Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Publikuota: 2015 m. sausio 29 d. ketvirtadienis

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. 

Kai laikas, kurį gydytojas gali skirti pacientui yra vos 15 minučių, dažnai taip ir nutinka, kad gydytojas tuo metu tik spėja užpildyti dokumentus, o, deja, išsamiai paciento apžiūrai, pokalbiui su juo laiko nelieka. Elektroninės sveikatos sistemos „Foxus“ kūrėjai rado būdą, kaip sumažinti eiles prie gydytojo kabineto nemažinant  laiko paciento apžiūrai. Programai balsu pateikta informacija yra per kelias sekundes automatiškai atpažįstama ir užrašoma į paciento kortelę. Taip dar greičiau ir efektyviau galima atlikti ir aprašyti paciento apžiūrą, pritaikytą gydymą ir kitą reikiamą dokumentaciją. Gaila, bet ne visos Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigos gali pasinaudoti naujausiomis elektroninėmis sveikatos sistemomis, o yra „priverstos“ naudoti tiek morališkai, tiek fiziškai pasenusias. 

„Balso atpažinimo naujovė rodo, kaip sparčiai progresuoja medicinos technologijos. Tai didina paciento pasitikėjimą gydytoju, o gydytojui tai palengvina darbą ir mažina darbo krūvį“ – teigia prof. L. Valius, Kauno klinikų Šeimos medicinos klinikos vadovas. 

„Labai nustebino tokia naujovė ir balso atpažinimo tikslumas. Esu tikras, kad tai žada dideles medicinos paslaugų kokybės gerinimo perspektyvas. Gydytojo darbas yra įtemptas ir reikalaujantis daug atidumo, tačiau kartu ir darbo spartos,  todėl dokumentų pildymas balsu, žymiai pagreitina darbą“ – teigia R. Burnickas, vienas pirmųjų gydytojų išbandęs balso pavertimo tekstu funkciją. 

Medicininės informacijos balsu pateikimas į gydymo įstaigos informacinę sistemą anaiptol nėra naujas dalykas pasaulyje, tačiau dėl gana mažos rinkos ir nedidelio gyventojų skaičiaus, ši technologija Lietuvoje pradėta taikyti tik dabar. Jau 2001 metais JAV mokslininkai įrodė, kad  vidutinis paciento apsilankymas, pildant dokumentus su balso atpažinimo įranga yra gerokai greitesnis nei tradiciniu būdu. 

Todėl programos valdymo balsu idėja kilo atsižvelgus į programos vartotojų – gydytojų ir pacientų poreikį taupyti laiką. Taip buvo pasiūlytas greitesnis, efektyvesnis būdas, palengvinantis dokumentų pildymą. „Kurdami e. sveikatos sistemą, pateikiame tai, kas iš tiesų yra reikalinga siekiant palengvinti gydytojo darbą ir pagerinti pacientų gydymo kokybę“ – teigia „Foxus“ projekto vadovas Vytautas Kasparavičius.  

Kitas svarbus vystymo etapas, vystant elektroninę sveikatos sistemą, yra prisijungimas prie „eSPBI IS“  (Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistema). Nors žinoma, kad šiais metais jau turėtų pradėti veikti „eSPBI IS“, tačiau įmonės, kurios savomis lėšomis kuria e. sveikatos sprendimus, susiduria su iššūkiais ir biurokratiniais sunkumais siekiant prisijungti prie šios sistemos testavimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. skaityti »

„InnoFest 2015“ parodoje – Europos rinkai skirtos LG naujovės

Lisabonoje vyksta kasmetinė „LG Electronics“ (LG) paroda „Innovation Festival“ (InnoFest). Joje pristatomos Europos rinkai skirtos inovacijos – nuo televizorių, garso sistemų iki išmanių buitinių prietaisų. skaityti »

„Microsoft“ pristatė ne tik naujos kartos „Windows 10“ sistemą, bet ir holograminį kompiuterį

Kompanija „Microsoft“ viešai pristatė naujos kartos operacinę sistemą „Windows 10“ ir du visiškai naujus įrenginius – holograminį kompiuterį „HoloLens“ bei susitikimams pritaikytą „Surface Hub“. Operacinė sistema „Windows 10“ bus siūloma, kaip paslauga, užtikrinanti saugesnę, inovatyvią ir nuolat atnaujinimą patirtį visuose įrenginiuose, kol nesibaigė jų palaikymo laikotarpis. skaityti »

„Google“ Lietuvoje nori įkurti biurą

Jungtinių Amerikos Valstijų bendrovė „Google“ nori atidaryti biurą Vilniuje, sako Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė. Tai būtų pirmasis 1998 metais įkurtos kompanijos padalinys Baltijos šalyse. skaityti »

Lietuvoje pristatomas išmanusis LG laikrodis „G Watch R“

„LG Electronics“ (LG) jau vasario mėnesį Lietuvoje pristatys išmanųjį laikrodį „G Watch R“. skaityti »

„Apple“ saugos naudotojų pirštų atspaudus „iCloud“ saugykloje

Kompanija „Apple“ pranešė siekianti įgyvendinti galimybę naudotojui sinchronizuoti visus savo įrenginius. Tai padaryti įmonė ketina išnaudodama biometrinę pirštų atspaudų technologiją ir debesų sistemą „iCloud“. skaityti »

Latvija pereina prie e. receptų

Latvijoje pradedama testuoti sistema „E-veselība“ (liet. E. sveikata), kurios tikslas pereiti nuo popierinių prie elektroninių receptų. skaityti »

„Microsoft“ pristatė pirmąjį itin nebrangios 400 serijos „Lumia“ telefoną ir galingesnį „Lumia 532“

Sausio 14 d. „Microsoft“ pristatė du naujus išmaniuosius telefonus: „Lumia 435“ ir „Lumia 532“. Pirmasis žymi itin nebrangių „Lumia“ telefonų 400-osios serijos pradžią, o antrasis pasižymi didesniu galingumu už nedidelę kainą. skaityti »

Išmaniųjų telefonų su 4K ekranais laukiama antroje metų pusėje

Aukštesnės klasės (angl. high-end) išmaniųjų telefonų gamintojai ir toliau tobulina savo gaminius. Tikimasi, kad šiemet daugiausia dėmesio bus skiriama tokių telefonų ekranams ir fotokameroms. skaityti »

„Dell“ atnaujino savo nešiojamuosius kompiuterius

Kompanija „Dell“ pristatė atnaujintus nešiojamuosius kompiuterius „XPS 13“ ir „XPS 15“. skaityti »