E. demokratijos plėtrą Lietuvoje labiausiai paskatins didesnis viešumas

Publikuota: 2015 m. sausio 20 d. antradienis

Naujausia visuomenės apklausa rodo, kad kol kas e. demokratijos procesuose yra dalyvavę tik apie 10 % Lietuvos gyventojų.

Tyrimo metu gyventojų buvo klausiama, ar per paskutinius metus teko internetu ieškoti informacijos apie viešojo sektoriaus institucijų priimtus ar planuojamus priimti sprendimus, pareikšti savo nuomonę dėl institucijų planuojamų ar jau priimtų sprendimų, ar yra tekę internetu teikti pasiūlymus dėl institucijų sprendimų tobulinimo ar patiems inicijuoti tam tikrus institucijų sprendimų projektus.

Šalies gyventojų dalyvavimas e. demokratijos procesuose dažniausiai apsiriboja informacijos apie viešojo sektoriaus institucijų priimtus ar planuojamus priimti sprendimus paieška – tai per pastaruosius metus darė 9% apklaustųjų. Tik labai nedidelė gyventojų dalis šiuose procesuose dalyvauja pro-aktyviai – internetu pateikia nuomonę apie priimtus ar rengiamus valdžios sprendimus (2%), teikia pasiūlymus (0,5%) ar inicijuoja sprendimų projektus (0,1%).

„Kol kas tik nedidelė mūsų visuomenės dalis aktyviai dalyvauja e. demokratijos procesuose. Galima teigti, kad tai - visuomenės intelektualinis elitas, nuomonės formuotojai, kurie savo pavyzdžiu gali patraukti didesnę visuomenės dalį aktyviau įsijungti į procesus, tiesiogiai įtakojančius valdžios institucijų priimamus sprendimus“, – sako IVPK direktorius Ramūnas Čepaitis.

Siekiant, kad visuomenė turėtų daugiau galimybių dalyvauti e. demokratijos procesuose, ES struktūrinių fondų investicijų lėšomis ne pirmus metus kuriami nauji įrankiai, skirti tiek regionams, tiek visiems Lietuvos gyventojams. Savivaldybių interneto svetainėse įdiegti sprendimai leidžia vietos gyventojams internetu operatyviai susipažinti su svarstomais bei priimtais savivaldybių sprendimais, teikti savo siūlymus, stebėti tarybų darbą, keistis nuomonėmis.

LR Seimo kanceliarijos įgyvendinto projekto metu sukurta naujoji Teisės aktų informacinė sistema leidžia paprasčiau ir operatyviau publikuoti priimtus teisės aktus ir jų projektus, visuomenė gali internete pareikšti nuomonę ar pateikti siūlymus dėl šių projektų.

Tuo tarpu LR Vyriausybės kanceliarijos kartu su IVPK vykdomo projekto metu kuriamos e. paslaugos, leisiančios gyventojams lengvai rasti informaciją apie Vyriausybės veiklą, internetu teikti prašymus, pareiškimus, skundus, peržiūrėti, komentuoti ir reitinguoti Vyriausybės iniciatyva visuomenės vertinimui teikiamas diskusijų temas bei sprendimų projektus.

Tikimasi, kad naujai įdiegti sprendimai paskatins gyventojus aktyviau domėtis jiems aktualiomis temomis ir įsitraukti į sprendimų priėmimo procesu, o apie ES lėšomis naujai sukurtus e. sprendimus ir e. paslaugas jie gali sužinoti šiai temai skirtos iniciatyvos „Prisijungusi Lietuva“ svetainėje www.prisijungusi.lt.

2014 m. IV ketv. internetu Lietuvoje naudojosi 71% 16-74 m. amžiaus gyventojų. Valstybės institucijų svetainėse internete lankėsi 32% gyventojų (45% interneto vartotojų). Šis rodiklis, lyginant su 2013 m., yra išaugęs 5 proc. punktais.

Tyrimą Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu atliko UAB „Socialinės informacijos centras“. Tyrimas buvo atliekamas 2014 m. spalio 16 –22 dienomis, apklausus 1015 Lietuvos gyventojų (16-74 metų amžiaus).

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Įvertintos Lietuvos savivaldybių e. demokratijos paslaugos

Įvertinus visų Lietuvos savivaldybių sukurtus e. demokratijos sprendimus paaiškėjo, kad kokybiškiausiai jie įdiegti Šiauliuose, kurių sukurtas priemones, leidžiančias gyventojams elektroniniu būdu dalyvauti sprendimų priėmimo procesuose, ekspertai įvertino 10,4 balo iš 20 galimų. skaityti »

Daugėja elektroninių valdžios vartų lankytojų

Vis daugiau gyventojų lankosi Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt – per pastaruosius 12 mėn. juose teigia apsilankę 13 proc. gyventojų (palyginimui, 2013 m. – 7 proc.). skaityti »

Kompiuteriais ir internetu naudojosi visos daugiau kaip 10 darbuotojų turinčios įmonės

Kompiuteriais ir internetu šių metų pradžioje naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų. skaityti »

Atliktas 2014 m. valstybės ir savivaldybių įstaigų interneto svetainių atitikimo bendriesiems reikalavimams tyrimas

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu Europos tarpdisciplininių tyrimų institutas atliko valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainių atitikimo nuostatoms tyrimą. skaityti »

40 proc. Lietuvos gyventojų lankosi viešojo sektoriaus institucijų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2014 m. II pusmetį 40 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi viešojo sektoriaus institucijų svetainėse. skaityti »

Į pagalbą planuojantiems atostogauti – „Microsoft“ programėlė „Climatology“

Kompanijos „Microsoft“ padalinys „Microsoft Research“ sukūrė naują mobiliąją programėlę pavadinimu „Klimatologija“ (angl. Climatology). skaityti »

Skrydžių bendrovė „Ryanair“ pristato naują mobiliąją programėlę

Europos pigių skydžių bendrovė „Ryanair“ pristatė naują mobiliąją programą. skaityti »

„m.Ticket“ jau naudojasi daugiau nei 7000 viešojo transporto keleivių

Vilniuje, pirmajame regione, autobuso ir troleibuso keleiviai gali atsiskaityti už kelionę išmaniuoju telefonu. skaityti »

Apdovanoti aktyviausi portalo „e.teismas.lt“ išorės vartotojai

Lietuvos teismų elektroninių paslaugų portalas e.teismas.lt liepos 1-ąją minėjo pirmuosius veiklos metus. skaityti »

Lietuvos teismams kuriama pažangesnė informacinė sistema

Artimiausiu metu Lietuvos teismų informacinę sistemą numatoma papildyti naujomis duomenų mainų sąsajomis su kitų institucijų sistemomis ir registrais. skaityti »

e. VMI – į pagalbą taupantiems laiką

Valstybinė mokesčių inspekcija informuoja, jog sparčiai populiarėja gyventojų bei įmonių patogumui sukurtos e. VMI paslaugos, o mokesčių mokėtojai, taupydami savo laiką bei resursus vis dažniau renkasi e. būdą bendrauti su mokesčių administratoriumi. skaityti »