Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Pernai internetu pirko dažniau

Lietuvių piniginėse pernai daugėjo banko kortelių – naujų mokėjimo kortelių išduota 18 proc. daugiau nei 2012 metais, rodo „Danske Bank“ statistika. skaityti »

Lietuviškuose tinklalapiuose daugiausia britų

Trečdalis Lietuvos ir ketvirtadalis Latvijos puslapių peržiūrų iš užsienio, sukuriama Didžiojoje Britanijoje. Viena iš trijų puslapių peržiūrų Estijos svetainėse atliekama Suomijoje. skaityti »

2013 m. RRT gavo 650 pranešimų apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

Per 2013 m. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 650 pranešimų apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. skaityti »

Internautų mažiau, portalų daugiau

2013 m. lapkritį internete lankėsi 1,79 mln. vartotojų, tai yra 0,78 % mažiau nei spalį, rodo tyrimų bendrovės „Gemius Baltic“ ataskaita. skaityti »

„LinkedIn“ išanalizavo socialiniame tinkle vartojamus žodžius

„LinkedIn“ išanalizavo socialiniame tinkle pavartotus žodžius ir frazes bei sudarė populiariausiųjų reitingą. skaityti »

Internetu kasdien naudojasi 62 proc. ES gyventojų

Remiantis naujausiais Eurostato duomenimis, 2013 m. 62 proc. europiečių internetu naudojasi kasdien ar beveik kasdien, 72 proc. – bent kartą per savaitę. skaityti »

Apdovanoti geriausi lietuviško internetinio turinio kūrėjai

Vakar paskelbti geriausi lietuviški interneto turinio vaikams projektai. Keturiems jų autoriams įteikti kelialapiai atstovauti Lietuvai tarptautiniame konkurse „Europos apdovanojimas už geriausią interneto turinį vaikams“. skaityti »

Atnaujintas Virtualus Lietuvos architektūros muziejus

Ne vienas iš svečių, gausiai lankiusių šiais metais Lietuvoje, užsukęs į Lietuvos architektų sąjungą, teiravosi, kur rasti Lietuvos architektūros muziejų. skaityti »

Internetu – 15 naujų Aplinkos ministerijos paslaugų

Antradienį, gruodžio 17 d., Aplinkos ministerijoje vyko seminaras, kurio metu pristatytos naujos ministerijos elektroniniu būdų pradedamos teikti paslaugos. skaityti »

Naujas ekonomines galimybes kuria visa apimantis internetas

„Cisco“ prognozuoja, kad per ateinantį dešimtmetį dėl naujojo „Visa apimančio interneto“ (angl. Internet of Everything – toliau IoE) prognozuojamas viso pasaulio įmonių ir pramonės šakų potencialas sudarys 14,4 trilijonų dolerių. skaityti »