Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„YouTube“ atsirado nemokamos muzikos

Populiariosios vaizdo prieglobos „YouTube“ administracija atidarė naują skyrių – fonoteką. skaityti »

Netrukus registruoti ginklus bus galima ir internetu

Nuo rugsėjo 30 d. fiziniai ir juridiniai asmenys turės galimybę prašymus dėl policijos išduodamų licencijų, leidimų ginklams, apsaugos darbuotojų pažymėjimų, kitų dokumentų, susijusių su ginklais, pirotechnikos priemonėmis, asmens ir turto sauga, pateikti elektroninėmis priemonėmis. skaityti »

Keisis pagrindinis „Google“ puslapis

Didžiausios pasaulyje paieškos sistemos „Google“ kūrėjai neseniai papasakojo apie artimiausiu metu jų pagrindinio puslapio laukiančius pasikeitimus. skaityti »

„iOS 7“ leidžia mobiliuoju internetu siųstis dvigubai daugiau atminties užimančias aplikacijas

Naujausia mobiliosios operacinės sistemos „iOS“ versija „iOS 7“ leidžia vartotojams iš „App Store“ mobiliojo interneto ryšiu siųstis iki 100 megabaitų įrenginio vidinės talpos užimančias aplikacijas. skaityti »

„Facebook“ pažadėjo internetą padaryti 100 kartų efektyvesnį

„Facebook“ planuoja 100 kartų pagerinti elektroninių duomenų perdavimą ir tiek pat sumažinti prisijungimo prie interneto kainą, rašoma oficialiame socialinio tinklo tinklaraštyje. skaityti »

„Aqua Linqua“ garso paveikslai – vienas geriausių e. sprendimų pasaulyje

Taline vykusiame „Pasaulio viršūnių apdovanojimų“ („World Summit Award“, WSA) konkurse lietuvės Rūtos Mickienės projektas „Aqua Linqua: Matyk ką girdi” išrinktas vienu iš 40 geriausių pasaulio e. turinio sprendimų. skaityti »

Irano gyventojams vėl pasiekiami „Facebook“ ir „Twitter“

Irano vyriausybė be kokių nors išankstinių pareiškimų šalies gyventojams atvėrė prieigą prie socialinio tinklo „Facebook“ ir mikrotinklaraščių paslaugos „Twitter“. skaityti »

Ateitis priklauso debesų kompiuterijai

Vilniuje, Rygoje ir Taline vykusiame pasauliniame kompanijos EMC forume „Vadovauk savo transformacijai“ buvo teigiama, kad IT ateitis tampa vis labiau susijusi su debesų kompiuterijos technologijomis, nes įvairiausių kompiuterinių įrenginių generuojamų duomenų kiekiai auga sunkiai įsivaizduojamu greičiu. skaityti »

Lietuva – tarp pažengusių valstybių pagal e. paslaugų naudojimą

Europos Komisijos (EK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2012 m. 46 proc. internetą naudojančių Europos Sąjungos (ES) piliečių, tvarkiusių reikalus viešosiose institucijose, tai darė internetu; 38 proc. respondentų liko patenkinti e. paslaugų kokybe. skaityti »

„Facebook“ akcijos pasiekė naują kainos maksimumą

Biržoje per pastarąją prekybos sesiją socialinio tinklo „Facebook“ akcijos oficialiai pasiekė naują kainos maksimumą – už vieną vertybinį popierių kompanijai buvo siūloma 45,09 JAV dolerio skaityti »