Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco Systems Inc.“ pirmą kartą per 20 metų keičia generalinį direktorių

Kompanija „Cisco Systems Inc.“ paskelbė, kad įmonės generalinis direktorius Džonas Čembersas traukiasi iš pareigų. Naujuoju kompanijos vadovu paskirtas Čakas Robbinsas. skaityti »

ARRIS perka TV priedėlių gamintoją „Pace“

Kompanija „Arris Group Inc.“ (ARRIS) sutarė dėl Didžiosios Britanijos TV priedėlių gamintojos bendrovės „Pace“ įsigijimo. skaityti »

Generalinis „Microsoft“ direktorius pristatė įmonės tikslus

Kompanijos „Microsoft“ generalinis direktorius Satya Nadella konferencijoje „Build 2015“ įvardijo tris pagrindinius įmonės tikslus, kurių šiuo metu siekia kompanija. skaityti »

Nepalui – nemokami „Skype“ skambučiai

Viena didžiausių IT kompanijų pasaulyje „Microsoft“ operatyviai sureagavo į žemės drebėjimą Nepale ir pasiūlė savo informacinę paramą. skaityti »

LG pristato išmanųjį telefoną „G4“

„LG Electronics“ (LG) pristatė naująjį flagmaną „G4“. Daugiau nei tūkstantis kviestinių svečių visame pasaulyje stebėjo naujausio LG išmaniojo telefono, pakeisiančio „G3“ modelį, pristatymą. skaityti »

„Dell“ stiprina partnerystę Baltijos šalyse

„Dell“ tikisi tapti patikima IT partnere Vidurio ir Rytų Europos rinkoje, ypač Baltijos šalyse. Siekdama šių tikslų, įmonė pirmą kartą surengė spaudos konferenciją Lietuvoje, Vilniuje. skaityti »

Lietuvos URM – tarp geriausiai pasaulyje išnaudojančių socialinį tinklą „Twitter“

Pirmą kartą Lietuvos užsienio reikalų ministerijos (URM) paskyra @LithuaniaMFA pateko tarp penkių geriausiai abipusius ryšius palaikančių pasaulio lyderių „Twitter“ paskyrų, o aukščiausi Lietuvos vadovai per metus „Twitter“ sekėjų skaičių vidutiniškai padidino tris kartus. skaityti »

„Unisys“ naujasis viceprezidentas – Neilas Gissleris

Pasaulinė informacinių technologijų bendrovė „Unisys“ neseniai paskelbė, kad Neilas Gissleris (Neil Gissler) – naujasis kompanijos vyresnysis viceprezidentas. skaityti »

Lietuvos verslas – Europos Sąjungos TOP 10 pagal technologijų panaudojimą

Aktyvi elektroninių lojalumo ir asmens identifikavimo kortelių plėtra, e. sąskaitų tvarkymas ir atsiskaitymai internetu, viešojo susisiekimo sistemų skaitmenizavimas ir pažangių technologijų diegimas transporto ir logistikos sektoriuose – visa tai pozicionuoja Lietuvą kaip vieną lyderių tarp 28 ES valstybių. skaityti »

Uždirbti iš turinio „Youtube“ leis ir Lietuvos kūrėjams

Lietuvos kūrėjai dabar turi galimybę išplėsti savo auditoriją, padidinti savo kanalų žiūrimumą ir gauti pajamų iš „Youtube“ skelbiamo turinio. Kompanija „Youtube“ pranešė, kad Lietuvoje pradeda veikti jos Partnerių programa, kuri suteikia naujų galimybių turinio kūrėjams. skaityti »