Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Microsoft“ pristatė sprendimą „Skype for Business“

Naujoji „Microsoft“ bendravimo ir bendradarbiavimo platforma „Skype for Business“, pakeisianti „Microsoft Lync“ sprendimą, tapo prieinama visiems naudotojams – iki šiol ji buvo siūloma bandymams ir testavimui. skaityti »

„Cisco“ – apie visa apimančio interneto ateitį

Kompanijos „Cisco“ atliktas banko klientų tyrimas 12-oje šalių parodė, kad žmonės teigiamai žiūri į bankinius IoE sprendimus: į virtualius finansinius patarimus, virtualias ipotekos konsultacijas, investicijų pasiūlymus ir pan. skaityti »

HTC paskelbė neaudituotus pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus

Bendrovė HTC paskelbė neaudituotus konsoliduotus finansinius rezultatus už pirmąjį šių fiskalinių metų ketvirtį, kuris baigėsi kovo 31 d. skaityti »

„Samsung“ pristatė priedų kolekciją flagmanams „Galaxy S6“ ir „Galaxy S6 edge“

„Samsung Electronics Co., Ltd“ pristatė „Galaxy S6“ ir „Galaxy S6 edge“ išmaniesiems telefonams skirtą priedų kolekciją. „Samsung“ aksesuarų rinkinį sudaro funkcionalūs priedai bei žymių dizainerių sukurti madingi produktai, papildysiantys mobiliųjų įrenginių funkcijas. skaityti »

„Microsoft“ įdarbins autizmu sergančius žmones

Korporacija „Microsoft“ paskelbė pradedanti bandomąją programą, skirtą samdyti žmones, sergančius autizmu. Ši žinia buvo paskelbta verslo operacijų viceprezidentės Mary Ellen Smith tinklaraštyje, kuri turi 19 metų autistą sūnų. skaityti »

Daiktų internetas – tai jau dabartis

Informacinių technologijų (IT) prietaisų apsuptis ir internetas tapo įprasti mūsų gyvenime ­– nuo kompiuterių ir išmaniųjų telefonų, kuriuos naudojame patys, iki prietaisų ir jutiklių, kurių mes nepastebime, bet kurie supa mus kasdien. skaityti »

LG atskleidė, kokią vartotojo sąsają turės flagmanas „LG G4“

„LG Electronics“ (LG) atskleidė informaciją apie naują vartotojo sąsają „LG UX 4.0“, kuri pirmą kartą bus pritaikyta naujausiame kompanijos flagmane „LG G4“. Pastarasis, planuojama, oficialiai bus pristatytas šio mėnesio pabaigoje. skaityti »

„Microsoft“ švenčia 40-metį

1975 m. Bilas Gatesas ir Paulas Allenas žurnale „Popular Electronics“ perskaitė straipsnį apie mikrokompiuterį „Altair 8800“ ir nusprendė sukurti jam programinį interpretatorių BASIC. skaityti »

Kokie „Velykų margučiai“ slepiasi išmaniajame telefone?

Pasirodo, kad šiek tiek kitokių „Velykų margučių“ bei šventinių pramogų žmonės atranda ir savo išmaniuosiuose telefonuose. skaityti »

HTC pristato išmanųjį telefoną „HTC One M8s“

Bendrovė HTC pristatė patobulintą flagmano M8 versiją „HTC One M8s“. Jis turi kompanijos ikona tapusį lenktą korpusą iš metalo, o telefono 5 colių įstrižainės „Full HD“ raiškos ekranas apsaugotas „Corning Gorilla Glass“ stiklu. skaityti »