Lietuviai Europos politikos naujienas dažniau sužino tinklaraščiuose

Publikuota: 2012 m. kovo 30 d. penktadienis

Lietuvos gyventojai dažniau negu statistiniai europiečiai, ieškodami informacijos internete apie Europos politikos reikalus, pasitelkia socialinę žiniasklaidą, bet rečiau naudojasi oficialių institucijų svetainėmis ir informaciniais portalais. Šios srities naujienas net 21 proc. mūsų šalies internautų sužino tinklaraščiuose, kuomet atitinkamas ES vidurkis siekia tik 9 proc. Europos politikos reikalus 28 proc. Lietuvos interneto vartotojų seka socialiniuose tinkluose, tuo metu atitinkamas ES rodiklis sudaro 19 proc.

Tai parodė Lietuvos rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas „Eurobarometro“ tyrimas. Tai stambiausias visuomenės nuomonės tyrimas, kuriuo remiantis priimami politiniai sprendimai. Jis vykdomas Europos Komisijos ir Europos Parlamento iniciatyva.

Apie pokyčius Europos politikoje iš informacinių portalų sužino 56 proc. Lietuvos gyventojų, besinaudojančių internetu, kuomet tarp ES piliečių šis skaičius yra kur kas didesnis ir siekia 72 proc. Kalbant apie oficialių institucijų svetaines elektroninėje erdvėje, minėtų žinių ten ieško tik penktadalis arba 23 proc. mūsų šalies internautų. Tuo metu visoje ES teritorijoje ši dalis sudaro trečdalį interneto vartotojų ir siekia 34 proc.

Pusė visų Lietuvos piliečių mano, kad socialiniai tinklai, tinklaraščiai, vaizdo įrašų svetainės yra geras būdas išreikšti savo nuomonę apie politikos reikalus. Maždaug toks pats respondentų skaičius mūsų šalyje mano, kad tai yra šiuolaikiškas būdas neatsilikti nuo politikos realijų, taip pat – sudominti tuo kitus žmones.

Kalbant apie visas žiniasklaidos priemones, dažniausiai informacija apie bendrus Europos reikalus tiek Lietuvos, tiek ES piliečius pasiekia iš televizijos ekranų. Taip teigia 84 proc. mūsų šalies ir 79 proc. ES gyventojų. Antroje vietoje yra spauda, tuo metu trečioji pozicija mūsų šalyje ir Europoje skiriasi – ES ją užima radijas, o Lietuvoje – internetas. Beveik 4 iš 10 Lietuvos respondentų teigė, kad žinias apie Europos politiką gauna iš interneto. Visoje ES šis skaičius sudaro tik 26 proc.

Didžioji dalis apklaustų Lietuvos gyventojų mano, kad informacija apie ES žiniasklaidoje yra objektyvi. Pavyzdžiui, kad per televiziją šia tema pateikiamos žinios yra objektyvios mano 68 proc. mūsų šalies gyventojų. ES piliečiai yra daug kritiškesni – taip galvoja 55 proc. iš jų.

Beveik 4 iš 10 Lietuvos gyventojų mano, kad jie yra gerai informuoti apie ES reikalus. Visoje Europos Sąjungoje taip manančiųjų yra trečdalis. Geriausiai informuoti šiais klausimais jaučiasi Airijos, Suomijos ir Liuksemburgo gyventojai, tarp kurių taip teigė daugiau nei 45 proc. apklaustųjų. Kuomet Ispanijos gyventojai atsilieka labiausiai – tik penktadalis jų mano, kad yra informuoti pakankamai gerai.

Lietuvoje šiek tiek geriau informuoti jaučiasi vyrai, jaunesnio amžiaus žmonės, turintys aukštąjį išsilavinimą, gyvenantys dideliuose miestuose, gaunantys aukštesnes pajamas, taip pat dažniau internetą naudojantys respondentai.

Lietuvoje „Eurobarometro“ tyrimas vyko 2011 m. lapkričio mėnesį. Jo metu buvo apklausti 1026 mūsų šalies gyventojai nuo 15 metų.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Seimo Pirmininkė L. Graužinienė: viešąsias paslaugas reikia sparčiau perkelti į internetą

Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkė Loreta Graužinienė su Europos Komisijos vicepirmininku Andrusu Ansipu aptarė Europos Sąjungos bendrosios skaitmeninės rinkos iniciatyvą, kuri leistų paspartinti skaitmeninių technologijų pritaikymą įvairiose srityse. skaityti »

Europiečiai pirkdami internetu išleidžia vis daugiau pinigų

Logistikos bendrovės „PostNord“ ataskaitoje „Elektroninė komercija Europoje“ skelbiama, kad europiečiai vis dažniau reguliariai apsiperka per internetą ir išleidžia daug daugiau nei anksčiau. skaityti »

Baltarusijoje – domeno .bel startas

Baltarusijoje pradėta prekyba domenu .bel (.бел). skaityti »

Pirkėjai bus „gaudomi“ per „YouTube“

„Google“ pristatė galimybę per „YouTube“ rodomą reklamą tiesiogiai įsigyti reklamuojamą prekę. skaityti »

Olandijoje pradėjo veikti svetainė pabėgėliams, ieškantiems būsto

Trys jauni Olandijos gyventojai sukūrė interneto svetainę, skirtą pabėgėliams. Jos tikslas – padėti nemokamo būsto ieškantiems asmenims. skaityti »

Elektroniniai sutikimai donoro kortelei gauti pildomi jau pusantrų metų

Nacionalinis transplantacijos biuras prie Sveikatos apsaugos ministerijos informuoja, kad per pusantrų metų, kai Lietuvoje buvo įteisinta galimybė elektroniniu būdu pareikšti valią po savo mirties paaukoti organus ir (ar) audinius donorystei, ja pasinaudojo jau 2 615 žmonių. skaityti »

„Twitter“ kviečia remti politines kampanijas

Socialinio tinklo „Twitter“ komanda sukūrė rinkimų kampanijų JAV teritorijoje paramos funkciją. skaityti »

Šalies įmonės kviečiamos aktyviai naudotis E. pristatymo sistema

Susisiekimo ministerija informuoja, kad pagal š. m. rugpjūčio 26 d. priimtą Vyriausybės nutarimą dėl naudojimosi E. pristatymo sistema šalies įmonėms sukurtos e. dėžutės, kurias reikia aktyvuoti. skaityti »

Sistema „Nonstop.lt“ leis greičiau išsikviesti pagalbą

Į gimtuosius miestus su socialiniuose tinkluose rastais vežėjais ir keleiviais važiuodavusios Vilniaus universiteto studentės sugalvojo būdą, kaip keliones padaryti saugesnes. skaityti »

„Samsung“ pademonstravo, kaip daiktų interneto vizija tampa realybe

„Samsung Electronics“ didžiausioje Europos buitinės elektronikos parodoje IFA 2015 įrodė, jog daiktų interneto (Internet of Things) vizija žingsnis po žingsnio virsta realybe. skaityti »