Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Microsoft“ įsigijo „LiveLoop“

„Microsoft“ įsigijo bendrovę „LiveLoop“ ir jos technologiją, padedančią internete patogiai skelbti „PowerPoint“ pristatymus. skaityti »

„Cisco“ ir „Microsoft“ pavers perėjimą „į debesį“ paprastesniu

Šiuolaikiniai debesų sprendimai reikalauja ryšio tarp techninių ir programinių priemonių, saugyklų, tinklo resursų. Pristatydami rinkoje naują paslaugą, operatoriai susiduria su būtinybe valdyti sudėtingą ir brangiai kainuojančią infrastruktūros bei papildomų elementų integraciją. skaityti »

Išmanusis telefonas „LG Spirit“ – jau Lietuvoje

„LG Electronics“ (LG) Lietuvoje pristato telefoną „LG Spirit“ (modelis H440N). Telefonas turi LG flagmanams būdingas vartotojo sąsajos savybes, dizainą, programinės įrangos elementus ir funkcijas, tačiau išsiskiria vidutine, daugeliui prieinama kaina. skaityti »

„Microsoft“ stiprina bendradarbiavimo ryšius

Bendrovė „Microsoft“ neseniai paskelbė, kad operacinės sistemos „Windows“ programos „OneNote“, „Word“, „Excel“, „PowerPoint“ ir pranešimų paslauga „Skype“ bus įdiegtos į naujausius JAV technologijų bendrovės „Dell“ mobiliuosius įrenginius su „Android“ operacine sistema. skaityti »

„Dell“ tyrė technologijų įtaką darbui

Kompanija „Dell“, drauge su įmone „Intel“ atlikusi „Global Evolving Workforce“ tyrimą, paskelbė išvadas, susijusias su technologijų naudojimu darbo vietoje. Iš esmės tyrimas atsako į klausimą, kokį vaidmenį atlieka technologijos vykstant darbo vietų evoliucijai. skaityti »

HP pristato naują „daiktų interneto“ platformą

Kompanija „Hewlett-Packard“ (HP) pristato naują „daiktų interneto (angl. Internet of Things) platformą, kuri turėtų padėti ryšio ir komunalinių tarnybų operatoriams valdyti sudėtingas daviklių sistemas bei įrenginių „bendravimo“ programas. skaityti »

„Microsoft“ siūlo naują vaizdo konferencijų programą

Bendrovė „Microsoft“ neseniai paskelbė išleidusi naujos kartos vaizdo konferencijų ir momentinių pranešimų programinę įrangą – „Skype for Business“ (liet. „Skype“ verslui), skirtą „Office 365“ naudotojams. skaityti »

HTC vadove paskirta Cher Wang

HTC korporacijos vadovybė paskyrė naują kompanijos vadovę. Ja tapo Valdybos pirmininkė ir viena HTC įkūrėjų Cher Wang. skaityti »

Debesų sprendimų rinka 2014 metais augo

Tyrimų bendrovės „Synergy Research Group“ duomenimis, debesų technologijos infrastruktūrų plėtros srityje lyderiauja „Cisco“ ir „Hewlett-Packard“ (HP). skaityti »

„Microsoft“ atsisakys prekės ženklo „Internet Explorer“

Programinės įrangos gamintojos „Microsoft“ rinkodaros vadovas Chrisas Capossela renginyje „Microsoft Convergence“ oficialiai patvirtino, kad bendrovė atsisakys prekės ženklo „Internet Explorer“. skaityti »