„Facebook“: internete anonimiškumo neturėtų likti

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 19 d. penktadienis

Neseniai vykusioje diskusijoje socialinio tinklo „Facebook“ rinkodaros direktorė Randi Zuckerberg pareiškė, jog anonimiškumas internete turėtų visiškai išnykti. Kompanijos vadovo Marko Zukerbergo sesuo Randi Zuckerberg įsitikinusi, jog visuotinis anonimiškumo atsisakymas turi įvykti.

Šią mintį ji išreiškė dalyvaudama žurnalo „Marie Claire“ suorganizuotoje diskusijoje apie socialinės terpės ir kibernetinio priekabiavimo problemas. „Realių vardų naudojimas internete galėtų padėti iš esmės sumažinti kibernetinėje erdvėje vykstančių patyčių ir priekabiavimo problemą. Žmonės elgiasi daug geriau, kai viešai pateikiami jų vardai. Manau, jog anonimiškumo uždanga prisidengę asmenys jaučiasi, tarsi esantys už uždarų durų ir kad gali sakyti ką tik panorėję. Yra labai daug, ką mes galėtumėme nuveikti šiuo klausimu ir aktyviai dirbame ta kryptimi“, – teigė Randi.

Su šia mintimi tik iš dalies sutinka portalo „4chan“ įkūrėjas Kristoferis Pūlas (Christopher Poole), kuris teigia, jog ne visada ir ne visus veiksmus būtina identifikuoti su konkrečiais asmenimis, kadangi tada bendravimas internete praras „eksperimentavimo žavesį“.

„Manau, jog realių vardų reikia tik tuo atveju, kai jūsų veiksmai gali ką nors nuskriausti; visais kitais atvejais anonimiškumas nėra blogai“, – dalijasi savo mintimis Kristoferis.

Jau kurį laiką tiek „Facebook“, tiek „Google“ bando priversti jų paslaugomis besinaudojančius asmenis pateikti tikruosius vardus ir veikiančius elektroninio pašto adresus. Abi kompanijos itin „kruopščiai“ linkusios taikyti įvairias sankcijas savo vartotojų sąskaitoms, netgi kai tokie apribojimai grindžiami abejotina ar net melaginga informacija. Bet ar tai tikrai teisinga? Juk pagrindinis „Facebook“ ir „Google+“ tikslas – sudaryti palankias sąlygas bendrauti draugams, šeimoms, bendradarbiams ir verslo partneriams. Teoriniu požiūriu, lyg ir neturėtų būti poreikio slėptis už netikrų vardu. Tačiau net „Google“ vyresnysis viceprezidentas Vic Gundotra pripažįsta, jog „Google+“ tinkle savo tikrojo vardo neatskleidžia.

Žinoma, tenka pripažinti, jog kai kurioms nuomonėms išreikšti – ypač nepalankioms tam tikro asmens atžvilgiu – anonimiškumas gerokai palengvina gyvenimą. Ar vertimas naudoti tikrus vardus neapribos žodžio laisvės? Be to, toli gražu ne visi internete slapyvardžiais pasivadinę asmenys elgiasi netinkamai.

Neseniai programišių grupuotė „Anonymous“ pareiškė, jog „Facebook“ pardavinėja savo tinkle prisiregistravusių narių asmeninę informaciją įvairioms vyriausybinėms agentūroms ir duoda priėjimą prie šios informacijos įvairioms saugumo kompanijoms. Kol kas šis scenarijus nėra patvirtintas oficialiai, tačiau jei socialiniuose tinkluose visi vietoj savo vardų imtų naudoti tik slapyvardžius, tada socialinis portalas netektų potencialiai paklausios prekės. Atsižvelgiant į tai, visiškai nenuostabu, kodėl „Facebook“ nori, kad anonimiškumas išnyktų.

„Viskas, ką jūs nuveikiate „Facebook“ tinkle, ten ir lieka, nepriklausomai nuo jūsų privatumo nustatymų. Ištrinti sąskaitų neįmanoma, ir net jei tai padarytumėte, visa jūsų asmeninė informacija lieka „Facebook“ ir ją galima pasiekti bet kuriuo metu. Privatumo nustatymų keitimas yra iliuzija. „Facebook“ apie jus žino daugiau, nei jūsų šeima“, – rašė „Anonymous“ atstovai šį mėnesį išplatintame pranešime.

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Per tris mėnesius „Google+“ auditorija padidėjo 150 mln. vartotojų

Socialinio tinklo „Google+“ vartotojų skaičius jau išaugo iki 400 mln. žmonių, savo puslapyje pranešė korporacijos „Google“ viceprezidentas Vicas Gundotra. skaityti »

„Facebook“ pradėjo pardavinėti reklamą realiojo laiko režimu

Socialinis tinklas „Facebook“ rugsėjo 13 dieną paleido reklaminę platformą „Facebook Ad Exchange“ (FBX), reklamdaviams leidžiančią pirkti skelbimus realiuoju laiku. skaityti »

Po „iPhone 5“ pristatymo „Facebook“ akcijos pabrango 7,7 proc.

„Facebook“ akcijų vertė biržoje „Nasdaq“ pakilo 7,7 proc., kai kompanija „Apple“ pristatė naujos kartos išmanųjį telefoną „iPhone 5“, kuris integruotas su didžiausiu pasaulyje socialiniu tinklu. skaityti »

Sudarius galimybes duoti įgaliojimus elektroniniu būdu, bus atsisakyta reikalavimo juos tvirtinti

Teisingumo ministras Remigijus Šimašius siūlo sudaryti galimybes įgaliojimus duoti elektroniniu būdu. Tai užtikrins didesnį saugumą, pagreitins, atpigins ir supaprastins įgaliojimų suteikimą. Kartu atkris poreikis reikalauti įgaliojimų patvirtinimo tais atvejais, kai įstatyme nėra įtvirtintas privalomas notarinis ar jam prilygintas įgaliojimų patvirtinimas. skaityti »

Jimmy Walesas grasina šifruoti visą „Wikipedia“ srautą su Didžiąja Britanija

Interneto enciklopedijos „Wikipedia“ įkūrėjas Jimmy Walesas pažadėjo visą duomenų srautą su vartotojais iš Didžiosios Britanijos šifruoti, jei bus priimtas „Communications Data Bill“ įstatymas, leidžiantis sekti vartotojus internete. skaityti »

Atleido dėl „Facebook“? Įmanoma kompensacija

Švedijoje visiems, kurie buvo atleisti dėl įrašų socialiniame tinkle „Facebook“ ar tinklaraštyje, teismas priteisė kompensaciją. skaityti »

„Google“ užpatentavo įvairių daiktų paieškos ir atpažinimo technologiją

Kompanija „Google“ gavo įvairių daiktų nuotraukose ir vaizdo įrašuose atpažinimo technologijos patentą. Teigiama, kad ją taikant bus galima identifikuoti bet kurį objektą kadre, net ir tuos, kuria anksčiau nebuvo indeksuoti. skaityti »

Kaimų ir mažų miestelių vairuotojai atranda draudimą internetu

Šiemet gerokai padaugėjo internetu besidraudžiančių žmonių, gyvenančių kaime ar mažame miestelyje. skaityti »

„Amazon AppStore“ – jau Europoje!

Bendrovės „Amazon“ atstovai pranešė, kad „Amazon AppStore“, itin populiari Jungtinių Amerikos Valstijų teritorijoje, nuo šiol prieinama ir Europos šalių naudotojams. skaityti »

Rytojaus technologijos: pinigų „darymas“ per internetą

Šiame straipsnyje pateikiame Rory Cellan–Jones, BBC technologijų korespondento ir apžvalgininko įžvalgas apie vis didesnes internetinės komercijos galimybes. „Sukurk ir jie ateis,” – taip skamba esminis jaunųjų internetinių verslų principas. skaityti »