Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco“ pajamos auga

Telekomunikacijų kompanijos „Cisco“ grynosios pajamos antrame 2015 m. finansiniame ketvirtyje sudarė 2,4 mlrd. dolerių. skaityti »

„Hewlett Packard“ pristatys kompiuterį su dvigubu ekranu

Viena didžiausių pasaulyje informacinių technologijų korporacijų „Hewlett Packard“ Didžiojoje Britanijoje ruošiasi pristatyti naują stacionarų kompiuterį pavadinimu „Sprout“ (liet. daigas). skaityti »

„Google“ įsigijo mobilią archyvavimo platformą „Odysee“

Kompanija „Google“ įsigijo startuolį „Odysee“ – vaizdo medžiagos mobilios archyvavimo platformos kūrėją. skaityti »

„Microsoft“ ir „Samsung“ nesutarimai baigėsi

Kompanijų „Microsoft“ ir „Samsung“ ginčas, prasidėjęs daugiau nei prieš šešis mėnesius, galų gale pasibaigė. skaityti »

Ką per metus pavyko pasiekti naujajam „Microsoft“ direktoriui?

Jau metus „Microsoft“ įmonei vadovauja Satja Nadella. Per šį laiką jis atleido 18 tūkst. darbuotojų, atsikratė senos „Windows RT“ ir išleido naują „Windows 10“. skaityti »

Bilas Geitsas kuria asmeninio agento technologiją

Kai „Microsoft“ įkūrėjas Bilas Geitsas paliko vadovo postą tapęs tiesiog patarėju technologijų klausimais, jis pats asmeniškai praleidžia daugybę laiko kurdamas naujus „Microsoft“ projektus. skaityti »

Pirmasis „Samsung“ telefonas su šone užlenktu ekranu „Galaxy Note Edge“ – jau Lietuvoje

„Samsung Electronics“ paskelbė, kad išmanųjį telefoną „Galaxy Note Edge“ bus galima įsigyti ir Lietuvoje. skaityti »

Nauji įskiepiai suartins „Office 365“ ir „Moodle“ platformas

Bendrovė „Microsoft“ kartu su „Remote-Learner“ paskelbė apie naujus „Office 365“ įskiepius, kurie padės į šį paketą integruoti kartu su „Moodle“ platforma. skaityti »

Populiarėja vaizdo įrašų stebėjimas per mobiliuosius įrenginius

2013-aisiais per planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus peržiūrėtų vaizdo įrašų skaičius išaugo net 108 proc. skaityti »

2014 metais „LG Electronics“ uždirbo 125 proc. daugiau

„LG Electronics“ (LG) skelbia 2014 m. uždirbusi 474,81 mln. JAV dolerių grynojo pelno – 125 proc. daugiau nei 2013 metais. Ženkliai, 25 proc., kilo ir veiklos pelnas iki 1,73 mlrd. JAV dolerių. skaityti »