Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Daugėja elektroninių valdžios vartų lankytojų

Vis daugiau gyventojų lankosi Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt – per pastaruosius 12 mėn. juose teigia apsilankę 13 proc. gyventojų (palyginimui, 2013 m. – 7 proc.). skaityti »

Kompiuteriais ir internetu naudojosi visos daugiau kaip 10 darbuotojų turinčios įmonės

Kompiuteriais ir internetu šių metų pradžioje naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų. skaityti »

Atliktas 2014 m. valstybės ir savivaldybių įstaigų interneto svetainių atitikimo bendriesiems reikalavimams tyrimas

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu Europos tarpdisciplininių tyrimų institutas atliko valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainių atitikimo nuostatoms tyrimą. skaityti »

40 proc. Lietuvos gyventojų lankosi viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2014 m. II pusmetį 40 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi viešojo sektoriaus institucijų svetainėse. skaityti »

Į pagalbą planuojantiems atostogauti – „Microsoft“ programėlė „Climatology“

Kompanijos „Microsoft“ padalinys „Microsoft Research“ sukūrė naują mobiliąją programėlę pavadinimu „Klimatologija“ (angl. Climatology). skaityti »

Skrydžių bendrovė „Ryanair“ pristato naują mobiliąją programėlę

Europos pigių skydžių bendrovė „Ryanair“ pristatė naują mobiliąją programą. skaityti »

„m.Ticket“ jau naudojasi daugiau nei 7000 viešojo transporto keleivių

Vilniuje, pirmajame regione, autobuso ir troleibuso keleiviai gali atsiskaityti už kelionę išmaniuoju telefonu. skaityti »

Apdovanoti aktyviausi portalo „e.teismas.lt“ išorės vartotojai

Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalas e.teismas.lt liepos 1-ąją minėjo pirmuosius veiklos metus. skaityti »

Lietuvos teismams kuriama pažangesnė informacinė sistema

Artimiausiu metu Lietuvos teismų informacinę sistemą numatoma papildyti naujomis duomenų mainų sąsajomis su kitų institucijų sistemomis ir registrais. skaityti »

e. VMI – į pagalbą taupantiems laiką

Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, jog sparčiai populiarėja gyventojų bei įmonių patogumui sukurtos e. VMI paslaugos, o mokesčių mokėtojai, taupydami savo laiką bei resursus vis dažniau renkasi e. būdą bendrauti su mokesčių administratoriumi. skaityti »