Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Pradėjo veikti naujoji Finansų ministerijos interneto svetainė

Finansų ministerija informuoja, kad šią savaitę pradėjo veikti naujoji ministerijos interneto svetainė finmin.lrv.lt. skaityti »

Vyresnės kartos žmonės vis aktyviau perka internetu

Elektroninių parduotuvių populiarumas nuolat didėja. Sparčiausiai auganti jų klientų auditorija – tai asmenys, kurių amžius per 55 metus. skaityti »

Per penkerius metus „Wi-Fi“ rinka padvigubės

Analitinė bendrovė „MarketsandMarkets“ paskelbė prognozes apie belaidžių tinklų „Wi-Fi“ populiarėjimą. skaityti »

Lietuviškame portale – daugiau nei 200 tūkst. viso pasaulio viešbučių

Keliaujantiems savarankiškai padės lietuvių kurtas portalas „Viesbuciai.lt“, jungiantis per 200 tūkst. viešbučių visame pasaulyje. skaityti »

Naudotojai dažniau ieško informacijos internete, nei bando ją įsiminti

Šiuolaikiniai naudotojai nesivargina išmokti ar įsiminti informaciją, kurią lengvai galima rasti internete arba tarp duomenų, saugomų skaitmeniniame įrenginyje. skaityti »

Europoje auga šviežių vaisių ir daržovių pardavimas internetu

Augant elektroninei komercijai, didėja poreikis įsigyti vaisius ir daržoves internetu. Europos statistikos departamentas „Eurostat“ praneša, kad ateityje elektroninės komercijos mastai tik didės ir tai ženkliai paveiks šviežių vaisių ir daržovių rinką. skaityti »

Modernus belaidis internetas – visose viešbučio erdvėse

Prabangių viešbučių atstovai pažymi, kad sklandus interneto ryšys yra būtinas tarsi vanduo ar elektra ir jis turi būti nemokamas. Ši taisyklė galioja ne tik vestibiulyje ar kambariuose, bet ir visose kitose viešbučio erdvėse. skaityti »

Visos administracinės baudos – vienoje sistemoje

Lietuvoje pradėjo veikti nauja elektroninių paslaugų sistema, skirta administruoti asmenims paskirtas baudas. skaityti »

Lietuvos krepšinio rinktinei – palaikymo akcija internete

Artėjant Europos vyrų krepšinio čempionatui Lietuvos krepšinio federacija drauge su tarptautine telekomunikacijos kompanija „Huawei“ pradeda akciją „Mes už Lietuvą“. skaityti »

iVilnius.lt pristatė išskirtinį ir spalvingą sostinės žemėlapį

Dienos šviesą išvydo naujas ir unikalus sostinės žemėlapis. Visas žemėlapis yra pieštas ranka, kiekviena detalė smulkiai dizainerės apgalvota. skaityti »