Žaidimų konsolės siekia naujo statuso

Publikuota: 2014 m. sausio 30 d. ketvirtadienis

Prieš dešimtį metų daugelis kompiuterinius žaidimus kritikavo dėl jų neigiamos įtakos laikysenai, socialinės izoliacijos ar net  sukeliamos drepresijos. Šiandien naujosios kartos konsolė  nebėra tik žaidimų kompiuteris, prijungtas prie televizoriaus, bet išsikovoja virtualaus sporto trenerio ir šeimos „laisvalaikio centro“ statusą. „Neseniai pristatytas „Xbox One“savo savybėmis gali patenkinti visus pramoginius namų poreikius: nuo televizijos, kino ir muzikos iki naujos kartos žaidimų ar modernių, judesiu valdomų pramogų ir sportinių rungčių“,  -  sako el. parduotuvės „Technorama" vadovas Algirdas Daniela.

Privalumų atranda ir švietimo įstaigos

Vieni pirmųjų konsolių pritaikymo mažiau įprastose erdvėse ėmėsi Lietuvos Sveikatos Mokslų Universitetinės mokyklos pedagogai. Pertraukų metu  į žaidimus su „Xbox“ konsole įsitraukia šios mokyklos moksleiviai. „Vaikams  reikia užsiėmimų, todėl siekiame, kad pertraukos ar tiesiog popamokinė veikla, kol laukiama tėvų ar kitų užsiėmimų, būtų išnaudojama įdomiai ir aktyviai. Rūpinamės, kad žaidimai būtų lavinantys, ugdantys kūrybiškumą bei skatinantys  judėti – tik tokiu atveju pasiekiama teigiama žaidimų nauda“, – pasakojo mokyklos direktorius Arūnas Bučnys.

Žaidimų konsolės šviečiamojo pabūdžio institucijose nėra nauja praktika. Švietimo sistema pirmaujančiose  Skandinavijos valstybėse  rengiami privalomi kompiuterinių žaidimų užsiėmimai kaip ir matematika, lietuvių kalba ar chemija. „Viktoro Rydbergo mokykloje, Švedijoje,  13 metų moksleiviai specialiose pamokose žaidžia kompiuterinį žaidimą „Minecraft“ . Tokiu būdu vaikai mokomi ne kalti plaktuku ar siūti, bet mokosi naudotis programine įranga projektuoti kvartalus ir statyti namus“, – apie naujų technologijų pritaikymą švietime pasakojo LSMU mokyklos direktorius.

Žaidimai neišnaudoja visų galimybių

2013 metų pavasarį pristatyta naujoji „Microsoft“ konsolė  „Xbox One“ sukėlė tikrą kontraversijų audrą. Buvo skelbiama, kad konsolė neveiks be nuolatinio interneto ryšio, negalėsime keisti ir naudoti „dėvėtų“ žaidimų, kad nuolat įjungta „Kinect“ stebės žaidėjus, o korporacija vėliau panaudos sukauptą informaciją reklamos tikslams. Visi šie trūkumai išties egzistavo, tačiau per ypatingai trumpą laiką „Microsoft“ kompanija patobulino savo netikusius sprendimus. Praėjusių metų pabaigoje lentynas pasiekęs įrenginys patenkina net išrankiausių  žaidėjų poreikius.

Technologijos pirmyn juda tokiu greičiu, kad sunku nusakyti, kokio lygio pramogos ir galimybės bus sukuriamos vartotojams. „Kas galėjo pagalvoti, kad žaidimų konsolės priedas „Kinect“ sėkmingai bus integruotas į mediciną ir pasitarnaus sudėtingų operacijų procese. Galbūt ateityje žaidimų konsolės atvers naują elektroninės komercijos puslapį. Pirkėjas galės apžiūrėti  prekę tarsi realybėje ir vienu rankos mostelėjimu įsidėti ją į krepšelį“, – ateities technologijas prognozuoja „Technoramos“ el. parduotuvės vadovas A. Daniela.

„Microsoft“ tvirtina, kad  naujasis „Xbox One“  gali kur kas daugiau nei šiuo metu siūlo žaidimų kūrėjai - atkurti ateities standartu vadinamus 4K vaizdus. Tiesa, tokių žaidimų kol kas nėra, o ir senų žaidimų konsolė negalės atkurti.  Šiuo metu išleisti žaidimai pilnai patenkina skirtingų žanrų mėgėjų poreikius. Kaip ir buvo galima tikėtis, naujoji konsolė suderinama su išmaniaisiais įrenginiais. Pavyzdžiui, išmanusis telefonas gali tarnauti kaip antras ekranas ar papildomas žaidimų pultas.

Aktyvūs žaidimai vietoje sporto salės

Mėgstantiems aktyvią veiklą, žaidimo priedėlis „Kinect“ gali puikiai atstoti sporto salę. Jei namuose sunku prisiversti atlikti pratimus, siūloma tai daryti įsijungus „Fitness“ programą. Tuo tarpu su šeima smagiai praleisti popietę ir pakonkuruoti rekomenduojama „Kinect Sports Rival“ rungtyje. Žaidimo metu naujasis priedėlis gali efektyviai sekti 6 žaidėjų judesius, atpažinti jų gestų komandas, apdoroti balso komandas ir netgi sekti širdies ritmą. Kas gali būti smagiau, kaip kartu su šeima atsipalaiduoti ir pasimankštinti sportinėse rungtyse?

LSMU mokyklos vadovo pasakojimu, pertraukų metu žaidimo konsolė mokinius įtraukia į aktyvią veiklą ir tuo pačiu sukoncentruoja dėmesį. „Moksleiviai pertraukų metu dažniausiai žaidžia su sportu susijusius žaidimus: tenisą, fotbolą, lengvąją atletiką bei kitus strategiją ir reakciją lavinančius žaidimus. Tai daug geresnis laisvalaikio užimtumas nei bėgiojimas koridoriuose, vaikčiojimas po gatves pertraukų metu  ar kita primityvi veikla,“  - sako A. Bučnys. Žinoma, aktyvius sportinius žaidimus vaikai atlieka neatsiejamos „ Xbox“ sąsajos „Kinect“ pagalba.  Priedėlis jau keletą metų naudojamas reabilitacinėse klinikose, kur po sunkių traumų vaikai ir saugusieji įtraukiami į malonias mankšteles.

Kur kas didesnes galimybes atvers patobulintas „Kinect“ kartu su „Xbox One“ konsole. „Naujasis „Kinect“ tiksliau seka žmogaus judesius ir gan gerai suvokia balso komandas. Priedėlis gali visiškai pakeisti pultelį ne tik žaidimuose, bet ir valdant konsolę“, – apie naujuosius patobulinimus pasakoja A. Daniela.

Ar žaidimų konsolė bus tikrai naudinga ir lavinanti, priklauso nuo teisingo žaidimų pasirinkimo.  Daugybė žaidimų yra tebekuriami ir pasirodys per šiuos metus. Kita vertus, žaidimas netūrėtų tapti kasdienybe, o linksmu laisvalaikio praleidimo būsu su šeima, draugais ar net bendraklasiais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Laukiama žinios apie „PlayStation 4“ pasirodymą

„Sony“ paskelbus, kad vasario 20 d. Niujorke vyksiančiame renginyje bus kalbama apie vadinamąją konsolę „PlayStation 4“, vėl pasklido gandai apie naują šios įmonės žaidimų platformą. skaityti »

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »