„Apple“ padavė į teismą „Amazon“ dėl prekės ženklo „App Store“

Publikuota: 2011 m. kovo 31 d. ketvirtadienis

JAV kompanija „Apple“ pateikė ieškinį vienai stambiausių pasaulyje mažmeninės internetinės prekybos lyderių „Amazon“ ir pareikalavo kompensacijos už prekės ženklo „App Store“ naudojimą bei nesąžiningą konkurenciją.

„Apple“ pabrėžia, jog pradėjo naudoti savo internetinės parduotuvės pavadinimą „App Store“ dar 2008 metais. Tuo pat metu organizacijai USPTO buvo pateiktas prašymas įregistruoti šį prekės ženklą. Šiuo metu „Apple“ parduotuvėje „Apple Store“ galima įsigyti per 350 tūkst. taikomųjų programų, skirtų kompanijos mobiliesiems įrenginiams – „iPod“, „iPhone“, „iPad“.

„Apple“ atstovų teigimu, „Amazon“ ėmė naudoti „App Store“ prekės ženklą 2011 metų pradžioje įgyvendindama programinės įrangos mobiliesiems įrenginiams kūrėjų projektą, t. y. toje pačioje srityje kaip ir „Apple“. Ieškovas teigia, jog tokie atsakovo veiksmai painioja ne tik pirkėjus, bet ir taikomųjų programų kūrėjus, kurie pradės bendradarbiauti su „Amazon“ dėl neteisėto prekės ženklo naudojimo.

„Apple“ tvirtina tris kartus kreipusis į „Amazon“ bandydama išspręsti konfliktą be teismo įsikišimo, tačiau nesulaukė jokio atsako.

2011 metų sausį, praėjus kelioms dienoms po „Mac App Store“ (internetinė „Apple“ gaminamiems kompiuteriams „Macintosc“ skirtų taikomųjų programų parduotuvė), buvo imtasi peržiūrėti „Microsoft“ skundą dėl „Apple“ prekės ženklo „App Store“ registravimo.

„Microsoft“ pareiškė, kad žodžių junginys „app store“ ir abu šie žodžiai atskirai yra pernelyg bendri prekės ženklui, todėl jų registravimas sukels nemažai konkurencinių problemų panašioms interneto parduotuvėms. Prašyme taip pat teigiama, jog anksčiau jau yra patenkinti panašūs skundai, pavyzdžiui, anuliuota prekės ženklo „The Computer Store“ (liet. kompiuterių parduotuvė) registracija.

Anot 2011 metais pateikto „Apple“ pareiškimo, „Microsoft“ argumentai neįtikinami. „Apple“ reikalauja, kad žodžių junginys „App Store“ daugumai naudotojų asocijuojasi su „Apple“ internetine parduotuve, o ne su taikomąja programa apskritai. Kaip savo teisėtumo įrodymą „Apple“ pateikė per 10 prekės ženklo registracijos pavyzdžių, kuriuose naudojamas žodis „store“, pavyzdžiui, „Paper Store“ (liet. popieriaus parduotuvė).

„Apple“ atidarius parduotuvę „App Store“, kitos kompanijos, kuriančios nuosavas taikomųjų programų parduotuves, kad nekiltų painiavos, sugalvojo joms originalių pavadinimų: „Android Market“ („Google“), „WP7Marketplace“ („Microsoft“), „BlackBerry App World“ (RIM), „Ovi Store“ („Nokia“) ir pan.

Šiuo metu taikomosios programos iš „App Store“ jau buvo įkrautos per 10 mlrd. kartų. Analitinės kompanijos „Forrester Research“ vertinimu. Pasaulinė mobiliesiems prietaisams skirtų taikomųjų programų rinka 2012 metais išaugs daugiau nei 17 kartų ir sieks 38 mlrd. JAV dolerių.

Šaltinis: reuters.com
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Google+“ atsirado naujų funkcijų nuotraukoms ir vaizdo medžiagai apdoroti

Socialinio tinklo „Google+“ kūrėjai neseniai pridėjo iškart kelias naujas funkcijas, gerinančias ir lengvinančias darbą su nuotraukomis bei vaizdo medžiaga. skaityti »

Interneto reklamos rinka taps tikslesnė

Nuo šių metų spalio 1 d. interneto reklamos rinką bus įvertinta dar tiksliau. Interneto žiniasklaidos asociacijos nariai vieningai nusprendė nuo šiol teikti rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijai TNS LT detalias deklaracijas apie lėšas, gautas iš reklamos interneto portaluose. skaityti »

500 km lietuviško kino – internetiniame portale

Neseniai vykusiame „IBM Forume 2013“ buvo pristatytas Lietuvos dokumentinio kino internete projektas www.e-kinas.lt. Nuo šiol kiekvienas, besidomintis kino istorija, turi galimybę peržiūrėti kino žurnalus, kronikas, vaidybinius, animacinius ir kitus filmus neišeidamas iš namų. skaityti »

„Google“ pradėjo reklamoje naudoti vartotojų vardus ir nuotraukas

Reklaminiuose skelbimuose, kurie rodomi „Google“ paieškos sistemoje ir įvairiose kompanijos paslaugose, pradėti rodyti vienaip ar kitaip su reklamuojama preke ar prekės ženklu susijusių naudotojų vardai ir nuotraukos. skaityti »

IBM „debesys“ padeda valdyti miestus

IBM pristatė naujas priemones, leidžiančias analizuoti miesto infrastruktūros generuojamus duomenis ir geriau tenkinti gyventojų poreikius. skaityti »

Bendroje 1,28 mlrd. „Facebook" naudotojų nuotraukoje galite rasti ir save

Tiesiogiai veikianti programėlė „The Faces of Facebook" („Veidaknygės veidai") skenuoja kiekvieno „veidaknygės" naudotojo viešą profilį, o tokių – maždaug septintadalis planetos gyventojų. skaityti »

Geležinkelių transporto triukšmo ir saugos kontrolė – internete

Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis baigia įgyvendinti projektą „Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros viešųjų elektroninių paslaugų sukūrimas“, kurio metu sukurtos e. paslaugos padarys geležinkelių transportą saugesnį. skaityti »

Internetu galima stebėti autobusų ir troleibusų važiavimo greitį

Vilniuje autobusų vidutinis važiavimo greitis siekia 21,19 km/val., o troleibusų – 17,6 km/val. Stebėti transporto priemonių greitį nuo šiol kiekvienas norintis gali ir internetu. skaityti »

„Google“ padės pamatyti dalelių greitintuvą

Šią savaitę kompanijos „Google“ išplatintame pranešime skelbiama, jog netrukus naudojantis „Google Street View“ bus galima apsilankyti CERN. skaityti »

Socialiniuose tinkluose startavo kampanija „Like‘able Lithuania“

Minint pasaulinę turizmo dieną Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos pristatė Lietuvos komunikacijos socialiniuose tinkluose kampaniją „Like‘able Lithuania“. Unikalus projektas, sujungiantis penkis socialinius tinklus, truks visus metus, o jo pabaigoje, 2014 m. vasarą Lietuvoje bus pastatyta didžiausia pasaulyje „LIKE“ skulptūra. skaityti »