Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiarėja nuotolinės išmaniųjų namų technologijos

Analitinių tyrimų bendrovės „Juniper Research“ duomenimis, nuo 2015 iki 2020 metų išmaniųjų namų technologijų ir paslaugų rinka išaugs nuo 43 mlrd. dolerių iki 100 mlrd. dolerių. skaityti »

LG pelnė „Red Dot“ apdovanojimą „Metų prekės ženklas“

LG Electronics (LG) pelnė „Metų prekinio ženklo“ nominaciją tarptautiniuose „Red Dot“ dizaino apdovanojimuose. skaityti »

Per 3 mėnesius „Huawei“ pardavė 27 milijonus išmaniųjų telefonų

Išmaniųjų telefonų pardavimai pastarąjį ketvirtį augo 7 proc. ir pasiekė 33 proc. visos apyvartos, skelbia bendrovė „Huawei“. skaityti »

LG išmanusis telefonas „Nexus 5X“ – jau netrukus Lietuvoje

Naujausias „LG Electronics“ (LG) ir „Google“ flagmanas „Nexus 5X“ į Lietuvą atkeliaus lapkričio 9 dieną. skaityti »

EY ir „LinkedIn“ strateginė partnerystė stiprins verslo bendruomenės pardavimų gebėjimus

EY ir „LinkedIn“ paskelbė apie naują strateginę partnerystę, kurią įgyvendindamos kartu siūlys pasaulinei verslo bendruomenei inovatyvias pardavimų technikas, taikant informacines technologijas socialiniuose tinkluose, padėsiančias stiprinti pozicijas rinkose. skaityti »

„Motorola“ pristatė išmanųjį telefoną nedūžtančiu ekranu

Bendrovė „Motorola“ pristatė išmanųjį telefoną „Turbo 2“, kuriame panaudota nauja ekraną nuo dūžių sauganti technologija. skaityti »

Turtingiausiam pasaulio žmogui sukanka 60 metų

Kompanijos „Microsoft“ įkūrėjas ir turtingiausias pasaulio žmogus Bilas Geitsas (Bill Gates) šiandien švenčia 60-metį. skaityti »

Pristatytas išmanusis telefonas „HTC One A9“

Bendrovė HTC pristatė naują išmanųjį telefoną „HTC One A9“, papildysiantį bendrovės flagmanų seriją „One“. skaityti »

Įvertinkite: išmaniojo telefono „Meizu m2 note“ galimybės

Norite nebrangiai gauti visą krūvą pažangių galimybių? Ekspertai siūlo pažiūrėti, kas per vienas yra „Meizu m2 note“. skaityti »

„Dell“ pristatė naują „Dell Precision“ mobilių kompiuterių liniją

Profesionalams, siekiantiems be trikdžių dirbti su galingais, tačiau tuo pat metu ir elegantiškais kompiuteriais, sumodeliuotais pagal jų poreikius, kompanija „Dell“ pristatė naujausius „Dell Precision“ mobilius darbo kompiuterius su specialiai atnaujintu korpusu. skaityti »