Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vilniečio kortelę galima pasipildyti ir internetu

Vilniečio kortelę nuo šiandien galima papildyti ir internetu. Interneto portale https://e.vilniusticket.lt/ vartotojai gali pasirinktais bilietais pasipildyti turimas Vilniečio korteles, pasitikrinti turimų bilietų ir lėšų likutį. skaityti »

Vilnius pirmasis pasaulyje turės miestiečių laimės barometrą

Interaktyvios auditorijos apklausos sistemos „IQ Polls“ kūrėjai liepos 1 dieną kartu su Vilniaus miesto savivaldybe bei žiniasklaidos partneriais pradeda „Laimės barometro“ projektą www.happybarometer.com, kurio tikslas – skatinti vilniečius ir miesto svečius daugiau šypsotis ir dalintis geromis emocijomis. skaityti »

Teismų paslaugos kelsis į elektroninę erdvę

Šūsnių pristatomų popierių, ranka pildomų ir iš naujo taisomų prašymų bei pridedamų dokumentų nuo liepos 1 d. teismams pristatinėti gali nebereikėti – visas reikiamas procedūras fiziniai ir juridiniai asmenys turės galimybę atlikti Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portale. skaityti »

„iTunes“: 500 tūkst. naujų paskyrų kasdien

„Asymco“ analitikai paskelbė naujus duomenis apie tai, kad „Apple iTunes“ kasdien registruojasi 500 tūkst. naujų vartotojų. skaityti »

Apie e. paslaugas – naujoje „Prisijungusi Lietuva“ svetainėje

Visi, norintys gauti informaciją apie valstybės ir savivaldybių institucijų teikiamas elektronines paslaugas (e. paslaugas) bei jomis pasinaudoti, jau gali tai padaryti atnaujintoje interneto svetainėje „Prisijungusi Lietuva“ (www.prisijungusi.lt). skaityti »

„Yahoo!“ naikins nenaudojamas pašto dėžes

Interneto kompanija „Yahoo!“ atlaisvink nemažai prisijungimų ir juos pasiūlys naujiems vartotojams. skaityti »

Lietuviai vis dažniau internete naršo mobiliaisiais įrenginiais

„Gemius“ tyrimas rodo, kad daugiausia puslapių peržiūrų per mobiliuosius telefonus ir planšetes sukuriama Danijoje, Slovakijos rinka auga sparčiausiai, o Lietuva gali didžiuotis esanti viena iš keturių valstybių, kuriose mobiliųjų puslapių peržiūrų dalis viršija regiono vidurkį. skaityti »

Išrinkti e. turinio sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2013“ nugalėtojai

Gegužės 30 d. Vilniuje buvo paskelbti geriausi elektroninio turinio sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2013“ kūrėjai. Aštuonioms konkurso nominacijoms buvo pristatytas 61 darbas. Išrinkti 8 nugalėtojai atstovaus Lietuvai pasauliniame geriausio elektroninio turinio sprendimų konkurse „Pasaulio viršūnių apdovanojimai 2013“. skaityti »

„Facebook“ tikrins įžymybių puslapių tikrumą

Didžiausiame pasaulyje socialiniame tinke „Facebook“ pradėjo veikti garsių naudotojų – aktorių, pramogų pasaulio žvaigždžių, sportininkų, muzikantų, – puslapių tikrumo patikrinimo sistema. skaityti »

Lietuvių literatūros klasikos kūriniai bus perkelti į elektroninę erdvę

Lietuvos nacionalinė Matyno Mažvydo biblioteka įgyvendina Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą projektą, kurį baigus jau kitąmet lietuvių literatūros klasikos kūrinius galėsime atsisiųsti internetu. skaityti »