Dažniausi naujokai internete vyresnio amžiaus žmonės

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 17 d. trečiadienis

Per pastaruosius metus šalyje ženkliausiai išaugo vyresnio interneto naudotojų skaičius, kurie yra naujokai elektroninėje erdvėje, todėl joje dar nėra labai aktyvūs ir elgiasi atsargiai. Dažniausiai – tai 40-74 metų amžiaus žmonės. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus interneto naudotojų tyrimą.

Nors interneto naudotojų skaičius auga, didesnę dalį, t. y. 58 proc., Lietuvos interneto auditorijos galima vadinti nuosaikia – daugumai jų internetas nėra kasdienis dalykas. Jie elektroninėje erdvėje apsiriboja keletu pagrindinių veiklų – dažniausiai periodiškai skaito naujienas pamėgtuose portaluose, naudojasi el. paštu ar pokalbių programomis (pvz., Skype), ieško informacijos, dalis naudojasi el. bankininkyste. Didžiajai jų daliai pirkimas internete – iššūkis, o socialinių tinklų svetainės – erdvė, kur jie bendrauti nesiveržia. Nuosaikius internautus galima skirti į du segmentus – Konservatyviuosius ir Inertiškuosius.

Inertiškųjų segmentas didžiausias, sudarantis trečdalį interneto naudotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nelinkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Tai didžiąja dalimi 30-59 metų amžiaus internautai, turintys specialistų, darbininkų ir kiek mažesnę tarnautojų dalį, gyvenantys mažesniuose miestuose, turintys aukštąjį ir aukštesnįjį išsimokslinimą. Jie dažniausiai skaito naujienas, naudojasi el. paštu, naudojasi el. bankininkyste ir ieško informacijos.

Konservatyvieji – pradedantys ir nepatyrę interneto naudotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t.y. 26 proc., interneto auditorijos. Jie pasižymi mažiausiu aktyvumu. Iš kitų segmentų išsiskiria tuo, kad niekuomet nesinaudoja veikla, susijusia su finansinėmis operacijomis, todėl pirkimas internete jiems – iššūkis. Tarp jų daugiausia vyriausių – didžiąją dalį sudaro 40-74 metų amžiaus internautų.

42 proc. besinaudojančių internetu sudaro aktyvieji interneto vartotojai, kuriems virtuali erdvė yra neatsiejama gyvenimo dalis. Jų veiklos internete spektras žymiai platesnis nei pas nuosaikiuosius. Internetas jiems bendravimo, saviraiškos, švietimosi, informacijos ieškojimo priemonė. Aktyvieji pasižymi tuo, kad jie internete aktyviai naudojasi socialinių tinklų svetainėmis, rašo tinklaraščius, komentuoja įvairų turinį, esantį elektroninėje erdvėje, perka ir parduoda joje. Jie ne tik vartoja turinį internete, tačiau ir aktyviai jį kuria. Daugeliui jų svarbu nuolat būti prisijungusiems internete. Aktyviąją interneto auditoriją sudaro keturi segmentai Tinklažmogiai, Tikslingieji, Socialieji ir Pradedantieji.

Tinklažmogiai – aktyviausi interneto naudotojai, kurių amžius nuo 20 iki 29 metų, jie sudaro 9 proc. visų internautų. Jie ne tik didžiąją dalį internete praleisto laiko skiria laisvalaikiui, bendravimui, kasdieniams reikalams tvarkyti, bet ir aktyviai prisideda prie interneto turinio kūrimo. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų tarp Lietuvos internautų yra 7 proc. Jie akcentuoja interneto funkcionalumą. Jiems tai yra priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą, sutaupo laiko. Tiesa, jie rečiau bendrauja socialinių tinklų svetainėse. Internete visuomet tvarko finansinius reikalus, naudoja el. paštą, skaito naujienas, ieško informacijos.

Socialieji sudaro 14 proc. interneto auditorijos. Jie internetą pasitelkia tam, kad megztų, plėtotų ir išlaikytų socialinius ryšius. Internetas jiems leidžia pasiekti žmones, su kuriais paprastai nesusiekia dėl laiko stokos, atstumo ar kitų priežasčių. Tokie vartotojai socialinių tinklų svetainėse aktyviau nei kiti jungiasi prie naujienų grupių, taip pat dalinasi įvairiu turiniu internete.

Pradedantieji – tai 15-19 metų reguliarūs interneto vartotojai. Tai kas aštuntas interneto naudotojas. Lyginant su kitais segmentais, jie yra patys mobiliausi – beveik trečdalis jų prie interneto jungiasi per mobilųjį telefoną. Kaip Tinklažmogiai ir Socialieji jie aktyviai naudojasi socialinių tinklų svetainėmis. Jie labiausiai linkę į pramoginio pobūdžio turinį – dažniau nei kiti žiūri vaizdo įrašus, klauso muzikos, taip pat aktyviai komentuoja turinį internete.

Jei lyginti su 2010 m. vasaros duomenimis, 2011 m. pavasarį ženkliausiai išaugo Konservatyviųjų segmentas. Tai galima paaiškinti išaugusiu vyresnių interneto naudotojų skaičiumi. Prie šio pokyčio tikėtina prisidėjo interneto naudotojų skatinimo ir ugdymo programos. Šiek tiek sumažėjo Tikslingųjų segmentas – jų įpročiai keitėsi, dėl to jie atsidūrė kituose segmentuose. Stabiliausi Lietuvoje yra Socialiųjų, Pradedančiųjų ir Inertiškųjų interneto naudotojų segmentai. Jų dydis per pastaruosius metus kito nežymiai arba visai nekito.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal 43 pasaulio šalyse atliekamos TNS Global studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima du periodus 2010 m. vasarą ir 2011 m. pavasarį.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco Systems Inc.“ kontroliuoja daugiau nei pusę tinklo įrangos rinkos

„Synergy Research Group“ analitikai pateikė pasaulio tinklo įrangos gamintojų rinkos ataskaitą, pagal kurią „Cisco Systems Inc.“ apimama dalis sudaro 55 proc. skaityti »

Prieigą prie interneto iki metų pabaigos turės 3,5 mlrd. žmonių

Jungtinių Tautų organizacijos komisija paskelbė ataskaitą „Plačiajuosčio interneto būklė 2016“. Jos duomenimis, interneto prieinamumas pasaulyje didėja. skaityti »

Lietuvos žydų istorijai ir kultūrai pažinti – naujas interaktyvus gidas mobiliajame telefone

VšĮ „Rytų Europos žydų kultūros ir istorijos tyrimų centras“ pristato ir kviečia išbandyti interaktyvų edukacinį ir turistinį gidą po žydiškąją Lietuvą – „Discover Jewish Lithuania“, kurį jau galima parsisųsti į savo išmanius įrenginius iš „Google Play“ ir „App Store“ parduotuvėlių. skaityti »

Lietuvos internetinėje prekyboje – pasaulinė inovacija

Lietuvoje startuoja visiškai naujas mažiausių kainų paieškos portalas www.priceposter.lt. skaityti »

Per metus suteikta 10 kartų daugiau elektroninių paslaugų

VšĮ „Versli Lietuva“ kartu su partneriais 2015 m. įgyvendino projektą, kurio metu buvo sukurtos 163 elektroninės paslaugos verslui. skaityti »

Paklausių profesijų grupių prognozės – interneto tinklalapyje

Apsisprendžiant dėl studijų abiturientams gali padėti Ūkio ministerijos atlikta stebėsena ir žmogiškųjų išteklių poreikio prognozavimas 2014-2018 metams. skaityti »

Didžiausia kinų pramoga internete – vaizdo įrašai

„China Internet Network Information Center“ agentūra paskelbė naujausią statistiką apie Kinijos interneto naudotojų pomėgius. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ grynasis pelnas išaugo 20 proc.

Palyginti su ankstesniais finansiniais metais, „Cisco Systems Inc.“ pajamos bemaž nepakito, veiklos pelnas padidėjo 17,6 proc., o grynasis pelnas – 19,5 proc. skaityti »

„Facebook“ plinta melagingi pranešimai apie teroro aktus

Melagingų pranešimų apie mirtinas atakas Prahoje banga buvo nukreipta prieš Čekijos ir Slovakijos „Facebook“ naudotojus. ESET saugumo tyrėjai įspėja, kad tokios apgaulės gali pasikartoti ir kitų šalių socialiniuose tinkluose. skaityti »

Moksleiviai mokyklinių prekių nelinkę pirkti internetu

Tyrimai rodo, kad mokyklines prekes moksleiviai linkę įsigyti realiose parduotuvėse, o ne per internetą. skaityti »