Lietuvoje numatoma sukurti bendrą šalies vežėjų informacinę sistemą, kurioje bus kaupiami duomenys apie keleivius bei krovinius vežančias šalies įmones.
Lietuvoje numatoma sukurti bendrą šalies vežėjų informacinę sistemą, kurioje bus kaupiami duomenys apie keleivius bei krovinius vežančias šalies įmones. Be to, norima sudaryti palankesnes sąlygas transporto priemonių kontrolei kelyje. Trečiadienį Vyriausybė pritarė tai numatančioms Kelių transporto kodekso pataisoms ir teiks jas svarstyti Seimui.
Lietuvos vežėjų informacinėje sistemoje numatoma kaupti duomenis apie įmones, kurioms išduotos licencijos, apie transporto vadybininkus, įmonių ir transporto vadybininkų padarytus sunkius pažeidimus bei apie asmenis, kurie buvo pripažinti netinkamais vadovauti įmonės transporto veiklai. Tokia informacija Lietuva galės keistis su kitomis Europos Sąjungos šalimis.
Sukurti bendrą šalies vežėjų informacinę sistemą įpareigoja ES reglamentai. Šiuo metu bendros duomenų bazės Lietuvoje nėra, dalinę informaciją kaupia Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (VKTI) ir savivaldybės.
Numatoma, kad informacinei sistemai sukurti reikės apie 5 mln. litų. Šiam darbui tikimasi gauti ES struktūrinės paramos lėšų.
Kelių transporto kodekso pakeitimais taip pat siekiama užkirsti kelią vairuotojų piktnaudžiavimo atvejams, kai vengdami transporto priemonės kontrolės magistraliniuose keliuose, tikrinimo vietas jie stengiasi apvažiuoti kitais keliais.
Šiuo metu komercinės transporto priemonės tikrinamos magistraliniuose keliuose, specialiai įrengtose aikštelėse, kur jas galima pasverti, išmatuoti naudojant matavimo stendus, patikrinti techninę būklę. VKTI pareigūnai, vietinės reikšmės kelyje sustabdę sunkiasvorę transporto priemonę, neturi galimybės jos pasverti bei atlikti kitų procedūrų.
Todėl numatoma suteikti įgaliojimus VKTI pareigūnams nurodyti vairuotojui važiuoti paskui specialią transporto priemonę iki patikrinimo ar stovėjimo vietos.
Tikimasi, kad dėl šių pataisų sumažės pažeidimų, o juos padarę vairuotojai negalės išvengti atsakomybės, šalia magistralių esantys vietinės reikšmės keliai bus labiau apsaugoti nuo sunkiasvorių automobilių srauto.
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informaciją ir fotoinformaciją be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.