Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Virtualios realybės įrenginys „Samsung Gear VR“ jau Lietuvoje

Bendrovė „Samsung Electronics Baltics“ pranešė, kad virtualios realybės įrenginį Samsung Gear VR nuo šiol bus galima įsigyti ir Lietuvoje. skaityti »

Sausį išmanųjį telefoną „Samsung Galaxy A“ iš metalo ir stiklo galės įsigyti ir lietuviai

Bendrovė „Samsung Electronics Co., Ltd“ pristatė naujausius išmaniuosius telefonus „Samsung Galaxy A“. I skaityti »

Atnaujintas „Skype for Business“ leis vienu metu bendrauti su 10 tūkst. žmonių

„Microsoft“ pristatė pokalbių ir vaizdo konferencijų platformos „Skype for Business“ atnaujinimus: konferencinius pristatymus iki 10 tūkst. klausytojų, vidinių PBX telefonų stočių perkėlimą į debesį, galimybę skambinti ir priimti skambučius iš įprastų telefonų. skaityti »

Lietuvą pasiekė nauji „Microsoft“ išmanieji telefonai, galintys virsti kompiuteriais

Naujieji „Microsoft“ flagmanai „Lumia 950“ ir „950 XL“, turintys naujausią operacinę sistemą „Windows 10“, jau pasiekė Lietuvą ir prekybos vietose pasirodys šią savaitę. skaityti »

RRT skelbia išankstinius elektroninių ryšių rinkos 2015 m. III ketvirčio duomenis

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) skelbia išankstinius 2015 m. III ketvirčio elektroninių ryšių rinkos duomenis. skaityti »

Nauji sprendimai didžiųjų duomenų sferoje – ar analizuoti juos taps paprasčiau?

„Dell“ pristatė naujus didžiųjų duomenų („Big Data“) ir analitikos sprendimus bei paslaugas, skirtas kompanijoms greitai ir saugiai didelius duomenų srautus apdoroti ir paversti paprastesnėmis įžvalgomis. skaityti »

Pasirodė kasmetis leidinys „Informacinės technologijos Lietuvoje 2015“

Lietuvos statistikos departamentas išleido kasmetinį leidinį „Informacinės technologijos Lietuvoje 2015“, kuriame pateikiama 2009–2015 m. statistinė informacija apie informacinės visuomenės plėtrą Lietuvoje. skaityti »

„Microsoft“ įkūrė kibernetinio saugumo operacijų centrą

Bendrovės „Microsoft“ vadovas Satya Nadella forumo „Microsoft Government Cloud“ metu pristatė kompanijos naujienų. skaityti »

Į Lietuvą atkeliavo net 12,9 colio įstrižainės planšetinis kompiuteris „iPad Pro“

Praėjus nuo pasaulinės prekybos pradžios vos keturioms dienoms naujasis planšetinis kompiuteris „iPad Pro“ oficialiai pasiekė ir Lietuvą bei kitas Baltijos šalis. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ pelnas ir akcijų vertė išaugo

„Cisco Systems Inc.“ vadovai prognozuoja, kad per šį ketvirtį įmonės pajamos sieks apie 12,2 mlrd. dolerių, o pakoreguotas pelnas už akciją turėtų sudaryti 53 - 55 centus. Per metus įmonės akcijų vertė pakilo dešimt procentų. skaityti »