Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Internetas net 80 proc. bus naudojamas žiūrėti vaizdo turiniui

„Cisco Systems Inc.“ specialistai prognozuoja, kad vaizdo įrašų srautas iki 2020 metų užims 80 proc. viso pasaulinio interneto srauto. skaityti »

Pagalba jaunimui bei vaikams bus teikiama ir internetu

Liepos mėnesį paleidžiama Jaunimo ir vaikų konsultavimo bei informavimo sistema JAVAKIS, kuri sudarys galimybę su sunkumais susiduriantiems jaunuoliams bei vaikams psichologinę pagalbą teikti internetu, juos konsultuoti. skaityti »

Daugiau kaip trečdalis Lietuvos namų ūkių naudojasi sparčiuoju interneto ryšiu

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) paskelbtos naujausios elektroninių ryšių rinkos ataskaitos duomenimis, plačiajuosčio ryšio skvarba (abonentų skaičius 100 gyventojų) 2015 m. I ketvirčio pabaigoje siekė 38,6 proc., per metus šis rodiklis išaugo 2,1 procentinio punkto. skaityti »

Interneto naudotojai paaukojo Graikijai per milijoną eurų

Vos per dvi dienas interneto naudotojai surinko per milijoną eurų, kuriuos skyrė Graikijos skolai padengti. skaityti »

Nustatyti nauji reikalavimai interneto prieglobos paslaugų ir interneto paslaugų teikėjams

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba pakeitė ir nauja redakcija išdėstė Viešųjų ryšių tinklų, viešųjų elektroninių ryšių paslaugų ir elektroninės informacijos prieglobos paslaugų saugumo ir vientisumo užtikrinimo taisykles. skaityti »

„Instagram“ turės naujienų juostą

Sekdamas „Twitter“ ir „YouTube“, socialinis tinklas „Instagram“ taip pat ketina pasiūlyti savo naudotojams naujienų juostą. skaityti »

„Microsoft“ atnaujino paiešką „YouTube“ tinkle

Kompanija „Microsoft“ atnaujino sistemos „Bing“ vaizdo medžiagos paieškos funkcionalumą. skaityti »

Startavo naujas, didžiausias rinkėjus ir politikus į vieną erdvę sutrauksiantis portalas – Rinkėjo puslapis

Vilniaus miesto savivaldybėje Vyriausioji rinkimų komisija pristatė naują ambicingą projektą – „Rinkėjo puslapį“ . skaityti »

Kiek uždirbo geriausios Europos interneto parduotuvės?

Tinklaraštis „Internet Retailer“, skirtas elektroninei (el.) komercijai, publikavo kasmetį geriausių Europos interneto parduotuvių reitingą. skaityti »

Paleistas užsienyje gyvenantiems lietuviams skirtas internetinis puslapis

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius dalyvavo Vyriausybės iniciatyva sukurtos internetinės svetainės www.renkuosilietuva.lt, kuri suteiks informacijos ir paskatins užsienyje gyvenančius lietuvius grįžti gyventi ir dirbti Lietuvoje, pristatyme. skaityti »