Filosofijos studentų sukurta platforma kviečia dialogui

Publikuota: 2015 m. gegužės 21 d. ketvirtadienis

Šio mėnesio pradžioje internetinės žiniasklaidos lauką papildė dar vienas „žaidėjas“ – platforma „Doxa“. Jos kūrėjai apie save rašo, kad jų tikslas – ne kalbėti, o kalbėtis, sukurti ir puoselėti erdvę, kurioje vyktų nuolatinis nuomonių susitikimas.

„Išvertus iš senosios graikų kalbos, „doxa“ reiškia nuomonę. Platonas skyrė doxa kaip nepagrįstą minios nuomonę nuo tikrojo pažinimo – episteme. Tačiau senovės graikai numatė pagrįstos nuomonės (endoxa) galimybę. Būtent pagrįstas, svarias ir originalias nuomones norime telkti ir katalizuoti „Doxoje“, nesiekdami pokalbio redukuoti į vieną iš anksto duotą ir neginčijamą Tiesą“, – šios platformos koncepciją pristato „Doxos“ vyriausioji redaktorė, VU Filosofijos fakulteto magistrantė Daina Habdankaitė.

Ji sako, kad šis portalas keleto VU Filosofijos fakulteto studentų galvose gimė kaip idée fixe, o pamažu ėmus ją realizuoti prie komandos prisijungė ir akademikai iš filosofijos, istorijos, politologijos lauko. Redakcinėje kolegijoje matome filosofo doc. Nerijaus Mileriaus, istoriko doc. Aurimo Švedo, politologo, žurnalisto Vladimiro Laučiaus pavardes.

„Doxa“ yra gyva ir atvira erdvė.  Ją kuriame pasitardami, diskutuodami ir dalydamiesi idėjomis su įvairių sričių atstovais, kuriems rūpi ieškoti, kalbėtis ir išgirsti skirtingas pozicijas. Kol kas galime džiaugtis, kad susitelkė nemaža komanda, kurios nariai negaili laiko ir pastangų projektui, nesiekiančiam tapti komerciniu“, – sėkminga projekto pradžia džiaugiasi D. Habdankaitė.

Šios platformos kūrėjai ją suvokia kaip erdvę polemikai, erdvę, kurios iki šiol trūko, nes Lietuvoje viešasis diskursas daugiausia pasiskirstęs tarp dviejų kraštutinumų: masinės žiniasklaidos ir specializuotų leidinių. Neatsiranda terpės gyvam, reflektuotam, kūrybingam ir originaliam kalbėjimui: „Apmaudu, kai kokybiškos ir aštrios įžvalgos pasimeta balsų šurmulyje, taip ir nesulaukusios atsako, neįėjusios į nuomonių dialogą. „Doxoje“ šį dialogą ir siekiame palaikyti. Be to, dažnai skirtingų sričių akademikai ir praktikai, nors ir svarstantys panašias temas ar problemas, nesusėda pokalbiui, neturi kur ir kaip išgirsti vienas kito tyrinėjimų, pozicijų, prieigų“, – portalo tarpdiscipliniškumą akcentuoja pašnekovė.

D. Habdankaitės teigimu, orientuojamasi į atvirą, smalsų, aktyviai besidomintį tuo, kas vyksta viešajame gyvenime, skaitytoją, kuriam negana sugromuliuotos informacijos, kuris mąsto pats ir noriai leidžiasi į intelektualinį nuotykį. Tad „Doxa“ atvira autoriams nepriklausomai nuo jų veiklos ir interesų lauko, politinių, meninių ir visuomeninių pažiūrų. Dėl to pagrindinis kriterijus tekstams – pozicijos pagrįstumas argumentais, jos originalumas ir samprotavimo svarumas, stiliaus, formos ir turinio originalumas. „Laikomės pozicijos, kad nėra temos, kuri iš principo negalėtų tapti diskusijų objektu – svarbu, kaip ji suformuluojama, kokiame kontekste ir kada iškeliama“, – apibendrina portalo vyr. redaktorė.

Paklausta apie tai, ar ši platforma galėtų tapti atsvara (o gal atgaiva?) nuo kasdien mus atakuojančių gausybės tekstų masinėje žiniasklaidoje, D. Habdankaitė atsako, kad „Doxos“ tekstų tempas yra lėtesnis nei masinės žiniasklaidos, taigi net ir reaguodami į aktualius visuomenės reiškinius autoriai pateikia gilesnę aptariamo reiškinio analizę, o prieš publikuojant tekstus nemažai diskutuojama su jų autoriais. Taigi tai yra tarsi tarpinis variantas tarp skubotai kepamų masinės žiniasklaidos produktų ir perdėm teorinių, dažnai tik tos srities specialistams skirtų rašinių.

„Laviruodami tarp dviejų kraštutinumų galime lanksčiau eksperimentuoti su tekstų forma, stiliumi, kalba – šia prasme pirmieji „Doxos“ rašiniai parodo kūrybingo ir įžvalgaus kalbėjimo amplitudę: portale rasite ir kokybiškos prozos, ir netikėtų interviu, ir aštrių poleminių tekstų, ir originalias teorines idėjas vystančių samprotavimų“, – intriguoja D. Habdankaitė, kviesdama patiems pasižvalgyti po „Doxos“ lankas.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Google+“ atsirado naujų funkcijų nuotraukoms ir vaizdo medžiagai apdoroti

Socialinio tinklo „Google+“ kūrėjai neseniai pridėjo iškart kelias naujas funkcijas, gerinančias ir lengvinančias darbą su nuotraukomis bei vaizdo medžiaga. skaityti »

Interneto reklamos rinka taps tikslesnė

Nuo šių metų spalio 1 d. interneto reklamos rinką bus įvertinta dar tiksliau. Interneto žiniasklaidos asociacijos nariai vieningai nusprendė nuo šiol teikti rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijai TNS LT detalias deklaracijas apie lėšas, gautas iš reklamos interneto portaluose. skaityti »

500 km lietuviško kino – internetiniame portale

Neseniai vykusiame „IBM Forume 2013“ buvo pristatytas Lietuvos dokumentinio kino internete projektas www.e-kinas.lt. Nuo šiol kiekvienas, besidomintis kino istorija, turi galimybę peržiūrėti kino žurnalus, kronikas, vaidybinius, animacinius ir kitus filmus neišeidamas iš namų. skaityti »

„Google“ pradėjo reklamoje naudoti vartotojų vardus ir nuotraukas

Reklaminiuose skelbimuose, kurie rodomi „Google“ paieškos sistemoje ir įvairiose kompanijos paslaugose, pradėti rodyti vienaip ar kitaip su reklamuojama preke ar prekės ženklu susijusių naudotojų vardai ir nuotraukos. skaityti »

IBM „debesys“ padeda valdyti miestus

IBM pristatė naujas priemones, leidžiančias analizuoti miesto infrastruktūros generuojamus duomenis ir geriau tenkinti gyventojų poreikius. skaityti »

Bendroje 1,28 mlrd. „Facebook" naudotojų nuotraukoje galite rasti ir save

Tiesiogiai veikianti programėlė „The Faces of Facebook" („Veidaknygės veidai") skenuoja kiekvieno „veidaknygės" naudotojo viešą profilį, o tokių – maždaug septintadalis planetos gyventojų. skaityti »

Geležinkelių transporto triukšmo ir saugos kontrolė – internete

Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis baigia įgyvendinti projektą „Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros viešųjų elektroninių paslaugų sukūrimas“, kurio metu sukurtos e. paslaugos padarys geležinkelių transportą saugesnį. skaityti »

Internetu galima stebėti autobusų ir troleibusų važiavimo greitį

Vilniuje autobusų vidutinis važiavimo greitis siekia 21,19 km/val., o troleibusų – 17,6 km/val. Stebėti transporto priemonių greitį nuo šiol kiekvienas norintis gali ir internetu. skaityti »

„Google“ padės pamatyti dalelių greitintuvą

Šią savaitę kompanijos „Google“ išplatintame pranešime skelbiama, jog netrukus naudojantis „Google Street View“ bus galima apsilankyti CERN. skaityti »

Socialiniuose tinkluose startavo kampanija „Like‘able Lithuania“

Minint pasaulinę turizmo dieną Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos pristatė Lietuvos komunikacijos socialiniuose tinkluose kampaniją „Like‘able Lithuania“. Unikalus projektas, sujungiantis penkis socialinius tinklus, truks visus metus, o jo pabaigoje, 2014 m. vasarą Lietuvoje bus pastatyta didžiausia pasaulyje „LIKE“ skulptūra. skaityti »