Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Microsoft“ siekia „Nokia HERE“ dalies

Kaip praneša agentūra „Bloomberg“, kompanija „Microsoft“ norėtų įsigyti nedidelę dalį naujos žemėlapių paslaugos „Nokia HERE“ akcijų. skaityti »

Pasaulinės informacinės visuomenės dienos proga susibūrė technologijų pasaulio lyderiai

Gegužės 17 d. buvo minima Pasaulinė informacinės visuomenės diena. Šiemet tuo pačiu paminėtas ir Tarptautinės telegrafo sąjungos sukūrimo 150 metų jubiliejus. skaityti »

Japonai už prekes jau atsiskaito akimis

Japonijos telekomunikacijų bendrovė „NTT Docomo“ sukūrė naują mobilųjį įrenginį „Arrows NX F–04G“, kuris savo šeimininką atpažįsta iš akies rainelės. skaityti »

Patvirtintos elektroninių sąskaitų paslaugą aprašančios taisyklės

Pasibaigus Lietuvos bankų asociacijos inicijuotam viešų konsultacijų laikotarpiui, Elektroninių sąskaitų pateikimo mokėtojams taisyklių Priežiūros komitetas, įvertinęs gautus pasiūlymus bei komentarus, patvirtino Elektroninių sąskaitų - faktūrų (toliau - e. sąskaita) pateikimo mokėtojams taisykles ir standartus. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ grynasis pelnas išaugo

„Cisco Systems Inc.“ 2015 m. III finansinio ketvirčio grynasis pelnas išaugo 11,7 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų periodu. skaityti »

„Microsoft“ investuoja į povandeninių ryšio kabelių tiesimą

Bendrovė „Microsoft“ paskelbė sudariusi partnerystės susitarimą dėl naujo povandeninio kabelio tiesimo per Ramųjį vandenyną, kuris sujungtų Kinijos, Pietų Korėjos, Taivano ir Japonijos miestus su vakarine JAV pakrante. skaityti »

„Facebook“ pasirašė sutartį su žiniasklaidos bendrovėmis

Socialinio tinklo kompanija „Facebook“ pasirašė sutartį su devyniomis žiniasklaidos bendrovėmis. Sutartyje pažymima, kad „Facebook“ gali skelbti dalį informacijos turinio tiesiogiai socialiniame tinkle, o ne dalintis leidėjų svetainėse jau paskelbtomis žinutėmis. skaityti »

BMW keliauja į išmanųjį laikrodį „Apple Watch“

Vokietijos automobilių koncernas BMW pristatė naują „BMW ConnectedDrive“ technologijų sprendimą – programėlę „BMW i Remote“. skaityti »

Pajamos už išmaniųjų namų sistemas sparčiai auga

„ABI Research“ duomenimis, pajamos iš intelektinių namų sistemų nuo 2015-ųjų iki 2020-ųjų visame pasaulyje turėtų išaugti 21 proc. ir siekti 34 mlrd. dolerių. skaityti »

IPTV europiečiai naudojasi daugiau nei palydovine televizija

Mokamos TV paslaugos Vakarų Europoje vis labiau populiarėja. Numatoma, kad 2020 metais jos išaugs nuo 56,7 proc. iki 60,4 proc. skaityti »