Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Portalas „e.teismas.lt“ pristatytas pradedantiesiems vartotojams

Rugsėjo 30 d. Nacionalinėje teismų administracijoje vyko portalo „e.teismas.lt“ pristatymas pradedantiesiems vartotojams. skaityti »

Keičiasi .eu domenų galiojimo skaičiavimas

Aukščiausio lygio domenus su .eu galūne registruojanti „EURid“ rugsėjo 15 dieną paleido naują registravimo platformą. skaityti »

12 viešųjų ryšių agentūrų įsipareigojo nekomentuoti internete anonimiškai

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai priklausančios bendrovės paskelbė, kad interneto portaluose nekomentuos anonimiškai apie klientus, konkurentus, jų prekes ir paslaugas. skaityti »

Pradėjo veikti atnaujinta elektroninė privačių interesų deklaravimo sistema

Pradėjo veikti atnaujinta viešųjų ir privačių interesų deklaravimo sistema, pranešė Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK). skaityti »

Seimo narės I. Šiaulienė ir D. Teišerskytė turi gerų žinių Lietuvos informacinių technologijų sektoriui

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto narės Irena Šiaulienė ir Dalia Teišerskytė, dalyvaujančios Interneto valdymo forume, Lietuvos informacinių technologijų sektoriui turi gerą žinią. skaityti »

Valstybės parduodamą turtą bus galima įsigyti ir internetu

Valstybei priklausantis turtas galės būti parduotamas ir elektroninėmis priemonės. skaityti »

Internetu naudojasi 72,1 proc. Lietuvos gyventojų

Internetu Lietuvoje pirmąjį šių metų ketvirtį naudojosi 72,1 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, didžioji dauguma jų tai darė kasdien, atskleidė naujausias statistikų tyrimas. skaityti »

VDU – trečias Lietuvoje pagal pasiekiamumą internete

Didžiausiame akademiniame aukštojo mokslo institucijų reitinge „Ranking Web“ („Webometrics“) Vytauto Didžiojo universitetas šiais metais užėmė aukštą trečiąją vietą tarp visų Lietuvos aukštųjų mokyklų. skaityti »

Registrų centrui duomenis apie akcininkus galima teikti internetu

Mažosios bendrijos (MB) ir daugiau nei vieną akcininką turinčios uždarosios akcinės bendrovės (UAB) duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui nuo šiol turi pateikti internetu. skaityti »

Valdžios interneto svetainių kokybė gerėja

Lietuvos valdžios institucijų interneto svetainės tampa vis kokybiškesnės. Bendras jų vertinimas per metus pagerėjo maždaug 4 procentiniais punktais, rodo tyrimas. skaityti »