Šiemet atnaujinta Susisiekimo ministerijos koordinuojama Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 m. programa.
Šiemet atnaujinta Susisiekimo ministerijos koordinuojama Lietuvos informacinės visuomenės plėtros 2011–2019 m. programa. Vyriausybei pritarus, Informacinės visuomenės plėtros 2014 – 2020 metų programoje „Lietuvos Respublikos skaitmeninė darbotvarkė“ bus įgyvendinami numatyti informacinės visuomenės plėtros tikslai ir uždaviniai iki 2020 m.
„Esu tikras, kad atnaujintos programos įgyvendinimas leis sparčiau plėtoti žinių visuomenę Lietuvoje. Šiam tikslui pasiekti privalėsime įveikti ne vieną iššūkį. Šiuo metu ypač svarbūs keli tikslai – paskatinti šalies gyventojus tapti sumaniais interneto naudotojais, atnaujinti ir plėtoti viešosios interneto prieigos infrastruktūrą, kurti technologiškai pažangias elektronines paslaugas, ne mažiau svarbu sumažinti atotrūkį tarp informacinių bei ryšio technologijų specialistų paklausos ir pasiūlos“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Pasak ministro, skatinant šalies gyventojus naudotis informacinėmis ir ryšių technologijomis (IRT), svarbu užtikrinti, kad gyventojai suprastų naudojimosi IRT ir elektroninėmis paslaugomis teikiamas galimybes. Taip pat būtina didinti gyventojų skaitmeninį raštingumą, sudarant palankias sąlygas įgyti reikiamų žinių ir jas taikyti, ypač toms Lietuvos gyventojų grupėms, kurios iki šiol nesinaudojo kompiuteriais ir internetu.
Bus siekiama, kad nesinaudojančių internetu gyventojų dalis iki 2020 m. sumažėtų nuo 33,5 proc. (2013 m.) iki 10 proc. Numatoma, kad socialiai pažeidžiamoms grupėms priklausančių asmenų, kurie nuolat naudojasi internetu, dalis per minėtą laikotarpį padidėtų nuo 42 proc. iki 74 proc., turinčiųjų aukštesnius ir vidutinius interneto naudojimo įgūdžius – atitinkamai nuo 59 iki 95 proc.
Programoje taip pat numatyta skatinti IRT panaudojimą verslo plėtrai, IRT priemonėmis puoselėti Lietuvos kultūrą ir lietuvių kalbą, užtikrinti IRT infrastruktūros plėtrą, jos apsaugą ir asmens saugumą elektroninėje erdvėje.