„Facebook“: internete anonimiškumo neturėtų likti

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 19 d. penktadienis

Neseniai vykusioje diskusijoje socialinio tinklo „Facebook“ rinkodaros direktorė Randi Zuckerberg pareiškė, jog anonimiškumas internete turėtų visiškai išnykti. Kompanijos vadovo Marko Zukerbergo sesuo Randi Zuckerberg įsitikinusi, jog visuotinis anonimiškumo atsisakymas turi įvykti.

Šią mintį ji išreiškė dalyvaudama žurnalo „Marie Claire“ suorganizuotoje diskusijoje apie socialinės terpės ir kibernetinio priekabiavimo problemas. „Realių vardų naudojimas internete galėtų padėti iš esmės sumažinti kibernetinėje erdvėje vykstančių patyčių ir priekabiavimo problemą. Žmonės elgiasi daug geriau, kai viešai pateikiami jų vardai. Manau, jog anonimiškumo uždanga prisidengę asmenys jaučiasi, tarsi esantys už uždarų durų ir kad gali sakyti ką tik panorėję. Yra labai daug, ką mes galėtumėme nuveikti šiuo klausimu ir aktyviai dirbame ta kryptimi“, – teigė Randi.

Su šia mintimi tik iš dalies sutinka portalo „4chan“ įkūrėjas Kristoferis Pūlas (Christopher Poole), kuris teigia, jog ne visada ir ne visus veiksmus būtina identifikuoti su konkrečiais asmenimis, kadangi tada bendravimas internete praras „eksperimentavimo žavesį“.

„Manau, jog realių vardų reikia tik tuo atveju, kai jūsų veiksmai gali ką nors nuskriausti; visais kitais atvejais anonimiškumas nėra blogai“, – dalijasi savo mintimis Kristoferis.

Jau kurį laiką tiek „Facebook“, tiek „Google“ bando priversti jų paslaugomis besinaudojančius asmenis pateikti tikruosius vardus ir veikiančius elektroninio pašto adresus. Abi kompanijos itin „kruopščiai“ linkusios taikyti įvairias sankcijas savo vartotojų sąskaitoms, netgi kai tokie apribojimai grindžiami abejotina ar net melaginga informacija. Bet ar tai tikrai teisinga? Juk pagrindinis „Facebook“ ir „Google+“ tikslas – sudaryti palankias sąlygas bendrauti draugams, šeimoms, bendradarbiams ir verslo partneriams. Teoriniu požiūriu, lyg ir neturėtų būti poreikio slėptis už netikrų vardu. Tačiau net „Google“ vyresnysis viceprezidentas Vic Gundotra pripažįsta, jog „Google+“ tinkle savo tikrojo vardo neatskleidžia.

Žinoma, tenka pripažinti, jog kai kurioms nuomonėms išreikšti – ypač nepalankioms tam tikro asmens atžvilgiu – anonimiškumas gerokai palengvina gyvenimą. Ar vertimas naudoti tikrus vardus neapribos žodžio laisvės? Be to, toli gražu ne visi internete slapyvardžiais pasivadinę asmenys elgiasi netinkamai.

Neseniai programišių grupuotė „Anonymous“ pareiškė, jog „Facebook“ pardavinėja savo tinkle prisiregistravusių narių asmeninę informaciją įvairioms vyriausybinėms agentūroms ir duoda priėjimą prie šios informacijos įvairioms saugumo kompanijoms. Kol kas šis scenarijus nėra patvirtintas oficialiai, tačiau jei socialiniuose tinkluose visi vietoj savo vardų imtų naudoti tik slapyvardžius, tada socialinis portalas netektų potencialiai paklausios prekės. Atsižvelgiant į tai, visiškai nenuostabu, kodėl „Facebook“ nori, kad anonimiškumas išnyktų.

„Viskas, ką jūs nuveikiate „Facebook“ tinkle, ten ir lieka, nepriklausomai nuo jūsų privatumo nustatymų. Ištrinti sąskaitų neįmanoma, ir net jei tai padarytumėte, visa jūsų asmeninė informacija lieka „Facebook“ ir ją galima pasiekti bet kuriuo metu. Privatumo nustatymų keitimas yra iliuzija. „Facebook“ apie jus žino daugiau, nei jūsų šeima“, – rašė „Anonymous“ atstovai šį mėnesį išplatintame pranešime.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Socialiniai tinklai vystosi „trečiojo pasaulio“ sąskaita

Tyrimų centro „Pew“ analitikai priėjo prie išvados, kad šiuolaikinių socialinių tinklų populiarumas vis didėja vartotojų iš besivystančių ir „trečiojo pasaulio“ šalių sąskaita. skaityti »

Aktyviausiai internetu pirko britai

Didžiosios Britanijos pirkėjai pirkiniams internetu vidutiniškai išleidžia 1083 svarus sterlingų (apie 4630 Lt) per metus. skaityti »

Lietuvos gyventojai ieško dovanų internete, o perka parduotuvėse

Didžioji dauguma 15–50 metų gyventojų pradeda galvoti apie kalėdines dovanas ir jas pirkti gruodžio viduryje. Šiuo metų laiku pradeda galvoti maždaug trečdalis, o perka – beveik kas antras (46,8 proc.). 70 proc. ketina ieškoti dovanų prekybos vietose, tačiau maždaug kas antras pasidairys internetiniuose šaltiniuose. Tokias tendencijas rodo „OMD“ atlikta kalėdinių dovanų pirkimo įpročių apklausa. skaityti »

Socialinis tinklas „Facebook“ reziumavo besibaigiančius 2012 metus

Didžiausio pasaulyje socialinio tinklo „Facebook“ administracija apibendrino besibaigiančius metus. skaityti »

Pagal „Google“ užklausas Whitney Houston tapo metų žmogumi

Paieškos sistema „Google“ 2012 metais apdorojo 1,2 trilijono užklausų 146 kalbomis. skaityti »

Popiežius parašė pirmąją žinutę „Twitter“

Romos popiežius Benediktas XVI publikavo pirmąjį įrašą savo mikrotinklaraštyje. skaityti »

Pristatytas naujas „Yahoo!“ dizainas

Elektroninio pašto paslauga „Yahoo! Mail“ per artimiausias keletą dienų pasirodys naujo dizaino. Kūrėjai žada, kad tai bus pirmasis ir esminis atsinaujinimas per daugelį metų. skaityti »

Lana Del Rey paskelbta populiariausia moterimi internete

Birželio 4 d. Lietuvos publikai Vilniaus „Siemens“ arenoje koncertuosianti muzikos žvaigždė Lana Del Rey paskelbta populiariausia šių metų moterimi internete ir tituluota „Interneto karaliene“. skaityti »

„Twitter“ tinkle – nuotraukų filtras

Interneto tinklaraščių paslaugos „Twitter“ kūrėjai pasiūlė mobiliosios versijos naudotojams redaguoti nuotraukas. skaityti »

Nauja „YouTube“ išvaizda nepatenkinti milijonai internautų

Šią savaitę didžiausias pasaulyje vaizdų dalijimosi portalas „YouTube“ atnaujino savo išvaizdą. Dabar internete ir pačiame vaizdų dalijimosi portale milijonai vartotojų reiškia nepasitenkinimą dėl naujojo dizaino. skaityti »