„Facebook“: internete anonimiškumo neturėtų likti

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 19 d. penktadienis

Neseniai vykusioje diskusijoje socialinio tinklo „Facebook“ rinkodaros direktorė Randi Zuckerberg pareiškė, jog anonimiškumas internete turėtų visiškai išnykti. Kompanijos vadovo Marko Zukerbergo sesuo Randi Zuckerberg įsitikinusi, jog visuotinis anonimiškumo atsisakymas turi įvykti.

Šią mintį ji išreiškė dalyvaudama žurnalo „Marie Claire“ suorganizuotoje diskusijoje apie socialinės terpės ir kibernetinio priekabiavimo problemas. „Realių vardų naudojimas internete galėtų padėti iš esmės sumažinti kibernetinėje erdvėje vykstančių patyčių ir priekabiavimo problemą. Žmonės elgiasi daug geriau, kai viešai pateikiami jų vardai. Manau, jog anonimiškumo uždanga prisidengę asmenys jaučiasi, tarsi esantys už uždarų durų ir kad gali sakyti ką tik panorėję. Yra labai daug, ką mes galėtumėme nuveikti šiuo klausimu ir aktyviai dirbame ta kryptimi“, – teigė Randi.

Su šia mintimi tik iš dalies sutinka portalo „4chan“ įkūrėjas Kristoferis Pūlas (Christopher Poole), kuris teigia, jog ne visada ir ne visus veiksmus būtina identifikuoti su konkrečiais asmenimis, kadangi tada bendravimas internete praras „eksperimentavimo žavesį“.

„Manau, jog realių vardų reikia tik tuo atveju, kai jūsų veiksmai gali ką nors nuskriausti; visais kitais atvejais anonimiškumas nėra blogai“, – dalijasi savo mintimis Kristoferis.

Jau kurį laiką tiek „Facebook“, tiek „Google“ bando priversti jų paslaugomis besinaudojančius asmenis pateikti tikruosius vardus ir veikiančius elektroninio pašto adresus. Abi kompanijos itin „kruopščiai“ linkusios taikyti įvairias sankcijas savo vartotojų sąskaitoms, netgi kai tokie apribojimai grindžiami abejotina ar net melaginga informacija. Bet ar tai tikrai teisinga? Juk pagrindinis „Facebook“ ir „Google+“ tikslas – sudaryti palankias sąlygas bendrauti draugams, šeimoms, bendradarbiams ir verslo partneriams. Teoriniu požiūriu, lyg ir neturėtų būti poreikio slėptis už netikrų vardu. Tačiau net „Google“ vyresnysis viceprezidentas Vic Gundotra pripažįsta, jog „Google+“ tinkle savo tikrojo vardo neatskleidžia.

Žinoma, tenka pripažinti, jog kai kurioms nuomonėms išreikšti – ypač nepalankioms tam tikro asmens atžvilgiu – anonimiškumas gerokai palengvina gyvenimą. Ar vertimas naudoti tikrus vardus neapribos žodžio laisvės? Be to, toli gražu ne visi internete slapyvardžiais pasivadinę asmenys elgiasi netinkamai.

Neseniai programišių grupuotė „Anonymous“ pareiškė, jog „Facebook“ pardavinėja savo tinkle prisiregistravusių narių asmeninę informaciją įvairioms vyriausybinėms agentūroms ir duoda priėjimą prie šios informacijos įvairioms saugumo kompanijoms. Kol kas šis scenarijus nėra patvirtintas oficialiai, tačiau jei socialiniuose tinkluose visi vietoj savo vardų imtų naudoti tik slapyvardžius, tada socialinis portalas netektų potencialiai paklausios prekės. Atsižvelgiant į tai, visiškai nenuostabu, kodėl „Facebook“ nori, kad anonimiškumas išnyktų.

„Viskas, ką jūs nuveikiate „Facebook“ tinkle, ten ir lieka, nepriklausomai nuo jūsų privatumo nustatymų. Ištrinti sąskaitų neįmanoma, ir net jei tai padarytumėte, visa jūsų asmeninė informacija lieka „Facebook“ ir ją galima pasiekti bet kuriuo metu. Privatumo nustatymų keitimas yra iliuzija. „Facebook“ apie jus žino daugiau, nei jūsų šeima“, – rašė „Anonymous“ atstovai šį mėnesį išplatintame pranešime.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Google+“ atsirado naujų funkcijų nuotraukoms ir vaizdo medžiagai apdoroti

Socialinio tinklo „Google+“ kūrėjai neseniai pridėjo iškart kelias naujas funkcijas, gerinančias ir lengvinančias darbą su nuotraukomis bei vaizdo medžiaga. skaityti »

Interneto reklamos rinka taps tikslesnė

Nuo šių metų spalio 1 d. interneto reklamos rinką bus įvertinta dar tiksliau. Interneto žiniasklaidos asociacijos nariai vieningai nusprendė nuo šiol teikti rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijai TNS LT detalias deklaracijas apie lėšas, gautas iš reklamos interneto portaluose. skaityti »

500 km lietuviško kino – internetiniame portale

Neseniai vykusiame „IBM Forume 2013“ buvo pristatytas Lietuvos dokumentinio kino internete projektas www.e-kinas.lt. Nuo šiol kiekvienas, besidomintis kino istorija, turi galimybę peržiūrėti kino žurnalus, kronikas, vaidybinius, animacinius ir kitus filmus neišeidamas iš namų. skaityti »

„Google“ pradėjo reklamoje naudoti vartotojų vardus ir nuotraukas

Reklaminiuose skelbimuose, kurie rodomi „Google“ paieškos sistemoje ir įvairiose kompanijos paslaugose, pradėti rodyti vienaip ar kitaip su reklamuojama preke ar prekės ženklu susijusių naudotojų vardai ir nuotraukos. skaityti »

IBM „debesys“ padeda valdyti miestus

IBM pristatė naujas priemones, leidžiančias analizuoti miesto infrastruktūros generuojamus duomenis ir geriau tenkinti gyventojų poreikius. skaityti »

Bendroje 1,28 mlrd. „Facebook" naudotojų nuotraukoje galite rasti ir save

Tiesiogiai veikianti programėlė „The Faces of Facebook" („Veidaknygės veidai") skenuoja kiekvieno „veidaknygės" naudotojo viešą profilį, o tokių – maždaug septintadalis planetos gyventojų. skaityti »

Geležinkelių transporto triukšmo ir saugos kontrolė – internete

Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis baigia įgyvendinti projektą „Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros viešųjų elektroninių paslaugų sukūrimas“, kurio metu sukurtos e. paslaugos padarys geležinkelių transportą saugesnį. skaityti »

Internetu galima stebėti autobusų ir troleibusų važiavimo greitį

Vilniuje autobusų vidutinis važiavimo greitis siekia 21,19 km/val., o troleibusų – 17,6 km/val. Stebėti transporto priemonių greitį nuo šiol kiekvienas norintis gali ir internetu. skaityti »

„Google“ padės pamatyti dalelių greitintuvą

Šią savaitę kompanijos „Google“ išplatintame pranešime skelbiama, jog netrukus naudojantis „Google Street View“ bus galima apsilankyti CERN. skaityti »

Socialiniuose tinkluose startavo kampanija „Like‘able Lithuania“

Minint pasaulinę turizmo dieną Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos pristatė Lietuvos komunikacijos socialiniuose tinkluose kampaniją „Like‘able Lithuania“. Unikalus projektas, sujungiantis penkis socialinius tinklus, truks visus metus, o jo pabaigoje, 2014 m. vasarą Lietuvoje bus pastatyta didžiausia pasaulyje „LIKE“ skulptūra. skaityti »