Lietuviai Europos politikos naujienas dažniau sužino tinklaraščiuose

Publikuota: 2012 m. kovo 30 d. penktadienis

Lietuvos gyventojai dažniau negu statistiniai europiečiai, ieškodami informacijos internete apie Europos politikos reikalus, pasitelkia socialinę žiniasklaidą, bet rečiau naudojasi oficialių institucijų svetainėmis ir informaciniais portalais. Šios srities naujienas net 21 proc. mūsų šalies internautų sužino tinklaraščiuose, kuomet atitinkamas ES vidurkis siekia tik 9 proc. Europos politikos reikalus 28 proc. Lietuvos interneto vartotojų seka socialiniuose tinkluose, tuo metu atitinkamas ES rodiklis sudaro 19 proc.

Tai parodė Lietuvos rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas „Eurobarometro“ tyrimas. Tai stambiausias visuomenės nuomonės tyrimas, kuriuo remiantis priimami politiniai sprendimai. Jis vykdomas Europos Komisijos ir Europos Parlamento iniciatyva.

Apie pokyčius Europos politikoje iš informacinių portalų sužino 56 proc. Lietuvos gyventojų, besinaudojančių internetu, kuomet tarp ES piliečių šis skaičius yra kur kas didesnis ir siekia 72 proc. Kalbant apie oficialių institucijų svetaines elektroninėje erdvėje, minėtų žinių ten ieško tik penktadalis arba 23 proc. mūsų šalies internautų. Tuo metu visoje ES teritorijoje ši dalis sudaro trečdalį interneto vartotojų ir siekia 34 proc.

Pusė visų Lietuvos piliečių mano, kad socialiniai tinklai, tinklaraščiai, vaizdo įrašų svetainės yra geras būdas išreikšti savo nuomonę apie politikos reikalus. Maždaug toks pats respondentų skaičius mūsų šalyje mano, kad tai yra šiuolaikiškas būdas neatsilikti nuo politikos realijų, taip pat – sudominti tuo kitus žmones.

Kalbant apie visas žiniasklaidos priemones, dažniausiai informacija apie bendrus Europos reikalus tiek Lietuvos, tiek ES piliečius pasiekia iš televizijos ekranų. Taip teigia 84 proc. mūsų šalies ir 79 proc. ES gyventojų. Antroje vietoje yra spauda, tuo metu trečioji pozicija mūsų šalyje ir Europoje skiriasi – ES ją užima radijas, o Lietuvoje – internetas. Beveik 4 iš 10 Lietuvos respondentų teigė, kad žinias apie Europos politiką gauna iš interneto. Visoje ES šis skaičius sudaro tik 26 proc.

Didžioji dalis apklaustų Lietuvos gyventojų mano, kad informacija apie ES žiniasklaidoje yra objektyvi. Pavyzdžiui, kad per televiziją šia tema pateikiamos žinios yra objektyvios mano 68 proc. mūsų šalies gyventojų. ES piliečiai yra daug kritiškesni – taip galvoja 55 proc. iš jų.

Beveik 4 iš 10 Lietuvos gyventojų mano, kad jie yra gerai informuoti apie ES reikalus. Visoje Europos Sąjungoje taip manančiųjų yra trečdalis. Geriausiai informuoti šiais klausimais jaučiasi Airijos, Suomijos ir Liuksemburgo gyventojai, tarp kurių taip teigė daugiau nei 45 proc. apklaustųjų. Kuomet Ispanijos gyventojai atsilieka labiausiai – tik penktadalis jų mano, kad yra informuoti pakankamai gerai.

Lietuvoje šiek tiek geriau informuoti jaučiasi vyrai, jaunesnio amžiaus žmonės, turintys aukštąjį išsilavinimą, gyvenantys dideliuose miestuose, gaunantys aukštesnes pajamas, taip pat dažniau internetą naudojantys respondentai.

Lietuvoje „Eurobarometro“ tyrimas vyko 2011 m. lapkričio mėnesį. Jo metu buvo apklausti 1026 mūsų šalies gyventojai nuo 15 metų.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Google+“ atsirado naujų funkcijų nuotraukoms ir vaizdo medžiagai apdoroti

Socialinio tinklo „Google+“ kūrėjai neseniai pridėjo iškart kelias naujas funkcijas, gerinančias ir lengvinančias darbą su nuotraukomis bei vaizdo medžiaga. skaityti »

Interneto reklamos rinka taps tikslesnė

Nuo šių metų spalio 1 d. interneto reklamos rinką bus įvertinta dar tiksliau. Interneto žiniasklaidos asociacijos nariai vieningai nusprendė nuo šiol teikti rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijai TNS LT detalias deklaracijas apie lėšas, gautas iš reklamos interneto portaluose. skaityti »

500 km lietuviško kino – internetiniame portale

Neseniai vykusiame „IBM Forume 2013“ buvo pristatytas Lietuvos dokumentinio kino internete projektas www.e-kinas.lt. Nuo šiol kiekvienas, besidomintis kino istorija, turi galimybę peržiūrėti kino žurnalus, kronikas, vaidybinius, animacinius ir kitus filmus neišeidamas iš namų. skaityti »

„Google“ pradėjo reklamoje naudoti vartotojų vardus ir nuotraukas

Reklaminiuose skelbimuose, kurie rodomi „Google“ paieškos sistemoje ir įvairiose kompanijos paslaugose, pradėti rodyti vienaip ar kitaip su reklamuojama preke ar prekės ženklu susijusių naudotojų vardai ir nuotraukos. skaityti »

IBM „debesys“ padeda valdyti miestus

IBM pristatė naujas priemones, leidžiančias analizuoti miesto infrastruktūros generuojamus duomenis ir geriau tenkinti gyventojų poreikius. skaityti »

Bendroje 1,28 mlrd. „Facebook" naudotojų nuotraukoje galite rasti ir save

Tiesiogiai veikianti programėlė „The Faces of Facebook" („Veidaknygės veidai") skenuoja kiekvieno „veidaknygės" naudotojo viešą profilį, o tokių – maždaug septintadalis planetos gyventojų. skaityti »

Geležinkelių transporto triukšmo ir saugos kontrolė – internete

Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis baigia įgyvendinti projektą „Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros viešųjų elektroninių paslaugų sukūrimas“, kurio metu sukurtos e. paslaugos padarys geležinkelių transportą saugesnį. skaityti »

Internetu galima stebėti autobusų ir troleibusų važiavimo greitį

Vilniuje autobusų vidutinis važiavimo greitis siekia 21,19 km/val., o troleibusų – 17,6 km/val. Stebėti transporto priemonių greitį nuo šiol kiekvienas norintis gali ir internetu. skaityti »

„Google“ padės pamatyti dalelių greitintuvą

Šią savaitę kompanijos „Google“ išplatintame pranešime skelbiama, jog netrukus naudojantis „Google Street View“ bus galima apsilankyti CERN. skaityti »

Socialiniuose tinkluose startavo kampanija „Like‘able Lithuania“

Minint pasaulinę turizmo dieną Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos pristatė Lietuvos komunikacijos socialiniuose tinkluose kampaniją „Like‘able Lithuania“. Unikalus projektas, sujungiantis penkis socialinius tinklus, truks visus metus, o jo pabaigoje, 2014 m. vasarą Lietuvoje bus pastatyta didžiausia pasaulyje „LIKE“ skulptūra. skaityti »