Lietuviai Europos politikos naujienas dažniau sužino tinklaraščiuose

Publikuota: 2012 m. kovo 30 d. penktadienis

Lietuvos gyventojai dažniau negu statistiniai europiečiai, ieškodami informacijos internete apie Europos politikos reikalus, pasitelkia socialinę žiniasklaidą, bet rečiau naudojasi oficialių institucijų svetainėmis ir informaciniais portalais. Šios srities naujienas net 21 proc. mūsų šalies internautų sužino tinklaraščiuose, kuomet atitinkamas ES vidurkis siekia tik 9 proc. Europos politikos reikalus 28 proc. Lietuvos interneto vartotojų seka socialiniuose tinkluose, tuo metu atitinkamas ES rodiklis sudaro 19 proc.

Tai parodė Lietuvos rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas „Eurobarometro“ tyrimas. Tai stambiausias visuomenės nuomonės tyrimas, kuriuo remiantis priimami politiniai sprendimai. Jis vykdomas Europos Komisijos ir Europos Parlamento iniciatyva.

Apie pokyčius Europos politikoje iš informacinių portalų sužino 56 proc. Lietuvos gyventojų, besinaudojančių internetu, kuomet tarp ES piliečių šis skaičius yra kur kas didesnis ir siekia 72 proc. Kalbant apie oficialių institucijų svetaines elektroninėje erdvėje, minėtų žinių ten ieško tik penktadalis arba 23 proc. mūsų šalies internautų. Tuo metu visoje ES teritorijoje ši dalis sudaro trečdalį interneto vartotojų ir siekia 34 proc.

Pusė visų Lietuvos piliečių mano, kad socialiniai tinklai, tinklaraščiai, vaizdo įrašų svetainės yra geras būdas išreikšti savo nuomonę apie politikos reikalus. Maždaug toks pats respondentų skaičius mūsų šalyje mano, kad tai yra šiuolaikiškas būdas neatsilikti nuo politikos realijų, taip pat – sudominti tuo kitus žmones.

Kalbant apie visas žiniasklaidos priemones, dažniausiai informacija apie bendrus Europos reikalus tiek Lietuvos, tiek ES piliečius pasiekia iš televizijos ekranų. Taip teigia 84 proc. mūsų šalies ir 79 proc. ES gyventojų. Antroje vietoje yra spauda, tuo metu trečioji pozicija mūsų šalyje ir Europoje skiriasi – ES ją užima radijas, o Lietuvoje – internetas. Beveik 4 iš 10 Lietuvos respondentų teigė, kad žinias apie Europos politiką gauna iš interneto. Visoje ES šis skaičius sudaro tik 26 proc.

Didžioji dalis apklaustų Lietuvos gyventojų mano, kad informacija apie ES žiniasklaidoje yra objektyvi. Pavyzdžiui, kad per televiziją šia tema pateikiamos žinios yra objektyvios mano 68 proc. mūsų šalies gyventojų. ES piliečiai yra daug kritiškesni – taip galvoja 55 proc. iš jų.

Beveik 4 iš 10 Lietuvos gyventojų mano, kad jie yra gerai informuoti apie ES reikalus. Visoje Europos Sąjungoje taip manančiųjų yra trečdalis. Geriausiai informuoti šiais klausimais jaučiasi Airijos, Suomijos ir Liuksemburgo gyventojai, tarp kurių taip teigė daugiau nei 45 proc. apklaustųjų. Kuomet Ispanijos gyventojai atsilieka labiausiai – tik penktadalis jų mano, kad yra informuoti pakankamai gerai.

Lietuvoje šiek tiek geriau informuoti jaučiasi vyrai, jaunesnio amžiaus žmonės, turintys aukštąjį išsilavinimą, gyvenantys dideliuose miestuose, gaunantys aukštesnes pajamas, taip pat dažniau internetą naudojantys respondentai.

Lietuvoje „Eurobarometro“ tyrimas vyko 2011 m. lapkričio mėnesį. Jo metu buvo apklausti 1026 mūsų šalies gyventojai nuo 15 metų.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Twitter“ tinkle – nauja naudotojų atpažinimo sistema

Populiaraus socialinio tinklo „Twitter“ klientai nuo šiol naudosis dviejų žingsnių vartotojo identifikavimo sistema. skaityti »

„LinkedIn“ pelnas auga

Socialinio tinklo, skirto verslo sektoriui, pelnas pirmajame 2013 metų ketvirtyje siekė 22,6 mln. dol. – tai 4,5 karto daugiau nei analogišku praėjusių metų laikotarpiu, kai kompanija uždirbo 5 mln. dol. pelną. skaityti »

Kas minutę į „YouTube“ įkeliama 100 val. vaizdo medžiagos

Gegužės 19 dieną 8 metų gimtadienį atšventusios svetainės „YouTube“ duomenimis, kas minutę į šį tinklą įkeliama 100 valandų vaizdo medžiagos. skaityti »

„Yahoo!“ perka „Tumblr“ už 1,1 mlrd. dolerių

Kompanijos „Yahoo!“ direktorių taryba pritarė planuojamam sandoriui įsigyti populiariąją mikrotinklaraščių paslaugą „Tumblr“. skaityti »

Vartotojai perka internete, bet prieš tai prekes apžiūri parduotuvėje

Tarp šiuolaikinių pirkėjų įsigali nauja tendencija – prekės pirmiausia išbandomos, pasimatuojamos ar įvertinamos tradicinėje parduotuvėje, o vėliau įsigyjamos internetu. skaityti »

Pinigus bus galima persiųsti ir el. paštu „Gmail“

Artimiausiu metu elektroninio pašto „Gmail“ naudotojai turės galimybę pasitelkę mokėjimo sistemą „Google Wallet“ vienas kitam siųsti pinigus. skaityti »

„Samsung“ išbandė penktos kartos belaidį ryšį

Pietų Korėjos korporacija „Samsung“ išbandė penktos kartos belaidę duomenų perdavimo technologiją. skaityti »

„Google Maps“ keis dizainą

Populiariosios kartografinės paslaugos „Google Maps“ kūrėjai artimiausiu metu ruošiasi gana rimtai pakeisti jos išorinį vaizdą. skaityti »

Lietuviai daugiausia naudojasi orų prognozės ir GPS mobiliosiomis programėlėmis

Tyrimų kompanijos „Synopticom“ atliktos išmaniųjų telefonų vartotojų apklausos duomenimis, 79 proc. respondentų savo išmaniajame telefone pirmenybę teikia informacijos paieškai, beveik tiek pat (77 proc.) – linkę naudotis ir elektroninio pašto funkcijomis. skaityti »

Kai kurie „YouTube“ kanalai taps mokami

„Google“ priklausanti vaizdo dalijimosi sveitainė „YouTube“ netrukus leis vaizdo įrašus kuriantiems partneriams siūlyti susimokėti mėnesinį mokestį už kanalo žiūrėjimą. skaityti »