Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Susirasti advokatą taps paprasčiau

Nuo šiol advokato paslaugų ieškantys asmenys visų praktikuojančių advokatų sąrašą galės rasti adresu www.advokatura.lt – Lietuvos advokatūra teismo keliu nuginčijo su jos pavadinimu sutampančio domeno registraciją ir užregistravo domeną advokatura.lt savo vardu. skaityti »

Ateityje „Facebook“ tinkle bendrausime per virtualiosios relybės akinius?

„Facebook“ atidarė naują skyrių, kuris analizuos trimatės virtualiosios realybės pritaikymo socialiniams tinklams galimybes. skaityti »

Lėtas internetas kelia tokį pat stresą kaip siaubo filmas

Švedų įmonėje „Ericsson“ dirbantys mokslininkai atliko tyrimą, kuris įrodė, kad lėtas internetas sukelia žmogui tokį patį stresą, kokį jis išgyvena žiūrėdamas siaubo filmą. skaityti »

Per dvejus metus viešųjų e. paslaugų naudojimas Lietuvoje išaugo trečdaliu

Valstybės institucijų ir įstaigų elektroninėmis viešosiomis paslaugomis 2015 m. naudojosi 44 proc. visų Lietuvos gyventojų, arba 60 proc. šalies interneto naudotojų. skaityti »

Internetu naudojasi 3,2 mlrd. pasaulio gyventojų

Nors internetu besinaudojančių žmonių daugėja, apie 60 proc. pasaulio gyventojų vis dar neturi prieigos prie interneto. skaityti »

„Google“ vadovas gavo rekordinę premiją

„Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai‘us gavo rekordinę metinę premiją – 199 mln. JAV dolerių. skaityti »

Per „Facebook“ galima žaisti šachmatais

Šachmatai – prasminga veikla, lavinanti loginį mąstymą. Jai galima žaisti ir internete. skaityti »

Per 2015 metus RRT gavo 609 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2015 m. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 609 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. Palyginti su 2014 m. (733 pranešimai), 2015 m.pranešimų skaičius sumažėjo 17 proc. skaityti »

„Miestų forumas 2016“: Lietuvos miestai turistus medžios internete

„Miestų forumo 2016“ ekspertų diskusijos dalyvių teigimu, laimės tie, kurie paskyrė biudžetus rinkodarai, socialiniams tinklams, „Google“ reklamai ir patrauklioms interneto svetainėms kurti. skaityti »

Pristatyta informacijos paieškos sistema „EBSCO Discovery Services“

Sausio 12 d. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos ministudijoje įvyko informacijos paieškos sistemos „EBSCO Discovery Services“ pristatymas. skaityti »