Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Microsoft“ atnaujino „Nokia 105“ seriją

„Microsoft“ pristatė atnaujintus „Nokia 105“ serijos mobiliuosius telefonus. Anot bendrovės, šiuos modelius dažniausiai rinksis perkantys pirmąjį telefoną ar ieškantys patikimo atsargino įrenginio kelionėms ar ekstremalioms veikloms. skaityti »

„Unisys“ turi naują viceprezidentą

Informacinių technologijų kompanija „Unisys“ paskelbė, kad prie bendrovės komandos prisijungė naujas vyresnysis technologijų viceprezidentas ir vyriausiasis technologijų pareigūnas Tarek El-Sadany. skaityti »

Bendrovė „SuperCom“ skelbia pirmojo šių metų ketvirčio rezultatus

Š. m. birželio 1 dieną IT saugumo sprendimus kurianti bendrovė „SuperCom“ paskelbė pirmojo 2015 metų ketvirčio (iki kovo 31 d.) finansinius rezultatus. skaityti »

Jauniausias „Microsoft Officе“ specialistas

Šešerių Muchamad Chamza Šechzad, gyvenantis Didžiojoje Britanijoje, išlaikė „Microsoft Officе“ egzaminą. skaityti »

LG flagmanas „G4“ – jau greitai ir Lietuvoje

Netrukus prekyboje pasirodys naujausias „LG Electronics“ (LG) flagmanas „G4“ (modelis H815). „G4“ yra moderniausias LG telefonas, kuris sujungia eleganciją, aukščiausią vaizdo kokybę ir į vartotoją orientuotą naudojimo patirtį. skaityti »

Lietuva ir Omanas stiprina bendradarbiavimą IRT srityje

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, šiandien susitikęs su Omano Informacinių technologijų administracijos direktoriaus Salim Sultan Al Ruzaiqi vadovaujama delegacija, susitarė dėl abipusio bendradarbiavimo plėtros informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje. skaityti »

Mėlynas „Samsung“ – savimi pasitikintiems, o žalias – harmoningiems, ištikimiems ir darbštiems žmonėms

„Samsung Electronics Baltics“ pranešė apie ilgai lauktų mėlynos topazo spalvos „Galaxy S6“ bei sodriai žalios smaragdinės spalvos „Galaxy S6 edge“ pasirodymą Lietuvos rinkoje. skaityti »

Paieškos sistemos siekia didesnio efektyvumo

Trys didžiausių pasaulio paieškos sistemų kūrėjos – „Google“, „Yahoo“ ir „Microsoft“ – ėmėsi bendro darbo siekdamos paieškos kokybės internete gerinimo. skaityti »

Didžioji Britanija sugriežtino bausmes kibernetiniams nusikaltėliams

Didžiojoje Britanijoje priimtos įstatymo pataisos, sugriežtinančios neteisėtą kompiuterinių technologijų naudojimą. skaityti »

„Intel“ įkūrė daiktų interneto laboratoriją

Korporacija „Intel“ paskelbė apie naujos tyrimo laboratorijos atidarymą Izraelio mieste Haifoje. skaityti »