Naudodami mobiliuosius įrenginius prie interneto jungiasi 20,6 proc. Lietuvos gyventojų

Publikuota: 2012 m. birželio 1 d. penktadienis

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2012 m. I ketvirtį 20,6 proc. gyventojų jungėsi prie interneto naudodami mobiliuosius įrenginius: paprastus ar išmaniuosius mobiliuosius telefonus arba planšetinius kompiuterius; 15,9 proc. tai darė reguliariai (bent kartą per mėnesį ar dažniau). Tyrimo duomenys rodo, kad vyrai prisijungimui prie interneto mobiliuosius įrenginius naudoja dažniau – 25,2 proc. (palyginimui, moterys – 16,5 proc.), taip pat – kad mobiliąja interneto prieiga dažniau naudojasi jaunesnio amžiaus didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai.

„Visuomenės poreikis naudotis internetu bet kuriuo metu, bet kurioje vietoje ir visose gyvenimo srityse – tiek laisvalaikiui, tiek tvarkant darbo reikalus, lemia spartų mobiliųjų interneto prieigos įrenginių populiarėjimą. Šiandien jau penktadalis Lietuvos gyventojų yra išbandę jungimąsi prie interneto per mobiliuosius įrenginius, suteikiančius daug daugiau lankstumo ir laisvės, ir ateityje ši gyventojų dalis tik didės“, - sako IVPK direktoriaus pavaduotoja Ieva Žilionienė.

2012 m. I ketvirtį, lyginant su 2011 m. I ketvirčio duomenimis, kompiuterius naudojančių gyventojų skaičius padidėjo 3,6 procentinio punkto, iki 69,4 proc. (2011 m. I ketvirtį 65,8 proc. gyventojų naudojo kompiuterius). Pastebima, kad daugėja vyresnio amžiaus gyventojų, kurie naudojasi kompiuteriais: 53,9 proc. 50-59 metų amžiaus gyventojų (palyginimui, 2011 m. I ketvirtį – 49,5 proc.) ir  24,8 proc. 60-74 metų amžiaus gyventojų (palyginimui, 2011 m. I ketvirtį – 17,3 proc.) naudojosi kompiuteriais. Be to, išaugo ir gyventojų, naudojančių internetą, dalis: 2011 m. I ketvirčio duomenimis, 63,5 proc. gyventojų naudojosi internetu, 2012 m. I ketvirtį – 67,9 proc. Reguliariai (t. y. kartą per savaitę ir dažniau) internetu 2012 m. I ketvirtį naudojosi  62,8 proc. (prieš metus – 58,6 proc.). Ženkliai didėja vyresnio amžiaus gyventojų, kurie naudojasi ir internetu: pvz., 40-49 m. amžiaus žmonių grupėje interneto vartotojų dalis išaugo net 18 proc. punktų - nuo 56 proc. 2011 m. I ketvirtį iki 74,2 proc. 2012 m. I ketvirtį; 50-59 m. amžiaus žmonių grupėje – 6 proc. punktais, nuo 45,2 proc. iki 51,5 proc.; 60-74 m. amžiaus žmonių grupėje – 5 proc. punktais, nuo 16,8 proc. iki 22 proc.

Naršydami internete žmonės bendrauja (58,9 proc. interneto naudotojų bendrauja socialinių tinklų svetainėse, pvz., „Facebook“, „Twitter“, „One“, „Draugas.lt“, 77,9 proc. naudojasi pokalbių programomis susirašinėjimui realiuoju laiku ar vaizdo skambučiams, 86,8 proc. naudojasi elektroniniu paštu), mokosi (91,9 proc. naudojasi paieškos sistema ieškodami intelektualios informacijos (pvz., istorija, geografija), 69 proc. ieško intelektualios informacijos, gilina žinias enciklopedijose, naudojasi savarankiško mokymosi programomis), skaito naujienas (87,2 proc. skaito naujienų portalus, 69,1 proc. skaito lietuviškų laikraščių, žurnalų internetines versijas), tvarko asmeninius finansus (72,9 proc. naudojasi elektronine bankininkyste, 65,4 proc. tvarko asmeninius finansinius reikalus internete, pvz., gauna elektronines sąskaitas, papildo mobiliojo ryšio sąskaitas, deklaruoja pajamas ir pan.), perka (90,5 proc. naudodamiesi paieškos sistema ieško informacijos apie prekes ir paslaugas, 67,9 proc. ieško  informacijos prieš įsigydami prekes ar paslaugas, 59,6 proc. lankosi elektroninėse parduotuvėse, bet nieko neperka ir 40,5 proc. perka internete).

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas lemia interneto spartą?

Pastaruoju metu interneto sparta tapo vienu esminių veiksnių, renkantis interneto paslaugų teikėją. Nuotolinis mokymasis, nuotolinis darbas, nuotolinės treniruotės ir kitokia veikla, vykdoma per vaizdo konferencijas, kuriose iš vienų namų vienu metu dalyvauja keli šeimos asmenys,... skaityti »

„Twitter“ tinkle – nauja naudotojų atpažinimo sistema

Populiaraus socialinio tinklo „Twitter“ klientai nuo šiol naudosis dviejų žingsnių vartotojo identifikavimo sistema. skaityti »

„LinkedIn“ pelnas auga

Socialinio tinklo, skirto verslo sektoriui, pelnas pirmajame 2013 metų ketvirtyje siekė 22,6 mln. dol. – tai 4,5 karto daugiau nei analogišku praėjusių metų laikotarpiu, kai kompanija uždirbo 5 mln. dol. pelną. skaityti »

Kas minutę į „YouTube“ įkeliama 100 val. vaizdo medžiagos

Gegužės 19 dieną 8 metų gimtadienį atšventusios svetainės „YouTube“ duomenimis, kas minutę į šį tinklą įkeliama 100 valandų vaizdo medžiagos. skaityti »

„Yahoo!“ perka „Tumblr“ už 1,1 mlrd. dolerių

Kompanijos „Yahoo!“ direktorių taryba pritarė planuojamam sandoriui įsigyti populiariąją mikrotinklaraščių paslaugą „Tumblr“. skaityti »

Vartotojai perka internete, bet prieš tai prekes apžiūri parduotuvėje

Tarp šiuolaikinių pirkėjų įsigali nauja tendencija – prekės pirmiausia išbandomos, pasimatuojamos ar įvertinamos tradicinėje parduotuvėje, o vėliau įsigyjamos internetu. skaityti »

Pinigus bus galima persiųsti ir el. paštu „Gmail“

Artimiausiu metu elektroninio pašto „Gmail“ naudotojai turės galimybę pasitelkę mokėjimo sistemą „Google Wallet“ vienas kitam siųsti pinigus. skaityti »

„Samsung“ išbandė penktos kartos belaidį ryšį

Pietų Korėjos korporacija „Samsung“ išbandė penktos kartos belaidę duomenų perdavimo technologiją. skaityti »

„Google Maps“ keis dizainą

Populiariosios kartografinės paslaugos „Google Maps“ kūrėjai artimiausiu metu ruošiasi gana rimtai pakeisti jos išorinį vaizdą. skaityti »

Lietuviai daugiausia naudojasi orų prognozės ir GPS mobiliosiomis programėlėmis

Tyrimų kompanijos „Synopticom“ atliktos išmaniųjų telefonų vartotojų apklausos duomenimis, 79 proc. respondentų savo išmaniajame telefone pirmenybę teikia informacijos paieškai, beveik tiek pat (77 proc.) – linkę naudotis ir elektroninio pašto funkcijomis. skaityti »

Kai kurie „YouTube“ kanalai taps mokami

„Google“ priklausanti vaizdo dalijimosi sveitainė „YouTube“ netrukus leis vaizdo įrašus kuriantiems partneriams siūlyti susimokėti mėnesinį mokestį už kanalo žiūrėjimą. skaityti »