Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Žmonės nustemba internetu pasitikrinę savo sveikatos duomenis

Nepaisant to, kad jau nebe pirmus metus žmonės turi galimybę naudotis elektroninėmis paslaugomis ir sužinoti, kiek kainavo jų gydymas, jie vis dar vangiai tuo naudojasi. skaityti »

Medijų filosofas: „Keli tūkstančiai „Facebook“ kontaktų nėra visas pasaulis“

„Netikiu, kad patyčias viešoje erdvėje skatina siekis kelti visuomenės kultūros lygį. Man nuojauta kužda, kad tai daugiau komercinis ar net politinis interesas“, – teigia Nerijus Čepulis, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Filosofijos ir psichologijos katedros vedėjas. skaityti »

„Išmanieji“ lietuviai reguliariai telefone naudojasi 7 programėlėmis

Vidutiniškai savo išmaniajame telefone vienas Lietuvos gyventojas yra įsidiegęs 15 programėlių, o bent kartą per savaitę naudojasi 7 iš jų – parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas. skaityti »

VDU – antras Lietuvoje pagal dalyvavimą internete

Paskelbtuose naujausiuose pasaulio aukštųjų mokyklų reitinguose „Webometrics“ Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) išliko tarp pirmųjų pozicijų Lietuvoje. skaityti »

Lenkijoje populiarėja VOD paslaugos

Agentūros MEC duomenimis, net 77 proc. Lenkijos interneto naudotojų žiūri mokamą vaizdo turinį naudodamiesi VOD (angl. Video on demand) paslaugomis. skaityti »

Paskelbti internetu besinaudojančių tėvų ir paauglių nuomonės tyrimo rezultatai

2016 metais gegužės–birželio mėnesiais Švietimo informacinių technologijų centro užsakymu UAB „Spinter tyrimai“ atliko tėvų auginančių 5–18 m. vaikus ir paauglių nuo 14 iki 18 metų viešą reprezentatyvią apklausą. skaityti »

„TreeWiFi“: internetas bus prieinamas tik švarioje aplinkoje

Amsterdame gyvenantis dizaineris Joris Lam sukūrė inkilą primenantį įrenginį, kuris tiekia nemokamą „Wi-Fi“ interneto ryšį, jei aplinkos oras yra neužterštas. skaityti »

2016 m. II ketvirtį RRT gavo 173 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete

2016 m. II ketvirtį Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 173 pranešimus apie neteisėtą ar žalingą turinį internete. skaityti »

Daiktų internetas pakeis žmonių įpročius

Prognozuojama, kad ateityje prie interneto bus prijungta vis daugiau automobilių ir namų. skaityti »

Europos Komisija priėmė sprendimą dėl Saugesnio interneto projekto tęsimo Lietuvoje

2016 m. birželio 29 d., Vilnius. Europos Komisija teigiamai įvertino Lietuvos paraišką vykdyti Saugesnio interneto projektą ir pritarė šio projekto tęsimui Lietuvoje. skaityti »