Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Nauja Kalėdų tendencija: lietuviai artimuosius sveikina internetu

Lietuvių įpročiai pasikeitė – anksčiau per šv. Kalėdas pažįstamus sveikinę SMS žinutėmis, dabar vis daugiau žmonių tai daro mobiliuoju internetu. skaityti »

Internete pasirodė dešimt animuotų lietuvių liaudies dainelių vaikams

Dešimt bene gražiausių lietuvių liaudies dainų tampa visiems pasiekiamos internetu – mažyliai kartu su suaugusiaisiais galės mėgautis lietuvių dailininkų ir animatorių sukurtais filmukais, įgarsintais grupės „Skylė“ narių. skaityti »

2020 m.: prie interneto prijungtų prietaisų 6 kartus daugiau nei planetos gyventojų

Kompiuterių, telefonų ir kitų įrenginių, prijungtų prie interneto, 2020 metais bus šešis kartus daugiau nei Žemėje gyvenančių žmonių. Tokius duomenis prognozuoja Jungtinių Tautų (JT) organizacija. skaityti »

Per internetą apsiperka daugiau nei pusė ES gyventojų

„Eurostat“ tyrimų duomenimis, 2007 m. per internetą apsipirkdavo tik 30 proc. Europos Sąjungos gyventojų, o 2015 m. – 53 proc. skaityti »

„Facebook“ išanalizavo internetinių parduotuvių pirkėjų elgesio tendencijas

Konferencijoje „Content Marketing Summit“ socialinio tinklo „Facebook“ atstovai pristatė savo pastebėjimus apie internetinių parduotuvių pirkėjų elgesį ir jo pasikeitimus. skaityti »

Užsienio reikalų ministerijos naujienos nuo šiol – ir lenkų kalba

Užsienio reikalų ministerijos naujienas nuo gruodžio 9 dienos galima skaityti ir lenkiškai – atidaryta nauja kalbinė ministerijos interneto svetainės versija, kurioje Lietuvos užsienio politikos aktualijos skelbiamos lenkų kalba. skaityti »

Informacinės visuomenės plėtros komitetas pritarė e. rezidento projektui

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto (IVPK) posėdyje buvo pritarta Interesų Lietuvos Respublikoje turinčių užsieniečių registro įstatymo projektui. skaityti »

„Bing“ paskelbė, kas šiemet buvo ieškomiausi internete

Tradicinė „Bing“ metinė paieškos tendencijų ataskaita atskleidžia, jog 2015 m. buvo kupini įtaką dariusių žmonių, įvykių ir momentų. Nuo įkvėpimo ir vilties, iki bendros tragedijos ir skausmo momentų. skaityti »

Paskelbta nauja Europos atvirų duomenų portalo versija

Šių metų lapkričio viduryje Liuksemburge įvyko Europos duomenų forumas, kuriame politikai, ekspertai, mokslininkų bendruomenės atstovai aptarė iškilusius iššūkius didelės apimties duomenų ir besiformuojančios duomenų ekonomikos srityje. skaityti »

Pirkti internetu skatina platus asortimentas

Svarbiausia priežastis, skatinanti vartotojus pirkti internetu, yra prekių gausa, tačiau dažniausiai nusivylimą sukelia laiku nepristatytos prekės ir laiko bei pastangų reikalaujantis prekių grąžinimas. skaityti »