JAV kompanija „Apple“ pateikė ieškinį vienai stambiausių pasaulyje mažmeninės internetinės prekybos lyderių „Amazon“ ir pareikalavo kompensacijos už prekės ženklo „App Store“ naudojimą bei nesąžiningą konkurenciją.
JAV kompanija „Apple“ pateikė ieškinį vienai stambiausių pasaulyje mažmeninės internetinės prekybos lyderių „Amazon“ ir pareikalavo kompensacijos už prekės ženklo „App Store“ naudojimą bei nesąžiningą konkurenciją.
„Apple“ pabrėžia, jog pradėjo naudoti savo internetinės parduotuvės pavadinimą „App Store“ dar 2008 metais. Tuo pat metu organizacijai USPTO buvo pateiktas prašymas įregistruoti šį prekės ženklą. Šiuo metu „Apple“ parduotuvėje „Apple Store“ galima įsigyti per 350 tūkst. taikomųjų programų, skirtų kompanijos mobiliesiems įrenginiams – „iPod“, „iPhone“, „iPad“.
„Apple“ atstovų teigimu, „Amazon“ ėmė naudoti „App Store“ prekės ženklą 2011 metų pradžioje įgyvendindama programinės įrangos mobiliesiems įrenginiams kūrėjų projektą, t. y. toje pačioje srityje kaip ir „Apple“. Ieškovas teigia, jog tokie atsakovo veiksmai painioja ne tik pirkėjus, bet ir taikomųjų programų kūrėjus, kurie pradės bendradarbiauti su „Amazon“ dėl neteisėto prekės ženklo naudojimo.
„Apple“ tvirtina tris kartus kreipusis į „Amazon“ bandydama išspręsti konfliktą be teismo įsikišimo, tačiau nesulaukė jokio atsako.
2011 metų sausį, praėjus kelioms dienoms po „Mac App Store“ (internetinė „Apple“ gaminamiems kompiuteriams „Macintosc“ skirtų taikomųjų programų parduotuvė), buvo imtasi peržiūrėti „Microsoft“ skundą dėl „Apple“ prekės ženklo „App Store“ registravimo.
„Microsoft“ pareiškė, kad žodžių junginys „app store“ ir abu šie žodžiai atskirai yra pernelyg bendri prekės ženklui, todėl jų registravimas sukels nemažai konkurencinių problemų panašioms interneto parduotuvėms. Prašyme taip pat teigiama, jog anksčiau jau yra patenkinti panašūs skundai, pavyzdžiui, anuliuota prekės ženklo „The Computer Store“ (liet. kompiuterių parduotuvė) registracija.
Anot 2011 metais pateikto „Apple“ pareiškimo, „Microsoft“ argumentai neįtikinami. „Apple“ reikalauja, kad žodžių junginys „App Store“ daugumai naudotojų asocijuojasi su „Apple“ internetine parduotuve, o ne su taikomąja programa apskritai. Kaip savo teisėtumo įrodymą „Apple“ pateikė per 10 prekės ženklo registracijos pavyzdžių, kuriuose naudojamas žodis „store“, pavyzdžiui, „Paper Store“ (liet. popieriaus parduotuvė).
„Apple“ atidarius parduotuvę „App Store“, kitos kompanijos, kuriančios nuosavas taikomųjų programų parduotuves, kad nekiltų painiavos, sugalvojo joms originalių pavadinimų: „Android Market“ („Google“), „WP7Marketplace“ („Microsoft“), „BlackBerry App World“ (RIM), „Ovi Store“ („Nokia“) ir pan.
Šiuo metu taikomosios programos iš „App Store“ jau buvo įkrautos per 10 mlrd. kartų. Analitinės kompanijos „Forrester Research“ vertinimu. Pasaulinė mobiliesiems prietaisams skirtų taikomųjų programų rinka 2012 metais išaugs daugiau nei 17 kartų ir sieks 38 mlrd. JAV dolerių.