Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Pateikti prašymą patvirtinti kvietimą apsilankyti Lietuvoje galėsime elektroniniu būdu

2014 metų vasarį Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos ketina baigti įgyvendinti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Lietuvos Respublikos piliečių ir užsieniečių asmens dokumentų išdavimo ir kitų elektroninių paslaugų kūrimas“. skaityti »

Du trečdaliai pasaulio lyderių diplomatiniams santykiams palaikyti naudoja „Twitter”

Tyrimas parodė, kad daugiau nei trys iš keturių (77,7%) pasaulio lyderių turi „Twitter“ paskyras, o daugiau nei du trečdaliai (68%) su savo kolegomis per „Twitter“ palaiko abipusius ryšius. skaityti »

„Facebook“ akcijos pakilo 18 proc.

„Facebook“ akcijos šoktelėjo 18 proc., nes gautas įmonės pelnas pranoko analitikų lūkesčius dėl didesnių, nei tikėtasi, mobiliųjų telefonų programėlių pardavimų. skaityti »

Lietuva skaitmeninėje Europoje

2013 m. birželį Europos Komisija paskelbė Europos skaitmeninės darbotvarkės įgyvendinimo ataskaitą, kurioje apžvelgiami ir vertinami valstybių narių laimėjimai informacinės visuomenės srityje 2012 m. skaityti »

Lietuva – viena ES lyderių pagal sparčiojo interneto infrastruktūrą ir jos panaudojimą

Pagal Europos Komisijos (EK) paskelbtus duomenis, Lietuva išlieka viena iš pirmaujančių Europos šalių pagal sparčiojo plačiajuosčio interneto tinklo išplėtojimo rodiklius. skaityti »

„Facebook“ telefone naudojasi daugiau nei 100 mln. vartotojų

Visą pasaulį jungiantis socialinis tinklas „Facebook“ žiniasklaidai išplatintame pranešime skelbia, kad vis daugiau žmonių naudojasi šia mobilia programėle savo telefone. Naujausiais kompanijos duomenimis, naudotojų skaičius kasmet auga, dabar jų yra daugiau nei 100 mln. skaityti »

„Apple“ nusipirko kartografinę paslaugą „HopStop“

Kompanija „Apple“ įsigijo krtografinę paslaugą „HopStop“, naudotojams suteikiančią galimybę sudėlioti optimalius maršrutus keliauti po miestus visuomeniniu transportu, automobiliu, dviračiu ar pėsčiomis. skaityti »

„Apple TV“ užima daugiau nei pusę vaizdo transliavimo internetu rinkos

Naujausio tyrimo, kurį atliko „Consumer Video Devices Market“, rezultatai rodo, kad „Apple“ multimedijos grotuvas užima 56 proc. rinkos. skaityti »

Popierinius statybos leidimus keis elektroniniai

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (VTPSI) įgyvendina ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą projektą „Pažangių elektroninių paslaugų, susijusių su statybos dokumentų išdavimu ir statybos priežiūra, teikiamų bendradarbiavimo lygiu, kūrimas“, jį užbaigus statybų versle sumažės popierinių dokumentų. skaityti »

„Google“ paslauga „Street View“ jau leidžia pasižvalgyti ir iš Eifelio bokšto

Šią savaitę paskelbta, kad pagaliau „Street View“ paslaugoje prieinami vaizdai ir iš Eifelio bokšto. skaityti »