Lietuvos gyventojai, besinaudojantys grupinio apsipirkimo portalais, labiausiai norėtų įsigyti pramogų ir sporto (47 proc.), kelionių, viešbučių ir transporto nuomos (42 proc.) bei sveikatos ir grožio (41 proc.) paslaugų.
Lietuvos gyventojai, besinaudojantys grupinio apsipirkimo portalais, labiausiai norėtų įsigyti pramogų ir sporto (47 proc.), kelionių, viešbučių ir transporto nuomos (42 proc.) bei sveikatos ir grožio (41 proc.) paslaugų. Tokius duomenis atskleidė bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikta reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa. Grupinių apsipirkimų portalų siūlomomis prekėmis bei paslaugomis iki šiol nesinaudojantys asmenys nurodė, kad labiausiai norėtų įsigyti namų apyvokos daiktų (24 proc.).
„Toks pasirinkimas rodo, kad lietuviai, išgyvenę sunkmetį, liko atsargesni. Nors pramogos ir kelionės išliko paklausios, tautiečiai į šias sritis investuoja mažiau bei apdairiau, nes tai – ne pirmojo būtinumo dalykai. Būtent todėl minėtų grupių prekės bei paslaugos grupinių apsipirkimų portaluose – pačios patraukliausios. Tokias tendencijas patvirtina ne tik ši apklausa, bet ir parduodami pasiūlymai, nes kelionių segmentas mūsų valdomuose portaluose tikrai nemažas“, – komentuoja Lukas Litvinas, grupinių apsipirkimų portalo Deal24.lt vadovas.
Be to, kaip parodė ši apklausa, grupinių portalų paslaugomis dažniau naudojasi šeimų, savo finansinę padėtį apibūdinančių kaip gerą, nariai (55 proc.).
„Tai reiškia, jog šie žmonės gali pasirūpinti savo kasdiene buitimi ir galvoja apie produktyvų laisvalaikį, tačiau kartu nenori už jį permokėti. Tiesa, pastaruoju metu atsirado tuo pradedančių piktnaudžiauti tiekėjų – pardavę savo paslaugas per grupinio apsipirkimo portalus vėliau jas suteikia nekokybiškai. Dėl šios priežasties ir patys pradėjome itin atsargiai rinktis partnerius“, – sako L. Litvinas.
Kitos prekių grupės, kurias norėtų įsigyti šalies gyventojai grupinių apsipirkimų portaluose, pasiskirsto pagal tam tikrų visuomenės grupių tikslinius poreikius. Švietimo paslaugų bei prekių labiausiai pageidautų moksleiviai bei studentai (29 proc.), transporto priežiūros paslaugų – vyrai (28 proc.) bei asmenys, turintys didžiausias šeimos pajamas – per 2 000 Lt per mėnesį (24 proc.). Drabužių ir aksesuarų grupinio apsipirkimo parduotuvėse internete norėtų įsigyti studentai bei moksleiviai (34 proc.), namų šeimininkės (38 proc.) ir didžiausias šeimos pajamas vienam nariui turintys asmenys (29 proc.).
Grupinio apsipirkimo portalai – pasaulyje populiarios, prieš kelerius metus Lietuvoje pradėjusios veikti internetinės pardotuvės. Jų veikimas grindžiamas tuo, jog kiekvieną dieną skelbiamos akcijos bei nuolaidos tam tikroms prekėms bei paslaugoms. Šios nuolaidos gali siekti nuo keliasdešimties iki 90 proc. Tokiu būdu pirkėjams užtikrinama galimybė įsigyti siūlomas prekes ar paslaugas pigiau nei rinkoje, o verslui – pristatyti jas ar paskatinti vartotojų aktyvumą.