos resursų visuomenės gerovei

Korporacijos „Microsoft“ vadovas Satya Nadella paskelbė, kad neseniai įkurta organizacija „Microsoft Philanthropies“ per ateinančius trejus metus nevyriausybinėms organizacijoms ir moksliniams tyrimams paaukos bendrovės debesų kompiuterijos resursų, vertų 1 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Biometrinės technologijos sparčiai populiarės

„BCC Research“ ataskaitos duomenimis, vidutinis pasaulio biometrijos rinkos augimas 2015˜–2020 metais sudarys 22,7 proc. skaityti »

Išmanieji telefonai „Samsung Galaxy A“ jau Lietuvoje

„Samsung Electronics Co., Ltd“ Lietuvoje pristatė naujausius „Galaxy A“ serijos išmaniuosius telefonus: modelius „A5“ ir „A3“. skaityti »

Išmanusis telefonas padės nustatyti vėžį

Kai kas mano, kad mobilusis telefonas gali sukelti vėžį, o štai japonai kuria išmanųjį telefoną, kuris padės nustatyti, ar žmogus neserga vėžiu. skaityti »

„Huawei“ per metus pardavė 108 mln. išmaniųjų telefonų

Padariusi proveržį Kinijoje ir dabar užimdama didžiausią šios šalies rinkos dalį, per praėjusius metus „Huawei“ patikimai įsitvirtino kaip viena iš trijų didžiausių išmaniųjų telefonų gamintojų pasaulyje. skaityti »

„Huawei“ pristatė telefoną „Mate 8“ ir moterišką išmanųjį laikrodį

„Huawei Mate 8“ išmanųjį telefoną ir naujas „Huawei Watch“ versijas – „Jewel“ ir „Elegant“, sukurtas bendradarbiaujant su „Swarovski‘s Gemstone Business“. skaityti »

„Twitter“ naudotojai galės rašyti ilgesnes žinutes

Nuo kovo mėnesio socialiniame tinkle „Twitter“ bus galima skelbti iki 10 tūkst. ženklų ilgio žinutes. skaityti »