„Facebook“: internete anonimiškumo neturėtų likti

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 19 d. penktadienis

Neseniai vykusioje diskusijoje socialinio tinklo „Facebook“ rinkodaros direktorė Randi Zuckerberg pareiškė, jog anonimiškumas internete turėtų visiškai išnykti. Kompanijos vadovo Marko Zukerbergo sesuo Randi Zuckerberg įsitikinusi, jog visuotinis anonimiškumo atsisakymas turi įvykti.

Šią mintį ji išreiškė dalyvaudama žurnalo „Marie Claire“ suorganizuotoje diskusijoje apie socialinės terpės ir kibernetinio priekabiavimo problemas. „Realių vardų naudojimas internete galėtų padėti iš esmės sumažinti kibernetinėje erdvėje vykstančių patyčių ir priekabiavimo problemą. Žmonės elgiasi daug geriau, kai viešai pateikiami jų vardai. Manau, jog anonimiškumo uždanga prisidengę asmenys jaučiasi, tarsi esantys už uždarų durų ir kad gali sakyti ką tik panorėję. Yra labai daug, ką mes galėtumėme nuveikti šiuo klausimu ir aktyviai dirbame ta kryptimi“, – teigė Randi.

Su šia mintimi tik iš dalies sutinka portalo „4chan“ įkūrėjas Kristoferis Pūlas (Christopher Poole), kuris teigia, jog ne visada ir ne visus veiksmus būtina identifikuoti su konkrečiais asmenimis, kadangi tada bendravimas internete praras „eksperimentavimo žavesį“.

„Manau, jog realių vardų reikia tik tuo atveju, kai jūsų veiksmai gali ką nors nuskriausti; visais kitais atvejais anonimiškumas nėra blogai“, – dalijasi savo mintimis Kristoferis.

Jau kurį laiką tiek „Facebook“, tiek „Google“ bando priversti jų paslaugomis besinaudojančius asmenis pateikti tikruosius vardus ir veikiančius elektroninio pašto adresus. Abi kompanijos itin „kruopščiai“ linkusios taikyti įvairias sankcijas savo vartotojų sąskaitoms, netgi kai tokie apribojimai grindžiami abejotina ar net melaginga informacija. Bet ar tai tikrai teisinga? Juk pagrindinis „Facebook“ ir „Google+“ tikslas – sudaryti palankias sąlygas bendrauti draugams, šeimoms, bendradarbiams ir verslo partneriams. Teoriniu požiūriu, lyg ir neturėtų būti poreikio slėptis už netikrų vardu. Tačiau net „Google“ vyresnysis viceprezidentas Vic Gundotra pripažįsta, jog „Google+“ tinkle savo tikrojo vardo neatskleidžia.

Žinoma, tenka pripažinti, jog kai kurioms nuomonėms išreikšti – ypač nepalankioms tam tikro asmens atžvilgiu – anonimiškumas gerokai palengvina gyvenimą. Ar vertimas naudoti tikrus vardus neapribos žodžio laisvės? Be to, toli gražu ne visi internete slapyvardžiais pasivadinę asmenys elgiasi netinkamai.

Neseniai programišių grupuotė „Anonymous“ pareiškė, jog „Facebook“ pardavinėja savo tinkle prisiregistravusių narių asmeninę informaciją įvairioms vyriausybinėms agentūroms ir duoda priėjimą prie šios informacijos įvairioms saugumo kompanijoms. Kol kas šis scenarijus nėra patvirtintas oficialiai, tačiau jei socialiniuose tinkluose visi vietoj savo vardų imtų naudoti tik slapyvardžius, tada socialinis portalas netektų potencialiai paklausios prekės. Atsižvelgiant į tai, visiškai nenuostabu, kodėl „Facebook“ nori, kad anonimiškumas išnyktų.

„Viskas, ką jūs nuveikiate „Facebook“ tinkle, ten ir lieka, nepriklausomai nuo jūsų privatumo nustatymų. Ištrinti sąskaitų neįmanoma, ir net jei tai padarytumėte, visa jūsų asmeninė informacija lieka „Facebook“ ir ją galima pasiekti bet kuriuo metu. Privatumo nustatymų keitimas yra iliuzija. „Facebook“ apie jus žino daugiau, nei jūsų šeima“, – rašė „Anonymous“ atstovai šį mėnesį išplatintame pranešime.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Google“ pajamos iš reklamos didesnės nei visos JAV spausdintinės žiniasklaidos

Paieškos milžinės „Google“ pajamos iš reklamos pirmąjį pusmetį siekė 20,8 mlrd. JAV dolerių – daugiau nei visos JAV spausdintinės žiniasklaidos per tokį pat laikotarpį. skaityti »

„Facebook“ apie įvykį praneš garsiniais signalais

Socialiniame tinkle „Facebook“ pradėta testuoti nauja funkcija – garsinis signalas po sienos įrašo ir paspaudimo „Patinka“. skaityti »

„Wikipedia“ bus papildyta vaizdo įrašais

Internetinės enciklopedijos „Wikipedia“ kūrėjai į tinklalapį įdėjo vaizdo leistuvą „Kaltura“. Jis įrašytas HTML5 kalba ir leidžia atkurti vaizdo įrašus be šalutinių technologijų, tokių kaip „Adobe Flash“. skaityti »

Lietuviai internetu dažniausiai perka drabužius

Bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas parodė, kad daugiau nei 35 proc. Lietuvos interneto pirkėjų įsigyja mados prekių: drabužių, avalynės ir aksesuarų. Antra pagal populiarumą prekių grupė – buities technika (12,9 proc.) gyventojų, dar dešimtadalis (10,7 proc.) pirko kompiuterių ir jų dalių. skaityti »

„Google“ darbuotojams neįdomus socialinis tinklas „Google+“

Socialinio tinklo „Google+“ vartotojų aktyvumas toliau mažėja. Vis daugiau pačios kompanijos „Google“ darbuotojų jame nebendrauja ir nepalieka jokių įrašų. skaityti »

Karščiausia Lietuvos „Facebook“ naujiena – statistikos įrankis

Socialių tinklų profesionalai iš „Socialaus marketingo” pristato naują ir itin patogų įrankį Lietuvos „Facebook“ puslapių administratoriams – tai „Socialaus marketingo statistika”. Speciali programa leis analizuoti savo „Facebook“ puslapius, priimti teisingus sprendimus bei efektyviau vykdyti veiklą šiame socialiniame tinkle. skaityti »

Pergalinga Baracko Obamos žinutė pasiekė naują „Twitter“ rekordą

Baracko Obamos įrašas apie pergalę JAV prezidento rinkimuose tapo labiausiai cituojamas paslaugos istorijoje. skaityti »

„Twitter“ tinkle bus įdiegtas nuotraukų redaktorius

„Twitter“ atsiras nuotraukų redaktorius, mikrotinklaraštininkams suteiksiantis galimybę nesinaudoti kitų resursų paslaugomis. skaityti »

Testuojamas naujasis „Facebook“ dizainas

Socialinio tinklo „Facebook“ administracija neseniai paskelbė apie naujo dizaino testavimą. skaityti »

„Gmail“ – populiariausias el. paštas pasaulyje

„Google“ valdoma el. pašto paslauga „Gmail“ pripažinta populiariausia pasaulyje. skaityti »